Σήμερα οι 20.000 ευρώ για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου δεν φτάνουν σε αρκετές πλέον περιπτώσεις ούτε για ένα μικρό μοντέλο, δεδομένου ότι οι τιμές σε αρκετά έχουν εκτοξευθεί. Όσο για SUV ή μικρομεσαία, ο προϋπολογισμός αυξάνεται σημαντικά, σε ποσά της τάξεως των τουλάχιστον 25.000 ευρώ και άνω.
Παρόλα αυτά λίγες εταιρείες έχουν καταφέρει να συγκρατήσουν τις τιμές τους, προσφέροντας στο κοινό πολύ αξιόλογα αυτοκίνητα, από τα οποία δεν λείπει τίποτα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Hyundai i30, ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο 5θυρπο χάτσμπακ, φτιαγμένο για να το κρατήσει κανείς και να το ευχαριστηθεί για πολλά χρόνια.
Οι τιμές του είναι πραγματικά ασυναγώνιστες, αφού ξεκινούν από τις 18.190 ευρώ στην πρώτη έκδοση 1.5 DPi 110 PS Premium. Όσοι αναζητούν ακόμα πιο πολλά σε εξοπλισμό και απόδοση turbo κινητήρα, τότε από το 1.0 T-GDi 120 PS Distinctive των 19.990 ευρώ, δεν θα τους λείψει απολύτως τίποτα. Για να βρει κανείς τόσα πολλά στοιχεία ασφαλείας, ανέσεων, υποβοήθησης του οδηγού και διάφορα ακόμα αξεσουάρ σε άλλο αυτοκίνητο, θα πρέπει να ξοδέψει πολλά περισσότερα λεφτά. Συγκεκριμένα έχει στάνταρ τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόνομο φρενάρισμα
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αυτόματο διζωνικό κλιματισμό
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Αυτόματο άναμμα φώτων
- Όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες
- Προβολείς ομίχλης
- Σκούρα κρύσταλλα
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Πρόσθετα η Hyundai παρέχει 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης απεριορίστων χιλιομέτρων, μαζί με 5ετή οδική βοήθεια και δωρεάν ετήσιος τεχνικός έλεγχος για 5 έτη.
Το εσωτερικό του πλούσια εξοπλισμένου i30 1.0 T-GDi 120 PS Distinctive των 19.990 ευρώ, διακρίνεται και για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής του. Μαλακά πλαστικά καλύπτουν το πάνω μέρος του ταμπλό και τις επενδύσεις των θυρών, ενώ πολύ προσεγμένη είναι η στιβαρή συναρμογή των διαφόρων επιμέρους επιφανειών, αποτρέποντας έτσι την παρουσία ενοχλητικών τριγμών. Επιπλέον, ο οδηγός του i30 έχει στη διάθεσή του πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι και θα μάθει εύκολα τις λειτουργίες των επιμέρους χειριστηρίων. Όσον αφορά τους χώρους, μια τετραμελής οικογένεια θα βολευτεί χωρίς καμία παραχώρηση, χάρη στον μπόλικο αέρα για το πόδια, το κεφάλι και το εσωτερικό πλάτος. Αρκετό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 395 λίτρων με τον πρόσθετο χώρο κάτω από το δάπεδο για τοποθέτηση διαφόρων απαραίτητων αντικειμένων (π.χ. τρίγωνο, φαρμακείο, πυροσβεστήρα κ.λπ.).
Στα θετικά γνωρίσματα του i30 ανήκει και ο αποδοτικός 1.000άρης turbo κινητήρας των 120 ίππων και 172 Nm ροπής, ο οποίος κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με την ιδιαίτερα ραφιναρισμένη του λειτουργία. Ενοχλητικοί θόρυβοι ή κραδασμοί και δονήσεις λάμπουν δια της απουσίας τους, σε όλο το φάσμα των στροφών. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι αρκετά καλοί, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές CO2 είναι από 123 γρ./χλμ. και η πραγματική μέση κατανάλωση βρίσκεται κοντά στα 7 λτ./100 χλμ.
Ο προσανατολισμός του μικρομεσαίου Hyundai στην άνεση γίνεται αισθητός και στο δρόμο, όπου οι αναρτήσεις με τη μαλακή ρύθμιση «ισοπεδώνουν» με επιτυχία τις μύριες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα το i30 εμφανίζει και πολύ καλή σταθερότητα σε πιο γρήγορες ταχύτητες, τόσο στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, όσο και σε πιο «σφιχτές» διαδρομές με στροφές. Εκεί τα όρια πρόσφυσης είναι αρκετά και οι κλίσεις λογικές, ενώ το πίσω μέρος του αυτοκινήτου μένει στη θέση του σε απότομες μεταφορές βάρους. Το τιμόνι βαραίνει με τεχνητό και τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι αποτελεσματικά.