Οι περισσότεροι που κάνουν τώρα έρευνα αγοράς για το καινούργιο τους αυτοκίνητο παραπονιούνται για τις ανατιμήσεις, αφού ακόμα supermini έχουν φτάσει να πωλούνται ακριβότερα από μικρομεσαία χάτσμπακ. Κάποια ελάχιστα αμάξια παραμένουν προσιτά και συμφέρουν σε μέγιστο βαθμό, όπως είναι το νέο Hyundai i30 Hatchback. Πολλές εκδόσεις προσφέρονται σε τιμές έως 22.000 ευρώ και είναι σε θέση να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες όσων ψάχνουν για ένα αξιόλογο οικογενειακό αυτοκίνητο με λίγα λεφτά.
Εκδόσεις νέου Hyundai i30 σε πιο οικονομικές τιμές:
- 1.5 DPi 110 PS Premium: Τιμή από 19.890 ευρώ
- 1.5 DPi 110 PS Distinctive: Τιμή από 20.990 ευρώ
- 1.0 T-GDi 120 PS Premium: Τιμή από 20.590 ευρώ
- 1.0 T-GDi 120 PS Distinctive: Τιμή από 21.690 ευρώ
- 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid Premium: Τιμή από 21.290 ευρώ
- 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid Distinctive: Τιμή από 22.390 ευρώ
- 1.0 T-GDi 120 PS 7DCT 48V Hybrid Premium: Τιμή από 22.690 ευρώ
- 1.5 T-GDi 160 PS iMT 48V Hybrid Premium: Τιμή από 22.590 ευρώ
Εξοπλισμός έκδοσης Premium: 6 αερόσακοι • Αυτόματη έκτακτη πέδηση • Προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων • Φώτα θέσεως LED • Αυτόματο άναμμα φώτων • Infotainment με οθόνη 8 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, αναδιπλούμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες • Air condition • Προβολείς ομίχλης • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Εξοπλισμός έκδοσης Distinctive (επιπλέον του Premium): Ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών • Κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός • Φιμέ πίσω παράθυρα.
Παρά τις χαμηλές τιμές που πωλείται το νέο Hyundai i30, εκτός από το ότι είναι πλήρως εξοπλισμένο από την αρχική του έκδοση, εμφανίζεται και προσεγμένο ως προς την κατασκευή του. Τα μαλακά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, το στιβαρό δέσιμο των επιμέρους επιφανειών και το πολύ καλό φινίρισμα θα ικανοποιήσουν τους πιο απαιτητικούς. Παράλληλα η καμπίνα του i30 παρέχει απροβλημάτιστη εργονομία και βολική θέση οδήγησης. Όσο για τους χώρους, τέσσερα άτομα θα βολευτούν στα αναπαυτικά καθίσματα και δεν θα χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις, ακόμα και με ύψος άνω του μέσου όρου. Αρκετός με τη σειρά του είναι και ο χώρος αποσκευών των 395 λίτρων (357 λτ. στα 48V Hybrid).
Οι επιλογές των κινητήρων είναι αρκετές και σε χαμηλές τιμές, αφού εκτός από τα αμιγώς βενζίνης διατίθενται με ήπιο υβριδικό σύστημα και με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο. Στη βάση τοποθετείται ο 1.5 DPi των 110 ίππων, ο οποίος είναι επαρκής για το αμάξωμα των 1.176 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ.). Πιο δημοφιλές είναι το 1.000άρι turbo μηχανικό σύνολο των 120 ίππων, αφού συνδυάζει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.) με χαμηλή κατανάλωση. Με την προσθήκη και του ήπιου υβριδικού συστήματος 48V μειώνεται και άλλο, στα 7 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Όσοι θέλουν ακόμα μεγαλύτερη ευκολία στην οδήγηση θα επιλέξουν το 1.0 T-GDi 120 PS με το 7DCT κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ αυτοί που θέλουν περισσότερη δύναμη θα προσανατολιστούν απευθείας στο 1.5 T-GDi 160 hp (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ.).
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |||
Έκδοση | 1.5 DPi | 1.0 T-GDi | 1.5 T-GDi |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.498 | 998 | 1.482 |
Ταχύτητες | 6 | 6/6iMT/7DCT | 6iMT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/6.000 | 120/6.000 | 160/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 144/3.500 | 172/1.500 | 253/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,3 | 11,2 | 8,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 187 | 196 | 210 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 6,0 | 5,4/5,3/5,4 | 5,6 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 137 | 123/120/121 | 126 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |
Ανεξαρτήτως κινητήρα, το νέο Hyundai i30 εμφανίζει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, εστιασμένη κυρίως στην άνεση. Γεγονός που αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός και εκτιμά δεόντως στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους, αφού φιλτράρει με πολύ ποιοτικό τρόπο λακκούβες και μπαλώματα. Ταυτόχρονα οι αναρτήσεις του εξασφαλίζουν ευθυβολία στους αυτοκινητόδρομους και σίγουρο κράτημα στις στροφές με αυξημένη πρόσφυση. Ένα κλικ καλύτερα χαρακτηριστικά εμφανίζει το 1.5 T-GDi γιατί έχει το πρόσθετο πλεονέκτημα των πολλαπλών συνδέσμων στους πίσω τροχούς, έναντι του ημιάκαμπτου άξονα.