Τον τελευταίο καιρό η βενζίνη έχει φτάσει σε τιμές ρεκόρ, με τους οδηγούς να παραμιλούν και να βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, όταν πηγαίνουν για ανεφοδιασμό. Παράλληλα τον περασμένο Οκτώβριο επικράτησε αναβρασμός σχετικά με τις νέες διατάξεις σε ότι αφορά την είσοδο στο δακτύλιο. Αλλαγές που απώλεσαν τα προνόμια πολλών οδηγών να μπαίνουν ελεύθερα στο κέντρο της πόλης καθότι τα αυτοκίνητά τους δεν πληρούσαν πλέον τις προϋποθέσεις. Μαζί με αυτά ήρθαν και οι σημαντικές αυξήσεις τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα κάποιοι να αναθεωρήσουν την αγορά τους.
Ωστόσο ένα δημοφιλές SUV μένει ανεπηρέαστο από όλες αυτές τις εξελίξεις, αφού έχει πάσο ελευθέρας για το δακτύλιο, δίνει τη δυνατότητα να μην καίει βενζίνη και τη τιμή του είναι χαμηλότερη από όλα τα μικρομεσαία SUV. Πρόκειται για το Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG, το οποίο πρόσφατα λανσαρίστηκε ανανεωμένο. Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη – LPG) να προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις και αυξημένη οικονομία και αυτονομία.
Η αρχική έκδοση Ambiance διατίθενται με τα απαραίτητα στον εξοπλισμό, κοστίζει από 16.640 ευρώ και προσφέρει: 6 αερόσακους, Hill Assist, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι και αισθητήρες φωτός. Πολύ συμφέρουσα και ολοκληρωμένη είναι η ενδιάμεση έκδοση Sportive, με τιμή από 17.830 ευρώ, ενσωματώνοντας επιπλέον:
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Ηλεκτρικά παράθυρα πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Δερμάτινο τιμόνι & λεβιέ ταχυτήτων
- Cruise control
- Προβολείς ομίχλης και πολλά ακόμα!
100 χιλιόμετρα με 9,5 ευρώ
Ένας από τους βασικούς λόγους προτίμησης του Duster 1.0 TCe 100 LPG, είναι το εργοστασιακό κιτ υγραερίου, που παρέχεται χωρίς επιπλέον χρέωση. Η βάση του είναι ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo με ισχύ 100 ίππων και 170 Nm ροπής (91 άλογα και 160 Nm ροπή με βενζίνη). Η απόδοση αυτή ολοκληρώνει την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ., με το κοντέρ να τερματίζει στα 168 χλμ./ώρα (15,1 δλ. και 166 χλμ./ώρα με τη βενζίνη). Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, η μέση κατανάλωση με το υγραέριο ανέρχεται στα 8,1 – 8,5 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 126 – 131 γρ./χλμ. (6,3 – 6,5 λτ./100 χλμ. και 142 – 147 γρ./χλμ. με τη βενζίνη). Σε ρεαλιστικές συνθήκες, το αυτοκίνητο καίει 7,8 λτ./100 χλμ. βενζίνη και 9,6 λτ./100 χλμ. υγραέριο.
Και τώρα ήρθε η στιγμή για να μιλήσουμε με απόλυτα νούμερα σε ότι αφορά το κόστος κίνησης (με μέσες πανελλαδικές τιμές LPG 0,996 ευρώ/λτ. και βενζίνης 1,736 ευρώ/λτ.). Κινούμενοι αποκλειστικά με υγραέριο (ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω διακόπτη το καύσιμο) κάθε 100 χλμ. απόστασης κοστίζουν 9,5 ευρώ. Την ίδια στιγμή το κόστος με βενζίνη ανεβαίνει στα 13,5 για κάθε 100 χλμ. Οπότε υπάρχει ένα άμεσο σημαντικό κέρδος της τάξεως των 4 ευρώ/100 χλμ. Ακόμα ένα μεγάλο πλεονέκτημα, είναι κι η περισσότερη αυτονομία που εξασφαλίζουν οι δύο δεξαμενές καυσίμου των 49 λτ. του υγραερίου (βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ) και των 50 λτ. της βενζίνης.
Ευρύχωρο και εκσυγχρονισμένο εσωτερικό
Εκτός από τις χαμηλές τιμές και το πλεονέκτημα του διπλού καυσίμου, το Duster διακρίνεται και για τους χώρους στο εσωτερικό του. Μάλιστα, μετά την πρόσφατη ανανέωση οι ιθύνοντες της Dacia επιμελήθηκαν την καμπίνα του Duster, βελτιώνοντάς την τεχνολογικά, αλλά και ποιοτικά με την προσθήκη νέων επενδύσεων. Όσοι επιλέξουν τη μεσαία έκδοση Sportive θα απολαμβάνουν το νέο σύστημα infotainment με τη μεγαλύτερη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Από εκεί κι έπειτα τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα κάτσουν άνετα και χωρίς την παραμικρή παραχώρηση, ενώ ένας ακόμα δεν θα στριμωχτεί ιδιαίτερα. Επίσης, μεγάλο είναι το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων, που μπορεί εύκολα να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας.