Η Volvo είναι από τους πρώτους κατασκευαστές που έπιασαν τον ηλεκτροκίνητο σφυγμό της αγοράς και στα δημοφιλή SUV, παρουσιάζοντας αρχικά το XC40 Recharge και πρόσφατα το πιο σπορτίφ C40 Recharge. Μια τακτική που αγκαλιάστηκε από το κοινό, τόσο σε διεθνές όσο και εγχώριο επίπεδο. Διόλου τυχαία η εξαιρετική πορεία εντός των συνόρων, με τη σειρά Recharge των αμιγώς ηλεκτρικών και Plug-in Hybrid να σημειώνει αύξηση 78% την περασμένη χρονιά σε σχέση με το 2020. Σχεδόν 1 στα 2 Volvo που ταξινομήθηκαν πέρσι στην Ελλάδα, δηλαδή, ήταν εξηλεκτρισμένο!
Πιο προσιτό όλων και αιχμή του εμπορικού δόρατος, το νέο XC40 P6 Recharge. Η νέα αυτή έκδοση του σουηδικού SUV, ανοίγει την γκάμα των 100% ηλεκτρικών Volvo και αποτελεί μια κορυφαία πρόταση της κατηγορίας, αλλά και γενικότερα στο φάσμα προσφοράς EV μοντέλων. Το P6 ξεκινά από τις 46.252 ευρώ για τη βασική έκδοση Core, συνοδευόμενη με 3 χρόνια service, 5 χρόνια εγγύηση και ένα πλουσιοπάροχο εξοπλισμό. Πιο αναλυτικά διαθέτει -μεταξύ άλλων- 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα 250 Watt με 8 ηχεία, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με κατακόρυφη οθόνη αφής τύπου tablet 9 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω και κάμερα οπισθοπορείας, ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας (για Volvo μιλάμε, εξάλλου).
Δείτε εδώ περισσότερα για το νέο Volvo XC40 P6 Recharge
Το αεροδυναμικό μοτίβο των τροχών δένει υπέροχα με την κλειστή μάσκα και τα LED ημέρας, που συνοδεύονται από το μεγαλοπρεπές όνομα «Σφυρί του Θορ (Thor’s Hammer)». Τέλεια νύξη με τον κεραυνό και το ηλεκτρικό ρεύμα, που φροντίζει να κινεί το P6 σε ρυθμούς που δεν απέχουν ιδιαίτερα από την αστραπή. Οι 231 ίπποι και τα 330 Nm του ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται στον εμπρός άξονα κινούν με μεγάλη άνεση το επιβλητικό SUV.
Το XC40 P6 Recharge μπορεί να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 7,4 δλ. και να φτάσει «αθόρυβα» στα 160 χλμ./ώρα της τελικής, καταφέρνοντας παράλληλα να διατηρεί τη μέση τιμή της κατανάλωσης στις 18,6 kWh/100 χλμ. Υπό μικτές συνθήκες μια φόρτιση μπορεί να προσφέρει μέχρι 425 χιλιόμετρα, ωστόσο στην πόλη όπου κάνει τα μαγικά της η ανάκτηση ενέργειας μέσω του One Pedal Drive, η αυτονομία δύναται να αγγίξει τα 600 χλμ. (598 για την ακρίβεια, με μέση κατανάλωση 13,2 kWh/100 χλμ.)! H χρήση ταχυφορτιστή ανεβάζει τη μπαταρία 67 kWh από το 10 στο 80% εντός 32 λεπτών, ενώ η πλήρης φόρτιση σε οικιακή πρίζα τριφασικού ρεύματος διαρκεί 7 ώρες.
Από πλευράς εσωτερικού κόσμου, έχουμε την τυπική και άκρως ποιοτική εικόνα που μας έχουν συνηθίσει οι Σουηδοί. Υλικά ανωτέρου επιπέδου, στιβαρή συναρμογή και συνδυασμός υψηλής τεχνολογίας – συνδεσιμότητας. Οι ενσωματωμένες υπηρεσίες Google περιλαμβάνουν πολλές εφαρμογές, όπως είναι το Google Maps, το Google Assistant και το Google Play Store, ενώ λαμβάνονται ασύρματες ενημερώσεις (over-the-air) λογισμικού.
Ενδεικτικό της αλληλεπίδρασης αυτοκινήτου – οδηγού, αλλά και της προσοχής του Γκέτεμποργκ στη λεπτομέρεια, είναι ότι με το που κάθεται ο οδηγός στη θέση του ενεργοποιούνται αυτόματα μέσω αισθητήρα βάρους όλες οι λειτουργίες, δίχως να χρειάζεται η παραμικρή εντολή από μέρους του (κουμπί εκκίνησης, για παράδειγμα, το οποίο ούτως ή άλλως δεν υφίσταται)!
Οι χώροι είναι καθόλα άνετοι για 4 ή 5 άτομα, με τις αποσκευές τους να βολεύονται σε συνολικά 460 λίτρα: 419 το πορτμπαγκάζ και 31 εκείνο στο εμπρός μέρος, όπου μπορούν να φυλάσσονται τα καλώδια φόρτισης. Αν οι απαιτήσεις αυξηθούν, τα πίσω καθίσματα του XC40 P6 Recharge αναδιπλώνονται πανεύκολα και δημιουργούν ένα χώρο 1.295 λίτρων. Όλα αυτά σε ένα ευέλικτο, πολύ άνετο και ασφαλές στο δρόμο SUV μήκους 4.400 χλστ., εκ των οποίων τα 2.702 χλστ. αντιστοιχούν στο μεταξόνιο.