Με τις τιμές των αυτοκινήτων συνεχώς να ανεβαίνουν, αρκετός κόσμος σπεύδει να παραγγείλει και να αποκτήσει το συντομότερο δυνατό το νέο του όχημα. Παράλληλα κοιτάζει ποια μοντέλα προσφέρονται στις πιο προσιτές και συμφέρουσες τιμές, αλλά χωρίς να κάνουν εκπτώσεις σε βασικούς τομείς, όπως είναι μεταξύ άλλων και ο εξοπλισμός.
Τα έχει όλα και συμφέρει
Αυτή τη στιγμή όσοι ψάχνουν ένα οικογενειακό μικρομεσαίο χάτσμπακ στην καλύτερη τιμή της αγοράς με όλα αυτά που προσφέρει, τότε θα προσανατολιστούν στο Hyundai i30 1.0T 120 PS 48V Hybrid. Η τιμή του ξεκινά από το ποσό των 20.290 ευρώ στην έκδοση Premium, συνοδευόμενο με τον εξής εξοπλισμό:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματη έκτακτη πέδηση
- Προειδοποίηση εκτροπής και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων
- Φώτα θέσεως LED
- Infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες
- Air condition
- Προβολείς ομίχλης
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Στο επόμενο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive είναι ακριβότερο κατά 1.100 ευρώ (21.390 ευρώ), όμως και πάλι είναι οικονομικό. Επιπλέον του Premium περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακό πίνακα οργάνων επτά ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, φιμέ παράθυρα και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Συν του ότι σε κάθε i30 (όπως και σε όλα τα Hyundai) σημαντική παροχή αφορά την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων.
Σβέλτο, οικονομικό και άνετο στο δρόμο
Το γνωστό 3κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο των 998 κ.εκ. με τους 120 ίππους ενσωματώνει και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, μαζί με το iMT κιβώτιο των 6 ταχυτήτων με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη. Εν συντομία να αναφέρουμε ότι το 48V υβριδικό σύστημα με τη μίζα / γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), παρέχει επιπλέον ισχύ 4-10 kW, ενώ το iMT αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι και το όχημα ρολάρει.
Στην πράξη ο κινητήρας ξεχωρίζει αμέσως για την εξαιρετικά πολιτισμένη του λειτουργία, χωρίς ενοχλητικούς θορύβους ή δονήσεις. Το τράβηγμά του και η δύναμη είναι αρκετές από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω, όπου ανεβάζει γραμμικά απόδοση και προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.). Η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 7 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 μεταξύ 120-137 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι από 0-88 ευρώ. Στα πλεονεκτήματα του i30 ανήκει και η πολύ καλή άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις με την σχετικά μαλακή ρύθμιση. Ταυτόχρονα εξασφαλίζουν ευθυβολία στις ευθείες των εθνικών οδών και σταθερότητα στις στροφές, με ήπιες αντιδράσεις υπό πίεση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 196 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,3-6,0 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 120-137 |
Βάρος (κιλά) | 1.216-1.365 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |
Τίποτα δεν λείπει από το εσωτερικό του
Η σημασία που έχει δώσει η Hyundai στην κατασκευή του i30, γίνεται αμέσως αισθητή από την στιγμή που θα κλείσει κανείς την πόρτα. Την προσοχή στην ποιότητα την αντιλαμβάνεται κανείς στο εσωτερικό, τόσο από την επιλογή των μαλακών υλικών στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, όσο και από τη στιβαρή συναρμογή. Ακόμα και το απαλό πάτημα των διακοπτών είναι μια ευχάριστη λεπτομέρεια. Ο οδηγός θα κάτσει αναπαυτικά στο κάθισμα και θα βρει αμέσως τη θέση που τον εξυπηρετεί, καθώς και θα μάθει γρήγορα τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Κανένα παράπονο δεν θα υπάρξει και σε επίπεδο χώρων. Δύο ενήλικα άτομα και ένα παιδί θα κάτσουν χωρίς στρίμωγμα στο πίσω κάθισμα, ενώ ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων με θήκες κάτω από το δάπεδο και την μπαταρία του 48V Hybrid.