Αυτοκίνητο χωρίς «εκπτώσεις» με 23.600 ευρώ

Στο γενικότερο κλίμα ανατιμήσεων τόσο στα αυτοκίνητα, όσο και στα αγαθά πρώτης ανάγκης, θα νόμιζε κάποιος πως η αγορά ενός μεσαίου οικογενειακού έχει εξελιχθεί σε πολύ ακριβό «σπορ». Ευτυχώς, υπάρχουν περιπτώσεις που προσφέρουν όλα όσα χρειάζεται -και πολλά παραπάνω- ο μέσος οικογενειαρχής, σε προνομιακές τιμές.

Μία τέτοια περίπτωση είναι η Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS ACT, στη βασική έκδοση Ambition. Ένα «χορταστικό» σεντάν (liftback για την ακρίβεια) σχεδόν 4,7 μέτρων, με 150 άλογα και εξοπλισμό που περιλαμβάνει τα πάντα. Έχουμε και λέμε: 7 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, φώτα LED ημέρας, πορείας & προβολείς (μεγάλη σκάλα), αισθητήρα βροχής και φώτων, οθόνη αφής 10 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης και ζάντες αλουμινίου. Όλα αυτά, αντί 23.6000 ευρώ!

 

Η Grand Coupe είναι ό,τι πιο δυναμικό έχουμε δει σχεδιαστικά σε Octavia, στις τέσσερις γενιές που έχει κυκλοφορήσει. Η εικόνα εμφανίζεται εμφανέστατα αναβαθμισμένη σε σχέση με πριν, προσεγγίζοντας περισσότερο από ποτέ τα «τραπέζια» των premium μοντέλων. Κάτι που ισχύει και για την καμπίνα των επιβατών, η οποία ξεφεύγει από την «άχρωμη» αισθητική και προβάλλει μια πιο high-tech αισθητική. Αυτή ενισχύεται από το νέο τιμόνι με τις δύο ακτίνες, τα νέα πλήκτρα ελέγχου με κυλιόμενους διακόπτες και την οθόνη των 8,25 ιντσών, που πλαισιώνεται από υλικά εξαιρετικής ποιότητας στο μεγαλύτερο μέρος των πάνελ. Σαν γνήσια Octavia, όμως, εκεί που οδηγός και κυρίως επιβάτες θα της βγάλουν το καπέλο, είναι στους χώρους.

Στο εμπρός τμήμα της καμπίνας υπάρχει αφθονία, όπως και στο πίσω, όπου ο αέρας για τα πόδια περισσεύει ακόμα και για δίμετρους. Το τεράστιο πορτμπαγκάζ των 600 λίτρων (με κανονική ρεζέρβα, μάλιστα) σε συνδυασμό με το τεράστιο άνοιγμα, αποτελούν ένα βασικό κριτήριο αγοράς για όσους δεν θέλουν να κάνουν καμία παραχώρηση με τις αποσκευές τους.

Το αυτό και για την απρόσκοπτη μεταφορά τους. Εδώ αναλαμβάνει ο εγνωσμένης αξίας τετρακύλινδρος 1.5 τούρμπο, με απόδοση 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Ιδανική επιλογή για τα 1.336 κιλά του αμαξώματος, που σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο επιταχύνουν στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 8,5 δλ. και μέχρι τα 231 χλμ./ώρα. Η εξαιρετικά γραμμική λειτουργία του 1.5 TSI συνοδεύεται και από απενεργοποίηση των 2 κυλίνδρων, όποτε το φορτίο γκαζιού είναι χαμηλό. Μια τεχνολογία που εξασφαλίζει πραγματική μέση κατανάλωση κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ. (7,8 λίτρα/100 χλμ. είχαμε δει στη δοκιμή) και εκπομπές ρύπων στα 124 γρ. CO2/χλμ. (ήτοι μόλις 79,37 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).

Τα πολύ καλά στοιχεία της Octavia 1.5 TSI αφορούν και τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, αφού συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με το πολύ καλό πάτημα. Ιδανικό πεδίο κίνησης είναι οι δρόμοι εκτός πόλεως, όπου «απλώνει» τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα της. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων εμφανίζει υψηλή σταθερότητα και «κρύβει» τα χιλιόμετρα που κινείται από οδηγό και επιβάτες. Αντίστοιχα στις στροφές διαθέτει ομοιογενή συμπεριφορά, λογικές κλίσεις και φυσιολογικές αντιδράσεις υπό πίεση.

Get it on Google Play Download on the App Store