Οι turbo downsized κινητήρες βενζίνης έχουν κατακλύσει την αγορά του αυτοκινήτου και πλέον οι εταιρείες που δεν διαθέτουν τέτοια μοτέρ μετριούνται στα δάκτυλα της μιας παλάμης. Βασικό πλεονέκτημα αυτών των μηχανικών συνόλων είναι ότι αποδίδουν αρκετή ισχύ και ροπή, εφάμιλλη με μεγαλύτερων (άρα και βαρύτερων) ατμοσφαιρικών κινητήρων.
Στη βάση συναντώνται τα 3κύλινδρα 1.000άρια turbo μοτέρ, που τοποθετούνται σε μια ευρεία γκάμα μοντέλων, από μίνι έως μικρομεσαία χάτσμπακ και SUV. Στα μικρομεσαία 5θυρα μία από τις καλύτερες προτάσεις αγοράς είναι το προσφάτως ανανεωμένο Honda Civic 1.0 VTEC Turbo. Στην αρχική έκδοση Comfort Sport Line πωλείται στην τιμή των 22.200 ευρώ, οποία είναι υψηλότερη έναντι άλλων ανταγωνιστικών μικρομεσαίων, όμως είναι πλούσια εξοπλισμένο και διαθέτει από τα μεγαλύτερα (μήκος 4.518 χλστ) και πιο δυναμικά σε σχεδιασμό αμαξώματα στην κατηγορία του.
Από το βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματοι προβολείς LED και ζάντες αλουμινίου. Επιπλέον διαθέτει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων, κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και αεροδυναμικά βοηθήματα (μπροστινά, πλαϊνά μαρσπιέ, πίσω διαχύτης, spoiler πίσω).
Καρδιά του Civic είναι ο πολύ καλός σε κάθε επίπεδο υπετροφοδοτούμενος τρικύλινδρος των 988 κ.εκ., απόδοσης 126 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής στις 2.250 σ.α.λ. Ο 1.0 VTEC Turbo είναι τόσο γεμάτος σε απόδοση, που θυμίζει 1.400άρι τούρμπο ή 2λιτρο ατμοσφαιρικό. Το τράβηγμα εντυπωσιάζει, απολαμβάνοντας τη συνδρομή της ιδανικής κλιμάκωσης στο 6άρι κιβώτιο (130 χλμ./ώρα με λιγότερες από 3.000 σ.α.λ.) και φροντίζοντας για την απρόσκοπτη παροχή ισχύος, μέχρι τον κόφτη των 5.600 σ.α.λ. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 137 γρ./χλμ. Εντυπωσιακή είναι και η ποιότητα λειτουργίας του μοτέρ, αφού μόνο αν στήσεις αυτί, με ανοιχτό παράθυρο, κλειστό ηχοσύστημα και το μοτέρ στο ρελαντί, παίρνεις είδηση πως κάτω από το καπό δεν υπάρχουν 4 κύλινδροι.
Ο αποδοτικός κινητήρας πλαισιώνεται από ένα στιβαρό πλαίσιο και πολύ καλά στημένες, ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις. Οι τελευταίες απορροφούν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα σταθερό σε κάθε διαδρομή και ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση.
Στα συν του Civic ανήκουν ακόμα η προσεγμένη ποιότητα στο μοντέρνο εσωτερικό του, με τους πολύ άνετους χώρους για πέντε επιβάτες και μεγάλο πορτ μπαγκάζ 420 λίτρων.