Το τερπνόν μετά του ωφελίμου λέει ο σοφός λαός, ένα γνωμικό που ταιριάζει γάντι κατά την περίοδο αναζήτησης ενός νέου αυτοκινήτου. Κι αυτό γιατί ένας υποψήφιος αγοραστής θέλει να συνδυάσει άνεση, τεχνολογία, ασφάλεια και μοντέρνο σχεδιασμό σε ένα πακέτο, που δεν θα κοστίζει κιόλας μια μικρή περιουσία.
Προαπαιτούμενα που τα αναζητά ο αγοραστής και της μικρομεσαίας κατηγορίας, ο οποίος θέλει το οικογενειακό του αυτοκίνητο να τα περιλαμβάνει όλα! Ενώ μερικά χρόνια πριν όλα αυτά ήταν δύσκολο να συνδυαστούν, τώρα η Hyundai το έχει κάνει πραγματικότητα με τα μοντέλα της. Εμείς σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στο σημαντικά αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο και συνολικά ιδιαίτερα αξιόλογο i30. Διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου (μαζί με mild hybrid σύνολα), καλύπτοντας κάθε ανάγκη. Ανάμεσα στις πολλές εκδόσεις πολύ ενδιαφέρον συγκεντρώνει αυτή με τον 1.000άρη T-GDi των 120 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από τα 17.490 ευρώ (με την έκπτωση των 600 ευρώ). Σε επίπεδο εξοπλισμού δεν πρόκειται να σας λείψει τίποτε, αφού από την αρχική έκδοση Premium ενσωματώνει: 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης εκτροπής και διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 8 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, cruise control, air condition, αυτόματα φώτα, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης και πολλά ακόμα!
Σπορτίφ παρουσιαστικό!
Το πλέον δυναμικό σημείο του Hyundai i30 είναι το επιθετικό εμπρός άκρο του. Εκεί ξεχωρίζει η μεγάλη κυψελωτή μάσκα, ο δυναμικός προφυλακτήρας, αλλά και τα τριγωνικά κι αιχμηρά φωτιστικά σώματα με τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα «V». Όμορφο είναι όμως και το πίσω τμήμα, με τα φωτιστικά σώματα να είναι διακριτικά μεν, αλλά με τις απαραίτητες δόσεις δυναμισμού.
Πολύ καλή ποιότητα κι εργονομία
Η καμπίνα του μικρομεσαίου Hyundai i30 αποτελείται από ποιοτικά υλικά στο σύνολο της, με πολύ καλή συναρμογή. Το πάνω μέρος του ταμπλό και μένα μεγάλο μέρος των επενδύσεων των εμπρός θυρών, αποτελούνται από αφρώδες υλικό. Τα πάντα είναι εκεί που τα θέλει ο οδηγός για να του διευκολύνουν την καθημερινότητά του, ενώ εύκολα θα βολευτεί και στο αναπαυτικό κάθισμα με το πλήθος των ρυθμίσεων. Επίσης, έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα και ποτηροθήκες. Στον τομέα των χώρων, το i30 παρέχει αρκετές ανέσεις σε τέσσερις ενήλικους επιβάτες, με τους πίσω να μη χρειάζεται να κάνουν παραχωρήσεις. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 395 λίτρων, ενώ με αναδιπλωμένες τις πλάτες του πίσω καθίσματος ο χώρος αγγίζει τα 1.301 λίτρα.
Δύναμη, οικονομία και άνεση
Το τρίπτυχο της επιτυχίας της πολύ καλής οδικής συμπεριφοράς και του 3κύλινδρου κινητήρα βενζίνης των 998 κ.εκ. με την ισχύ των 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και των 172 Nm ροπής, διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό τραβάει δυνατά από χαμηλά, με την ισχύ να απλώνεται γραμμικά μέχρι και τον κόφτη. Η συνεργασία με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είναι ιδανική, μιας και η κλιμάκωση κατορθώνει να αναδεικνύει τη σπιρτάδα του κινητήρα, διατηρώντας την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,4 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 123 γρ./χλμ. Το αποδοτικό μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με πολύ ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, η οποία χαρακτηρίζεται για την υψηλή άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις, με το πολύ καλό πάτημα σε κάθε διαδρομή.