Νέο Crossover για «πολυθεσίτες» με 21.900 ευρώ

Τα «υπερυψωμένα» αυτοκίνητα όπως είναι τα Crossover και τα SUV χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης από το αγοραστικό κοινό, όπως άλλωστε αποδεικνύεται έμπρακτα και από τις πωλήσεις τους που έχουν χτυπήσει κορυφή. Οι οδηγοί τα προτιμούν και για λόγους χρηστικότητας έναντι των χαμηλότερων χάτσμπακ, συν του ότι λόγω πιο μεγάλης απόστασης από το έδαφος μπορούν και πατούν πιο άφοβα σε χωματόδρομους.

Οι επιλογές είναι πάρα πολλές και καλύπτουν άπαντες σε τιμή, κινητήρες, εξοπλισμό, χώρους κ.λπ. Ανάμεσα όμως στα πάρα πολλά μοντέλα, ένα διαθέτει κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά που δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο αυτοκίνητο. Μικρομεσαίο Crossover με στάνταρ 7 θέσεις και κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG) στην τιμή των 21.900 ευρώ φαντάζει απίστευτο. Το πολυσύνθετο αυτό μοντέλο δεν είναι άλλο από το Dacia Jogger, το οποίο συνδυάζει στοιχεία από SUV, στέισον βάγκον, χάτσμπακ και πολυχρηστικά μοντέλα, όμως προσφέρεται σε τιμές αντίστοιχες ή και χαμηλότερες με πολύ μικρότερων 5θέσιων SUV. Σίγουρα απευθύνεται σε ένα πιο ειδικό κοινό που θέλει επιπλέον θέσεις, πρακτικότητα στο maximum και μεγάλη οικονομία με το υγραέριο, αλλά με τη λιγότερη δαπάνη για την απόκτησή του.

Το Dacia Jogger πωλείται εδώ και λίγους μήνες και σε πολύ χαμηλότερες τιμές, αφού για παράδειγμα το 1.0 ECO-G 100 7S expression εκκινεί από 21.900 ευρώ, όταν πριν το ίδιο αυτοκίνητο κόστιζε από 25.080 ευρώ. Στον εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση οδικών πινακίδων, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, μηχανικός κλιματισμός, αισθητήρες φώτων και βροχής, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, πίσω σκούρα παράθυρα κ.λπ. Στο πιο πλούσιο Jogger Extreme η τιμή του είναι από 24.400 ευρώ (πριν από 27.180 ευρώ) και στον εξοπλισμό του τοποθετούνται επιπλέον κάμερα οπισθοπορείας, Extended Grip, αυτόματος κλιματισμός, τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, καφέ Copper διακοσμητικά στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, διαφορετικές επενδύσεις καθισμάτων και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Το Jogger διατίθεται και με τον κινητήρα αμιγώς βενζίνης 1.0 TCe 110 hp (πάντα 7θέσιο) σε τιμές που ξεκινούν από τις 22.500 ευρώ και 25.000 ευρώ αντίστοιχα.

Ο γνωστός κινητήρας 1.0 TCe 100 LPG που τοποθετείται και σε άλλα μοντέλα Renault και Dacia αποδίδει με την επιλογή του LPG (πατώντας το διακόπτη στο ταμπλό) 100 ίππους και 170 Nm ροπής. Παρότι η ισχύς του ακούγεται λίγη για ένα τέτοιο αμάξωμα και πόσο δε μάλλον όταν φορτωθεί, στην πραγματικότητα ο οδηγός δεν θα νιώσει έλλειψη δύναμης από τις χαμηλές έως τις μεσαίες και λίγο πιο πάνω στροφές, καθώς το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζεται ιδιαίτερα ελαστικό. Ακόμα και με φορτίο τραβάει σε ανηφόρες με 3η ή και 4η ταχύτητα, ενώ στο ταξίδι με 6η και 130 χλμ./ώρα (και 2.900 σ.α.λ.) δεν ζορίζεται. Με τη βενζίνη αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm ροπής, όμως η διαφορά αυτή γίνεται ελάχιστα αισθητή στον οδηγό και από πλευράς επιδόσεων (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 13,0 δλ. με το LPG και 13,2 δλ. με τη βενζίνη). Η κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 9,8 λτ./100 χλμ. με LPG και 7,9 λτ./100 χλμ. βενζίνη, όμως με το υγραέριο συμφέρει πολύ. Με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή του LPG στα 0,878 ευρώ/λτ. το κόστος είναι 8,6 ευρώ/100 χλμ., ενώ με τη βενζίνη με 1,763 ευρώ/λτ. ανεβαίνει στα 14 ευρώ/100 χλμ.

Ένα από τα ασύγκριτα πλεονεκτήματα του Dacia Jogger είναι οι 7 θέσεις στο πολύ ευρύχωρο εσωτερικό του, όπου έχει αξιοποιηθεί πλήρως το αμάξωμα των 4.547 χλστ. μήκους, 1.784 χλστ. πλάτους, 1.674 χλστ. ύψους και το μακρύ μεταξόνιο των 2.897 χλστ. Παράλληλα η απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ. είναι στα επίπεδα των SUV, ενώ στο δρόμο το αυτοκίνητο είναι άνετο και με αρκετά καλό πάτημα. Οι αναρτήσεις του χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακές καταφέρνουν και φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελαφρώς τονισμένες με λίγη πίεση και το τιμόνι εμφανίζεται σχετικά αργό στις εντολές του οδηγού, ο οποίος σίγουρα δεν περιμένει από ένα τέτοιο αυτοκίνητο σπορτίφ στοιχεία.

Εξωτερικά και στο εσωτερικό του, το Jogger είναι παρόμοιο με το Sandero Stepway από το εμπρός τμήμα του έως τις μεσαίες κολόνες, όμως από εκεί και πίσω αρχίζουν οι διαφορές. Στο μεσαίο κάθισμα χωράνε πολύ εύκολα τρία άτομα, τα οποία έχουν στη διάθεσή τους πολύ ωφέλιμο πλάτος, αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Στην τρίτη σειρά είναι τοποθετημένα δύο ανεξάρτητα, αναδιπλούμενα και αφαιρούμενα καθίσματα, όπου μπορούν να κάτσουν επιβάτες με ύψος κοντά στα 1,7 μ. Την πρόσβαση σε αυτά εξυπηρετεί η πανεύκολη ανατροπή των καθισμάτων της 2ης σειράς. Το πορτ μπαγκάζ στην 7θέσια διάταξη έχει χωρητικότητα 160 λίτρα, αυξάνεται στα 565 λίτρα με τα καθίσματα της 3ης σειράς αναδιπλωμένα και φτάνει τα 696 λίτρα όταν αφαιρεθεί η 3η σειρά.

Get it on Google Play Download on the App Store