Νέας «σοδειάς» 4×4 SUV με 26.000-27.000 ευρώ

H κατηγορία των SUV είναι με διαφορά κυρίαρχη στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων και στην Ελλάδα, όπου το πρώτο 5μηνο του 2024 έχει ξεπεράσει το 57% σε μερίδιο αγοράς. Τα μικρά και μικρομεσαία SUV είναι αυτά που κυριαρχούν (μερίδιο 48%), καθώς απευθύνονται σε ένα ευρύ αγοραστικό κοινό, ενώ οι προτάσεις είναι πάρα πολλές. Μεταξύ των δεκάδων νέων B-SUV και C-SUV ξεχωρίσαμε δύο νέα μοντέλα, τα οποία είναι τετρακίνητα και πωλούνται στις χαμηλότερες τιμές.

Dacia Duster

Το εντελώς νέο Dacia Duster με την πιο εντυπωσιακή του εμφάνιση και τα συνολικά πολύ αναβαθμισμένα του χαρακτηριστικά, προσφέρεται σε άκρως συμφέρουσες τιμές. Για παράδειγμα το βασικό 1.0 TCe 100 ECO-G Essential εκκινεί από μόνο 19.950 ευρώ. Με τον πιο δυνατό, νέο κινητήρα 1.2 TCe 130 mild hybrid διατίθεται από 23.990 ευρώ το 2WD και από 26.990 ευρώ το 4×4. Τιμή και πάλι χαμηλότερη και με διαφορά από οποιοδήποτε 4κίνητο C-SUV. Παρά το γεγονός ότι φαίνεται αρκετά πιο μεγάλο από το προηγούμενο Duster, το νέο και πολύ πιο μυώδες έχει μήκος 4.343 χλστ., πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.661 χλστ. και μεταξόνιο 2.657 χλστ. Εντελώς νέο και σαφώς πιο σύγχρονο είναι και το εσωτερικό με τους άνετους χώρους για όλους τους επιβάτες και το πορτ μπαγκάζ των 456 λίτρων.

Όσον αφορά το νέο μοτέρ TCe 130 που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από την Dacia,  συνδυάζει έναν 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. (κύκλου Miller) 130 ίππων και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που βοηθά το μοτέρ εσωτερικής καύσης όταν το αυτοκίνητο ξεκινά ή επιταχύνει, μειώνοντας τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Παράλληλα, το σύστημα αναγεννητικής πέδησης φορτίζει την μπαταρία των 0,9 kWh. Σχετικά με την τετρακίνηση 4×4 Terrain Control περιλαμβάνει τα εξής προγράμματα οδήγησης: Auto για αυτόματη κατανομή ισχύος μεταξύ των δύο αξόνων, Snow για βελτιστοποίηση της κατευθυντικότητας σε δρόμους με μειωμένη πρόσφυση, Mud/Sand για κίνηση σε σαθρά εδάφη, Off-Road για πιο ανώμαλα εδάφη και Eco για μείωση της κατανάλωσης. Η απόσταση από το έδαφος είναι 217 χλστ. και οι γωνίες πρόσβασης και αποχώρησης είναι 31 και 36 μοίρες αντίστοιχα.

Κινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.199
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 130/4.500-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 230/2.100-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,0
Τελική (χλμ./ώρα) 180
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) 6,0
CO2 (γρ./χλμ.) 135
Βάρος (κιλά) 135
*Εργοστασιακή

Εξοπλισμός έκδοσης 1.2 TCe 130 Expression 4×4: 6 αερόσακοι, αυτόματη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, κάμερα οπισθοπορείας, πίνακας οργάνων 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, αισθητήρας βροχής και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Τιμή: από 26.990 ευρώ.

Suzuki Vitara

Η Suzuki ξεκίνησε εδώ και λίγο καιρό το λανσάρισμα του ανανεωμένου Vitara, το οποίο φέρει σχεδιαστικές αλλαγές, τεχνολογικές αναβαθμίσεις και ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό. Η εισαγωγική έκδοση 1.4 Boosterjet 129 PS 48V Hybrid GL 2WD ξεκινά από την ιδιαίτερα προσιτή και συμφέρουσα τιμή των 20.580 ευρώ. Το 4κίνητο με τον ίδιο κινητήρα και με πιο πλούσιο εξοπλισμό (GL+) διατίθεται στις 26.180 ευρώ, τιμή που είναι η χαμηλότερη μεταξύ όλων των 4κίνητων SUV.

Εξωτερικά διαφέρει από πριν κυρίως στη μάσκα και στον προφυλακτήρα, ενώ στο εσωτερικό η πιο σημαντική νέα προσθήκη αφορά το πιο σύγχρονο infotainment με την οθόνη αφής των 9 ιντσών. Την ποιότητα αναβαθμίζει σημαντικά το μαλακό υλικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό, ενώ η συναρμογή είναι στιβαρή. Στα θετικά στοιχεία η πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης, όπως και οι καλοί χώροι για τέσσερις επιβάτες και το εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 367 λίτρων.

Εξαιρετικά ταιριαστός στο Vitara είναι ο γνωστός και δημοφιλής ήπια υβριδικός 4κύλινδρος turbo κινητήρας των 1.4 λτ. με τα 129 άλογα και τα 235 Nm ροπής. Παρουσιάζει άριστη ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, ανεβάζει εύκολα ρυθμούς και καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες 7,5 λτ./100 χλμ. Το σύστημα 48V Hybrid αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια 14 ίππων και 53 Nm ροπής και μια μικρή μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το εμπρός κάθισμα του συνοδηγού. Πολύ καλά χαρακτηριστικά παρουσιάζει το 4κίνητο Vitara και στο δρόμο, όπου είναι σταθερό, ευθύβολο και αρκετά άνετο. Εκτός ασφάλτου βοηθούν τα 175 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος και το σύστημα τετρακίνησης Allgrip με τις επιλογές Auto, Sport, Lock και Snow.

Εξοπλισμός έκδοσης 1.4 Boosterjet 48V Hybrid GL+ 4WD: 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, έλεγχος τυφλών σημείων, αυτόματος κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, Infotainment με 9άρα οθόνη και πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, 17άρες ζάντες αλουμινίου και Adaptive Cruise Control. Τιμή από: 26.180 ευρώ.

Κινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.373
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 129/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 235/2.000-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,2
Τελική (χλμ./ώρα) 190
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) 7,7
CO2 (γρ./χλμ.) 132
Βάρος (κιλά) 1.245
*Δοκιμής

Get it on Google Play Download on the App Store