Με τις ανατιμήσεις που γίνονται συνεχώς σε όλα τα αγαθά και υπηρεσίες και τη γενικότερη ακρίβεια, δεν είναι καιροί για «πειραματισμούς» στις αγορές. Πόσο δε μάλλον όταν πρόκειται για ένα αυτοκίνητο, το οποίο απαιτεί ένα σεβαστό ποσό για την απόκτησή του, ενώ με αυτό θα συμβιώνει ο οδηγός του καθημερινά και για αρκετά χρόνια.
Αυτή την περίοδο και με κάτι λιγότερο από 20.000 ευρώ, το Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 hp 48V Hybrid αποτελεί μια Best Buy πρόταση καινούργιου αυτοκινήτου, τόσο για οικογένειες όσο και για εκείνους με λιγότερες υποχρεώσεις. Από την πρώτη έκδοση Premium των 19.890 ευρώ είναι φουλ εξοπλισμένο, ενώ πρόσθετη αξία και σιγουριά δίνουν τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης απεριορίστων χιλιομέτρων, μαζί με 5ετή δωρεάν τεχνικό έλεγχο και οδική βοήθεια.
Αναφορικά με τον εξοπλισμό, περιλαμβάνει στάνταρ τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόματη έκτακτη πέδηση
- Προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
- Φώτα θέσεως LED
- Αυτόνομο άναμμα φώτων
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες
- Air condition
- Προβολείς ομίχλης
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Η αμέσως επόμενη έκδοση Distinctive στοιχίζει 1.100 ευρώ παραπάνω (20.990 ευρώ) με επιπλέον: Ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός και φιμέ παράθυρα.
Εκτός από τον φουλ στάνταρ εξοπλισμό και την άκρως συμφέρουσα τιμή, το Hyundai i30 θα καλύψει τους αγοραστές και με άλλα χαρίσματά του. Ένα από αυτά είναι και το προσεγμένο σε ποιότητα εσωτερικό του. Γεγονός που αντιλαμβάνεται κανείς από τα υλικά και τη γεροδεμένη συναρμογή, έως τους «soft touch» διακόπτες. Παράλληλα ο χρήσης θα βρει εύκολα τη κατάλληλη θέση και να εξοικειωθεί με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Κανένα παράπονο δεν θα υπάρξει και σε χώρους, μιας και τέσσερα ενήλικα άτομα θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις. Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 395 λίτρων, ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει χώρος για μικροπράγματα, μαζί με την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία του 48V Hybrid.
Το ήπιο αυτό υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη του χειροκίνητου κιβωτίου iMT των 6 ταχυτήτων. To 48V Hybrid με τη μίζα / γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), υποστηρίζει τον κινητήρα στην επανεκκίνηση και επιτάχυνση με επιπλέον ισχύ 4 – 10 kW, ανάλογα με την ενέργεια της μπαταρίας και την πίεση στο γκάζι. Στην πράξη, ο 1.000άρης turbo των 120 ίππων και 172 Nm ροπής με την εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία και το χαμηλό θόρυβο, επιταχύνει σε αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς το αμάξωμα των 1.216 κιλών, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. Η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από 120 γρ./χλμ.
Στο δρόμο, το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται και ευχαριστιέται ο οδηγός του i30, είναι η άνεση. Οι αναρτήσεις απορροφούν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος και κρατούν ξεκούραστους τους επιβάτες. Επίσης, το αυτοκίνητο είναι πολύ εύκολο στους χειρισμούς, πατάει πολύ καλά και δεν θα φοβίσει τον οδηγό του ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Στις στροφές εμφανίζει λογικές κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ με την επιλογή Sport μέσω του Drive Mode, το τιμόνι σφίγγει περισσότερο και ο κινητήρας αποκτά πιο άμεση και γεμάτη απόκριση (σε σχέση με τα Eco και Normal).