Η αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων έχει κατακλυστεί με SUV διαφόρων εταιρειών, μεγεθών, τιμών κ.λπ., τα οποία είναι σε θέση να καλύψουν κάθε ανάγκη και γούστο. Πιο ψηλά σε πωλήσεις στην Ελλάδα βρίσκονται τα μικρά SUV, με μερίδιο αγοράς που έχει φτάσει τους πρώτους 9 μήνες του 2022 το 25%.
Ανάμεσα σε αυτά, ένα μοντέλο έχει κάτι το μοναδικό που το κάνει αμέσως να ξεχωρίζει. Πρόκειται για το VW Taigo, το πρώτο SUV coupé της μάρκας στα compact SUV. Βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 των Polo και T-Cross, όμως διαφέρει από αυτά τόσο σχεδιαστικά, όσο και σε διαστάσεις. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.266 χλστ., πλάτος 1.757 χλστ., ύψος 1.518 χλστ. και μεταξόνιο 2.554 χλστ. Σχεδιαστικά, στο εμπρός άκρο του κυριαρχεί η φαρδιά μάσκα που συνδέεται με τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED. Παράλληλα, η κουπέ σιλουέτα του Taigo ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά, με την έντονα κεκλιμένη προς τα εμπρός κολόνα C, όπως αντίστοιχα και το παρμπρίζ.
Όσον αφορά τους κινητήρες, το Taigo προσφέρεται με τους 1.0 TSI 95 PS, 1.0 TSI 110 PS DSG και 1.5 TSI 150 PS DSG. Περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον συγκεντρώνει ο μεσαίος, γιατί έχει αρκετή δύναμη και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG είναι στάνταρ. Οι 110 ίπποι και τα 200 Nm ροπής «απλώνονται» ιδεατά στις 7 σχέσεις του DSG, εξασφαλίζοντας θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, άμεση επιτάχυνση όταν ζητηθεί (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.) και φυσικά, περισσότερη άνεση και ευκολία στην οδήγηση. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες και με μια στοιχειώδη σύνεση στη χρήση του δεξιού πεντάλ βρίσκεται στα 7,3 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 134 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε 86 ευρώ.
Το γεγονός ότι το Taigo δίνει την αίσθηση περισσότερο μικρομεσαίου SUV, γίνεται αμέσως αντιληπτό και στο δρόμο. Οι αναρτήσεις του με τη σφιχτή ρύθμιση (όχι όμως σκληρή) απορροφούν με επιτυχία τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ μαζί με το στιβαρό πλαίσιο μπορεί να κινηθεί σβέλτα και με ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή. Παράλληλα, ο οδηγός του Taigo λαμβάνει επάρκεια πληροφοριών και πολύ καλό βάρος από το τιμόνι, όπως και από τα δυνατά του φρένα.
Η συγγένεια του Taigo με το Polo γίνεται άμεσα εμφανής στο εσωτερικό, καθώς είναι κοινό μεταξύ των δύο VW. Γεγονός που μόνο θετικά αποτελέσματα έχει στην ποιότητα, αφού το ταμπλό αποτελείται από χορταστικό μαλακό υλικό τόσο πάνω, όσο και κάτω από το κυρίως τμήμα. Ίδιος είναι παράλληλα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής του infotainment, όπως και τα διάφορα χειριστήρια με την πολύ καλή εργονομία. Εκεί που υπερέχει σημαντικά το Taigo, όχι μόνο συγκριτικά με το Polo αλλά και με άλλα B-SUV, είναι σε χώρους. Τέσσερις επιβάτες θα βρουν τη βολή τους δίχως προβληματισμούς, έχοντας ένα μεγάλο χώρο αποσκευών 440 λίτρων.
Από πλευράς εξοπλισμού, η έκδοση 1.0 TSI 110 PS DSG Life στην τιμή των 23.800 ευρώ έχει τα πάντα: 7 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρηση λωρίδας, ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη 8 ιντσών, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω και 16άρες ζάντες αλουμινίου.