Ένας από τους λόγους που επιλέγει πολύς κόσμος τα SUV έναντι των χάτσμπακ, είναι οι περισσότεροι χώροι που παρέχουν για επιβάτες και αποσκευές. Το λίγο πιο μεγάλο μήκος και ειδικά το ύψος ενός SUV συγκριτικά με ένα αντίστοιχης κατηγορίας κλασικό 5θυρο μοντέλο αυξάνει τον αέρα για τα πόδια, το κεφάλι και διευρύνει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ.
Στα μικρά SUV ένα μεγάλο πορτ μπαγκάζ θεωρείται από 400 λίτρα και άνω και στα μικρομεσαία SUV από 500 λίτρα. Συνήθως, όσο πιο «πληθωρικό» είναι ένα αμάξωμα σε εξωτερικές διαστάσεις, τόσο πιο ευρύχωρο είναι, αλλά και πιο ακριβό. Ωστόσο πάντα υπάρχουν οι εξαιρέσεις στον κανόνα, όπως ισχύει και για το συγκεκριμένο νέο SUV που φέρνει νέα δεδομένα με τους περίσσιους χώρους του και την πολύ χαμηλή τιμή. Ο λόγος για το μεγάλο αδελφό του Dacia Duster, το ολοκαίνουργιο Bigster, το οποίο είναι γενναιόδωρο σε όλα του αλλά πολύ προσιτό. Ξεκινά από μόνο 23.800 ευρώ με τον κινητήρα mild hybrid 140, ενώ η απόκτησή του μπορεί να γίνει ακόμα πιο προσιτή μέσω χρηματοδοτικού προγράμματος και από 199 ευρώ το μήνα.

Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, οθόνη αφής πολυμέσων 10,1 ιντσών, πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες φώτων, μηχανικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες και 17άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά διαστάσεων 215/65. Εγγύηση: 5 ετών ή 100.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο) και 5 χρόνια οδική βοήθεια.
Χώροι μεσαίου SUV σε τιμή μικρού SUV
Το γεγονός ότι το νέο Dacia Bigster βασίζεται στο Duster γίνεται άμεσα ορατό εξωτερικά (και στο εσωτερικό), όμως παρατηρούνται κάποιες διαφορές στον σχεδιασμό και σε διαστάσεις. Το Bigster με τιμή από 23.800 ευρώ έχει μήκος 4.570 χλστ. (4.343 χλστ. το Duster), πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.662 χλστ. (1.712 χλστ. με τις μπάρες οροφής) και μεταξόνιο 2.702 χλστ. Η καμπίνα του είναι ολόιδια με του Duster, ωστόσο οι περισσότεροι χώροι γίνονται άμεσα αισθητοί. Το εκτεταμένο μήκος και μεταξόνιο συμβάλλουν στην «απλωσιά» για τα πόδια και των πιο ψηλών στο πίσω κάθισμα, ενώ το πορτ μπαγκάζ φτάνει τα 702 λίτρα (κάτω από την εταζέρα) ή έως τα 2.002 λίτρα (!) μέχρι την οροφή και με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Mild hybrid 140 ίππων από τη βάση
Το Bigster τροφοδοτείται στη βασική του έκδοση με ένα νέο 3κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.2 λτ. κύκλου Miller (για καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση), συνδυασμένο με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 0,84 kWh. Το μηχανικό αυτό σύνολο με φτάνει τους 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 230 Nm ροπής στις 2.100 σ.α.λ., δύναμη που μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς αποκλειστικά μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Στην πράξη το τράβηγμα του μοτέρ είναι γεμάτο, η λειτουργία του αρκετά ραφιναρισμένη και οι επιδόσεις που εξασφαλίζει πέρα από ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ.). Το μοτέρ αυτό καταναλώνει σε πραγματικές μεικτές συνθήκες 7,6 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Στο δρόμο, το Bigster εμφανίζεται ισορροπημένο και ταιριάζει κατάλληλα την άνεση με το κράτημα. Υπό πίεση το αυτοκίνητο θα αρχίσει να γλιστρά προοδευτικά με το εμπρός μέρος (όταν ξεπεραστεί το όριο) και το πίσω μέρος του μένει πεισματικά στη θέση του. Φυσικά είναι εστιασμένο στην παροχή της μέγιστης δυνατής άνεσης, γεγονός που γίνεται άμεσα αντιληπτό και από το ελαφρύ τιμόνι που διευκολύνει στις μανούβρες.
























































