Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά και ο περισσότερος κόσμος δεν βλέπει την ώρα και τη στιγμή να φύγει για διακοπές και να χαλαρώσει από την κουραστική καθημερινότητα. Ένας μοναδικός προορισμός, μόλις δύο ώρες από το λιμάνι της Ραφήνας, με πλούσια φύση, αξιοθέατα, μαγευτικές παραλίες και υπέροχο φαγητό, είναι η «αρχόντισσα του Αιγαίου», η Άνδρος. Ταξιδέψαμε πριν από λίγες μέρες στην «ωραιότερα» όλων του κόσμου» όπως τη χαρακτηρίζει ο ποιητής Ανδρέας Εμπειρίκος και την απολαύσαμε από άκρη σε άκρη, υπό τη συνοδεία του πολύ άνετου και εξαιρετικά οικονομικού σε κατανάλωση, νέου MG ZS Max Hybrid+.
Η Άνδρος έχει πάρα πολλές φυσικές ομορφιές, τις οποίες δεν σταματούσαμε να αποθανατίζουμε, έχοντας ως κύριο πρωταγωνιστή στο φωτογραφικό μας φακό το νέο ZS Max Hybrid+. Το νέο μικρομεσαίο SUV της MG που είχαμε στη διάθεσή μας για το οδοιπορικό απέσπασε για ακόμα μία φορά θετικές εντυπώσεις και κριτικές για την πληρότητα που προσφέρει σε όλους τους τομείς και για το κορυφαίο value for money. Εξάλλου C-SUV με φουλ υβριδικό κινητήρα μέγιστης συνδυαστικής ισχύος 197 ίππων και τιμή από μόνο 23.550 ευρώ δεν υπάρχει άλλο στην αγορά. Το επίσης εντυπωσιακό, είναι ότι παρόλη την υψηλή απόδοση, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες μπορεί να βρεθεί χαμηλότερα και από ένα απλό σκούτερ, γιατί σε πιο χαμηλές ταχύτητες κινείται σαν αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in hybrid, δίχως όμως να χρειάζεται φόρτιση από εξωτερική πηγή.
Για του λόγου το αληθές (βλ. σχετική φωτογραφία), είδαμε έκπληκτοι το trip computer να γράφει κατανάλωση μόλις 1,3 λτ./100 χλμ. σε μια απόσταση σχεδόν 12 χιλιομέτρων, από τον οικισμό Άνω Απροβάτου όπου διαμέναμε, έως το Γαύριο. Πρόκειται για μια διαδρομή που περιλαμβάνει πολλές ανηφόρες, κατηφόρες, κλειστές στροφές και με ταχύτητα κίνησης που κυμαίνεται περίπου μεταξύ 30-60 χλμ./ώρα. Μάλιστα κι άλλες φορές που κάναμε την ίδια διαδρομή, η κατανάλωση βρίσκονταν κοντά στα 2 λτ./100 χλμ., με τον κλιματισμό συνέχεια ενεργοποιημένο και το δυνατό βοριά να φυσάει με μανία και ασταμάτητα όλες τις μέρες που ήμασταν στην Άνδρο. Σε κατηφορικούς, ίσιους δρόμους και ανηφόρες με μικρή κλίση, ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιούνταν και το αυτοκίνητο χρησιμοποιούσε τον ηλεκτροκινητήρα από το ρεύμα που παρείχε η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,83 kWh.
Πολύ χρήσιμη και η επιλογή της ανάκτησης ενέργειας στο «Ισχυρό» (υπάρχει ακόμα το «Ήπιο» και «Μεσαίο») μέσω της σχετικής επιλογής στο infotainment, αφού θυμίζει πολύ στην οδήγηση ηλεκτρικό όχημα με λειτουργία one pedal. Παράλληλα, το ZS Max Hybrid+ κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με μέγιστη ταχύτητα έως 87 χλμ./ώρα σύμφωνα με την MG, ωστόσο στο ταχύμετρο έχουμε δει από άλλες φορές που το έχουμε οδηγήσει σε πιο ανοιχτούς δρόμους έως και 100 χλμ./ώρα, πριν εμπλακεί ο βενζινοκινητήρας. Το Max Hybrid+ σύστημα του MG ZS αποτελείται από ένα ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων και 250 Nm ροπής και τον κινητήρα βενζίνης των 1.5 λτ. (κύκλου Atkinson) με τα 102 άλογα και τα 128 Nm ροπής. Ο οδηγός έχει ανά πάσα ώρα και στιγμή τη δυνατότητα να επιταχύνει γρήγορα από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ.) και εν κινήσει. Ακόμα και σε πιο πιεσμένους ρυθμούς με ανηφορικές στριφτερές διαδρομές που συναντήσαμε προς το Καλυβάρι, η συνδυαστική κατανάλωση παρέμεινε πολύ χαμηλά στα 5,8 λτ./100 χλμ. Η συγκεκριμένη διαδρομή από το Γαύριο είναι πραγματικά μοναδική, αφού το τοπίο με τη χαμηλή βλάστηση και τους πολύχρωμους θάμνους θυμίζει τα Χάιλαντζ της Σκωτίας με θέα το απέραντο γαλάζιο του Αιγαίου και του ουρανού.
Εξάλλου, η Άνδρος με την ιδιαίτερη μορφολογία του εδάφους μοιάζει σαν μια μικρογραφία της Ελλάδας, αφού έχει ψηλά βουνά, πολλές χαράδρες, μικρά ποτάμια, κοιλάδες, τρεχούμενα νερά, κυπαρίσσια, βελανιδιές, οπωροφόρα δέντρα, ελιές και ιαματικές πηγές. Το νησί έχει πλούσιες γεωγραφικές αντιθέσεις και συνδυάζει το ξερό κυκλαδίτικο τοπίο με την πλούσια βλάστηση. Φυσικά, ο ταξιδιώτης θα πάει στην Άνδρο για να απολαύσει τις αμμώδεις κατά βάση παραλίες που είναι πολλές και στην πλειοψηφία τους προσβάσιμες. Μερικές από αυτές ο Πισωλιμνιωνας, ο Φελλός, η Ψιλή Άμμος, το Κυπρί, το Μπατσί, ο Μύλος, Της Γριάς το Πήδημα, η Γιαλιά και του Νειμποριό, ενώ υπάρχουν άλλες τόσες ακόμα για όσους θέλουν να τις εξερευνήσουν όλες.
Με το νέο ZS Max Hybrid+ «ανακαλύψαμε» όσα περισσότερα μέρη μπορούσαμε τις τρεις μέρες που βρεθήκαμε στην Άνδρο, απολαμβάνοντας παράλληλα την άνεση που προσφέρει το εν λόγω SUV στο δρόμο. Ο ιδιαίτερα φιλικός χαρακτήρας του στην οδήγηση, η ηλεκτρική κίνηση, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το στιβαρό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος και η ουδέτερη συμπεριφορά του ακόμα και υπό πίεση στα ορεινά τμήματα, συνθέτουν ένα ξεκούραστο και ασφαλές αυτοκίνητο. Παράλληλα, όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν ευρυχωρία, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 443 λίτρων χωράει πολλές αποσκευές. Την προσοχή στην ποιότητά του επισφραγίζουν τα μαλακά υλικά στο εσωτερικό και η γεροδεμένη κατασκευή, που δεν επέτρεψε να ακουστεί το παραμικρό «τσικ» δε δρόμους με τραχιά άσφαλτο και πολλές διαδοχικές λακκούβες. Για ακόμα μία φορά λοιπόν που οδηγήσαμε το νέο MG ZS Max Hybrid+ εκτιμήσαμε δεόντως τα πολλά χαρίσματα του αυτοκινήτου, τα οποία αυτή τη φορά απολαύσαμε με τις ομορφιές της Άνδρου, ξεφεύγοντας από την πολύβουη και μποτιλιαρισμένη Αθήνα.