Το Hyundai i30 αποτελεί σταθερή αξία στα μικρομεσαία αυτοκίνητα εδώ και 20 χρόνια. Το 2006 έκανε πρεμιέρα η πρώτη του γενιά, αισίως στην τρίτη και πιο σύγχρονη βρισκόμαστε, με 140 άλογα να στέκονται σύμμαχος του οδηγού σε κάθε μετακίνηση. Και μάλιστα σε τιμή – «χριστουγεννιάτικο μπαζάρ», καθότι το 1.5 T-GDI 140 PS 48V Hybrid (και ήπια υβριδικό, μέσα σε όλα) ξεκινά από τις μόλις 23.090 ευρώ.
Με λίγα λόγια, προσφέρει τα περισσότερα άλογα στα λιγότερα λεφτά μεταξύ των μικρομεσαίων χάτσμπακ -και όχι μόνο. Ενδεικτικά, η βασική έκδοση Premium είναι προικισμένη με 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων, προβολείς LED εμπρός και πίσω, ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών, infotainment με οθόνη 10,25 ιντσών, πλοήγηση και υπηρεσίες τηλεματικής Hyundai Bluelink, εμπρός & πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, μηχανικός κλιματισμός, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.λ.π. Και φυσικά, δεν λείπει η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση δίχως όριο χιλιομέτρων, ούτε η 5ετής κάλυψη οδικής βοήθειας.

Η προσοχή που έχει δείξει η Hyundai σε κάθε σημείο του i30, επισφραγίζεται και από την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό του. Τα μαλακά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών, η στιβαρή συναρμογή, μέχρι και οι διακόπτες «soft touch διακόπτες» αποδεικνύουν ότι όλα είναι σωστά μελετημένα. Παράλληλα ο οδηγός θα βολευτεί στο αναπαυτικό κάθισμα και θα βρει την κατάλληλη θέση, ενώ δεν θα έρθει αντιμέτωπος με κάποιο ατόπημα στην εργονομία. Στον τομέα των χώρων τα καταφέρνει ικανοποιητικά, καθώς είναι σε θέση να φιλοξενήσει επιβάτες με ύψος και άνω του μέσου όρου. Ο χώρος αποσκευών των 357 λίτρων επαρκεί με το κανονικό του σχήμα και φτάνει έως τα 1.263 λίτρα με πεσμένες τις πλάτες του πίσω καθίσματος.
Ο mild hybrid 1.500άρης τετρακύλινδρος τούρμπο παράγει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 253 Nm στις 1.500-3.000 σ.α.λ., ενώ η ηλεκτρογεννήτρια προσθέτει 17 ίππους στην εκκίνηση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, γεμίζοντας το θερμικό μοτέρ στις χαμηλές στροφές. Ο 1.5 T-GDI 48V ξεχωρίζει αμέσως για την ιδιαίτερα ραφιναρισμένη του λειτουργία, το γεμάτο τράβηγμα από χαμηλά και τη γραμμική απόδοση έως τις υψηλές στροφές. Με το εύχρηστο και σωστής κλιμάκωσης χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων (υπάρχει και το διπλού συμπλέκτη 7DCT από 25.790 ευρώ) φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και μέχρι τα 197 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση σε ρεαλιστικές συνθήκες διαμορφώνεται στα 7,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 133 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μόνο 85 ευρώ. Επίσης, η τακτική συντήρηση είναι ανά 1 έτος ή 15.000 χλμ.

Το άνετο και πολιτισμένο προφίλ του i30 1.5 T-GDI 140 PS γίνεται άμεσα αντιληπτό και στο δρόμο, όπου το αυτοκίνητο είναι ξεκούραστο στην οδήγηση ταυτόχρονα πατάει με αποφασιστικότητα. Μια λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά είναι η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί ημιάκαμπτου άξονα που τοποθετείται στα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Η ρύθμιση των αμορτισέρ έχει μια μέση σκληρότητα, έτσι ώστε από τη μία πλευρά να φιλτράρει με αποτελεσματικό και ποιοτικό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ από την άλλη συμβάλλει στην πολύ καλή σταθερότητα. Το i30 ταξιδεύει με σιγουριά και καλύπτει εύκολα εκατοντάδες χιλιόμετρα στους αυτοκινητόδρομους, χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Με το τιμόνι υπό γωνία, οι τροχοί πατάνε πολύ καλά στο οδόστρωμα, αφού και εάν ο οδηγός «ζωηρέψει», το αυτοκίνητο εμφανίζει ουδετερότητα, ακόμα και σε απότομες αλλαγές φορτίου. Το τιμόνι από την πλευρά του παρουσιάζει θετική αμεσότητα αλλά κάπως τεχνητή αίσθηση και τα φρένα με τους τέσσερις δίσκους (εμπρός αεριζόμενοι) εξασφαλίζουν αποτελεσματική επιβράδυνση.
















































