Με τις τιμές των νέων μοντέλων να βαίνουν διαρκώς αυξανόμενες και τους μέσους χρόνους αναμονής να «σημαδεύουν» 6μηνο, όποιος θέλει να αγοράσει αυτοκίνητο θεωρεί προαπαιτούμενο πως τα λεφτά του θα πρέπει να πιάσουν τόπο. Να δώσει, για παράδειγμα, 25.000 ευρώ και να πάρει κάτι που θα τα προσφέρει όλα. Αυτό το πακέτο προσφέρει η Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS ACT, σε χαμηλότερη τιμή από τις 25.000 μάλιστα.
Με 24.800 ευρώ αγοράζεις σεντανάρα 4,7 μέτρων με στάνταρ 7 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης της λωρίδας, φώτα LED ημέρας, πορείας & προβολείς (μεγάλη σκάλα), αισθητήρα βροχής και λειτουργίας φώτων, οθόνη αφής 10 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και ζάντες αλουμινίου.
Ένα πακέτο που περικλείεται από δυναμική και αρχοντική εμφάνιση, σε έναν σχεδιαστικό συνδυασμό λιμουζίνας και κουπέ εκφάνσεων. Το λέει και το όνομα, εξάλλου: Grand Coupe. Η 4η γενιά Octavia είναι με διαφορά η πιο εντυπωσιακή όλων, αλλά και ένα από τα πιο καλαίσθητα σχήματα της κατηγορίας. Σχήμα, μάλιστα, που δεν στερεί τίποτα από τις παραδοσιακές αρετές των Octavia, δηλαδή την ευρυχωρία και τις ανέσεις εντός.
Τα 4.689 χλστ. μήκους και τα 2.686 χλστ. μεταξονίου εξασφαλίζει άπλετους χώρους για 5 επιβάτες, ακόμα και όταν όλοι τους ξεπερνούν το 1,90 μ. Το τεράστιο πορτμπαγκάζ των 600 λίτρων χωράει τα πάντα, την ώρα που η 10άρα οθόνη στην κορυφή του ταμπλό αναβαθμίζει την τεχνολογική απόχρωση του εσωτερικού. Για την ποιοτική, φροντίζουν τα εξαιρετικά πλαστικά που χρησιμοποιούνται στη συντριπτική πλειονότητα των επιφανειών, με τα μαλακά υλικά να είναι η χαρά της αφής.
Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 1.5 TSI,με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων, κρίνεται ως ιδανικός για το αμάξωμα των 1.336 κιλών. Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής, σε συνδυασμό με το πολύ καλά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, προσφέρουν επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 231 χλμ./ώρα. Παράλληλα, το μηχανικό αυτό σύνολο είναι πολύ γραμμικό στην απόδοση της ισχύος του και παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία, απαλλαγμένη από κραδασμούς και περιττούς θορύβους. Η πραγματική κατανάλωση των 7,8 λτ./100 χλμ. της δοκιμής είναι πολύ λογική, όπως και οι εκπομπές CO2 των 122 γρ./χλμ, που απαλλάσσουν τον κάτοχο της 1.500άρας Octavia από τα τέλη κυκλοφορίας.
Τα πολύ καλά στοιχεία της μεσαίας τσεχικής μπερλίνας συνεχίζονται και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, καθότι συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με το πολύ καλό πάτημα. Ιδανικό πεδίο κίνησης είναι οι δρόμοι εκτός πόλεως, όπου «απλώνει» τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα της. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων εμφανίζει υψηλή σταθερότητα και «κρύβει» τα χιλιόμετρα που κινείται από οδηγό και επιβάτες. Αντίστοιχα στις στροφές διαθέτει ομοιογενή συμπεριφορά, λογικές κλίσεις και φυσιολογικές αντιδράσεις υπό πίεση.