Η κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων αγγίζει στην Ελλάδα το 30% των συνολικών πωλήσεων, από τις οποίες τα SUV κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο. Τα πάλαι ποτέ κυρίαρχα χάτσμπακ βλέπουν μεν τα crossover να τα ξεπερνούν, αλλά ακόμα έχουν πολύ δυνατό «ρεύμα» στο αγοραστικό κοινό, πρωτίστως λόγω των χαμηλότερων τιμών από τα SUV. Κάποια μάλιστα, όχι απλά είναι πιο οικονομικά από τα ημίψηλα αδερφάκια τους, αλλά διατίθενται σε τιμές supermini!
Με ένα ποσό μεταξύ 19.000 και 21.000 ευρώ μπορείς να αποκτήσεις πληρέστατο οικογενειακό αυτοκίνητο, δίχως να υστερεί πουθενά: ούτε σε επιδόσεις, ούτε σε χώρους, ούτε σε οδική συμπεριφορά, ούτε σε εξοπλισμό. Το τελευταίο ειδικά είναι το πρώτο που υποψιάζεσαι πως λείπει, όταν ακούς για καινούργιο τετράτροχο σε χαμηλή τιμή. Καμία σχέση με τις δυο επιλογές που ξεχωρίζουμε στα μικρομεσαία χάτσμπακ, οι οποίες παράλληλα είναι δυο από τις πιο συμφέρουσες ολόκληρης της αγοράς, ανεξαρτήτου κατηγορίας!
Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS
Η ισχυρότερη επιλογή μεταξύ των δύο, χάρη στα 120 άλογα του τρικύλινδρου 1.000άρη τούρμπο της Hyundai. Το i30 αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα τελικής, ταξιδεύοντας με περίσσια άνεση στα 140-150 χλμ./ώρα ακόμα και πλήρως φορτωμένο, με 5 επιβάτες και «τιγκαρισμένο» το πορτμπαγκάζ των 395 λίτρων. Ένα ακόμα στοιχείο που εκτιμάται αμέσως στο δρόμο είναι και η άνεση από την ανάρτηση, η οποία απομονώνει αποτελεσματικά και χωρίς οχλήσεις τις μύριες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Πολύ καλή είναι συνολικά η εικόνα και στο εσωτερικό του κορεατικού μικρομεσαίου, όπου έχει δοθεί προσοχή στην ποιότητα τόσο στα υλικά, όσο και τη συναρμογή με το φινίρισμα.
Μεγάλο ατού και οι χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο, που υπό πραγματικές συνθήκες δεν ξεπερνούν τα 7,0 λίτρα/100 χλμ. Εξίσου σημαντικό για την ακεραιότητα του πορτοφολιού και το ύψος των εκπομπών ρύπων, όπου τα 120 γρ.CO2/χλμ. δεν επιβαρύνουν σεντ τον οικογενειακό προϋπολογισμό με τέλη κυκλοφορίας.
Εξοπλισμός (έκδοση Premium): 6 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας • Αυτόματη λειτουργία μεσαίων και μεγάλων φώτων • Οθόνη αφής 8 ιντσών • Κάμερα οπισθοπορείας • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες • Air condition • Προβολείς ομίχλης • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τιμή από: 20.590 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 998 κ.εκ. • Ισχύς: 120 PS/6.000 σ.α.λ. • Ροπή: 172 Nm/1.500-4.000 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 11,2 δλ. • Τελική ταχύτητα: 196 χλμ./ώρα • Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 7 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2: 120 γρ./χλμ.
Skoda Scala 1.0 TSI 95 PS
Κάτω από τα 100 άλογα μεν, κάτω και από τις 19.000 ευρώ δε. Το Scala 1.0 TSI 95 PS δείχνει το δρόμο ακόμα και στα μοντέλα του B-Segment τιμολογιακά, καταφέρνοντας να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο στις μόλις 18.900 ευρώ! Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 999 κ.εκ. δεν πτοείται στο ελάχιστο, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 11 δλ. (10,9) και τελική 193 χλμ./ώρα. Όλα αυτά με μέση κατανάλωση, που κατά τη Skoda δεν ξεπερνά τα 5,3 λίτρα/100 χλμ. (υπολογίστε κοντά στα 6,8-7,0 λτ. σε πραγματικές συνθήκες), ενώ και εδώ τα τέλη κυκλοφορίας βρίσκονται στο μηδέν.
Το μικρομεσαίο 5θυρο της Skoda εστιάζει στην άνεση, με τη μαλακή σε ρύθμιση ανάρτηση να προσφέρει κορυφαίου επιπέδου ποιότητα κύλισης. Παράλληλα είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας, τόσο για τους επιβάτες με τον πολύ αέρα για τα πόδια πίσω, όσο και για τις αποσκευές (467 λίτρα). Στα θετικά γνωρίσματα του Scala συγκαταλέγεται και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, μέσω της χρήσης μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και με συναρμογή χωρίς ψεγάδια.
Εξοπλισμός (έκδοση Ambition): 6 αερόσακοι • Αυτόνομη πέδηση • Σύστημα διατήρηση λωρίδας • Προβολείς LED • Οθόνη αφής 8 ιντσών • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες • Δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια • Drive Mode Select • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τιμή από: 18.900 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Κυβισμός: 999 κ.εκ. • Ισχύς: 95 PS/5.000 σ.α.λ. • Ροπή: 175 Nm/1.500 σ.α.λ. • 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ. • Τελική ταχύτητα: 193 χλμ./ώρα • Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση: 5,3 λτ./100 χλμ. • Εκπομπές CO2: 120 γρ./χλμ.