Τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν ανέβει πολλά επίπεδα σε ασφάλεια, ανέσεις, επιδόσεις και τεχνολογία, ενώ στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνουν στοιχεία που τα βλέπαμε παλαιότερα σε μοντέλα πολυτελείας. Η πλειοψηφία των καινούργιων βενζινοκίνητων προσφέρεται με turbo μηχανικά σύνολα, με τα 3κύλινδρα να αποτελούν την πλειοψηφία πάρα πολλών εκδόσεων.
Μεταξύ κυρίως 1.0 έως 1.5 λτ. οι επιλογές turbo 3κύλινδρων αφθονούν, καλύπτοντας μια μεγάλη μερίδα των αγοραστών στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες (μικρά, μικρομεσαία, SUV). Ειδικά στα μικρομεσαία χάτσμπακ δεν υπάρχει μοντέλο με μικρής χωρητικότητας κινητήρα δίχως turbo, πλην ενός. Εξαίρεση του κανόνα αποτελεί ένα «σπάνιο» πλέον οικογενειακό αυτοκίνητο άνευ turbo, το Hyundai i30. Μετά την τελευταία ανανέωση που δέχτηκε, η κορεατική μάρκα όχι μόνο δεν απέσυρε τον 1.4 λτ. MPi των 100 ίππων, αλλά τον αντικατέστησε με τον πιο σύγχρονο και δυνατό 1.5 λτ. DPi (Dual Port Injection) DOHC D-CVVT.
Το μηχανικό αυτό σύνολο δεν συνδυάζεται με οποιαδήποτε μορφής υβριδική τεχνολογία και απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα αποδοτικό ατμοσφαιρικό μοτέρ χωρίς πολλά «καλούδια». Σύμφωνα με τη Hyundai, ο 1.5 λτ. DPi αποδίδει 110 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 144 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 ταχυτήτων, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 12,3 δευτερόλεπτα και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει 187 χλμ./ώρα. Με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις, η μεικτή κατανάλωση είναι 6,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 137 γρ./χλμ.
Ταυτόχρονα, το νέο Hyundai i30 1.5 DPi αποτελεί μία από τις πιο προσιτές σε τιμή προτάσεις στα μικρομεσαία χάτσμπακ. Κοστίζει από 16.690 ευρώ στην πρώτη έκδοση Premium, συνοδευόμενο με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού. Πιο αναλυτικά περιλαμβάνει 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόματης έκτακτης πέδησης, προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 8 ιντσών, φώτα ημέρας και θέσεως LED, αυτόματο άναμμα φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, air condition, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55R16, και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω.
Για όσους θέλουν ακόμα περισσότερα, θα τα βρουν στη δεύτερη έκδοση Distinctive, έναντι του ποσού των 17.790 ευρώ. Επιπλέον του i30 Premium διαθέτει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, κεντρικό υποβραχιόνιο, νίκελ διακοσμητικά, σκούρα κρύσταλλα και 17άρες ζάντες αλουμινίου.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, το νέο Hyundai i30 συνοδεύεται ακόμα με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, συν 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και δωρεάν ετήσιο τεχνικό έλεγχο.
Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν ακόμα η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό του με τους αρκετά καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (395 λτ.) και η αξιοσημείωτη άνεση που εξασφαλίζουν στο δρόμο οι αναρτήσεις.
Όσοι αναζητούν ένα 5θυρο μικρομεσαίο με φουλ εξοπλισμό, χαμηλή τιμή και χωρίς πολλά καλούδια στον κινητήρα, αυτή είναι η μόνη επιλογή.