Η ηλεκτροκίνηση είναι άμεσα συνυφασμένη με τις υψηλές τιμές -και όχι άδικα. Αναμφίβολα τα 100% ηλεκτρικά μοντέλα είναι σημαντικά πιο ακριβά από αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ωστόσο τη διαφορά αυτή «αποσβένει» η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά Β’ Κύκλος». Εν συντομία να αναφέρουμε ότι η μέγιστη επιδότηση φτάνει το ποσό των 8.000 ευρώ, όμως όποιος αποσύρει παλιό αυτοκίνητο έχει επιπλέον όφελος 1.000 ευρώ. Ισχύουν και άλλα ακόμα σημαντικά προνόμια, που μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ.
Ποιο είναι όμως το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πωλείται τώρα στην Ελλάδα στη χαμηλότερη τιμή; Για να μην ψάχνετε τους τιμοκαταλόγους των εταιρειών και σπαταλάτε χρόνο, σας δίνουμε την απάντηση: To smart EQ fortwo. Η τιμή του ξεκινά από τις 25.990 ευρώ, όμως με την επιδότηση μειώνεται στις 17.990 ευρώ, ενώ αν υπάρχει και απόσυρση τότε το ποσό πέφτει στις 16.990 ευρώ. Υπάρχει και η επιλογή του κάμπριο smart EQ fortwo cabrio, με αρχική τιμή 29.650 ευρώ ή 21.650 ευρώ με την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ.
Την κίνηση του μικρού σε μήκους αμαξώματος των μόλις 2.695 χλστ. μήκους και βάρους 1.095 κιλών, αναλαμβάνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 82 ίππων και 160 Nm ροπής. Απόδοση που είναι αρκετή για να το επιταχύνει με ζωηράδα, αφού φτάνει τα πρώτα 60 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ. και τα 100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ. Παράλληλα η επίτευξη της μέγιστης ταχύτητας των 130 χλμ./ώρα γίνεται εύκολα. Βέβαια το EQ fortwo δεν φτιάχτηκε για ταξίδια, αλλά για να εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις αστικές μετακινήσεις. Κάτι που το πετυχαίνει ιδανικά, εκμεταλλευόμενο την ηλεκτροκίνηση (άρα και αθόρυβη λειτουργία), μαζί με τις μίνι διαστάσεις του (κύκλος στροφής μόλις 6,95 μ.).
Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μικρή σε μέγεθος και χωρητικότητα μπαταρία ιόντων λιθίου 17,6 kWh. Μία φόρτιση αρκεί για να διανύσει σε μεικτές συνθήκες από 125 έως 135 χιλιόμετρα, με μεικτή κατανάλωση 15,7 kWh/100 χλμ. Με τον προαιρετικό φορτιστή 22 kW με λειτουργία ταχείας φόρτισης, η μπαταρία φορτίζει από 10%-80% σε λιγότερο από 40 λεπτά, όταν σε wallbox απαιτούνται περίπου 3,5 ώρες. Επίσης, η μπαταρία καλύπτεται με 8 χρόνια εγγύηση ή 100.000 χλμ.
Για περισσότερη εξοικονόμηση ενέργειας, στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ο διακόπτης της λειτουργίας Eco. Με το πάτημά του αυξάνεται αυτόματα η αποδοτικότητα και κατά συνέπεια, η αυτονομία. Κάτι στο οποίο βοηθά με τη σειρά της η ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση ή την κύλιση.
Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, το ηλεκτρικό smart με την πολύ καλή ποιότητα στο εσωτερικό του, δίνει την αίσθηση στους δύο επιβάτες ότι βρίσκονται σε ένα πολύ μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Όπως στο αμάξωμα, έτσι και στην καμπίνα ο σχεδιασμός είναι μοναδικός και ενισχύεται από τις πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, μέσω των διαφόρων επιλογών σε επενδύσεις και χρωματικούς συνδυασμούς. Την υψηλή του τεχνολογία ενισχύουν περεταίρω η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και ο πίνακας οργάνων με τις ψηφιακές ενδείξεις. Πρόσθετα, ο οδηγός μέσω της εφαρμογής smart EQ control μπορεί από το κινητό του ανά πάσα στιγμή να ελέγχει την κατάσταση του αυτοκινήτου, τη φόρτιση της μπαταρίας, ή και να ενεργοποιεί τον κλιματισμό.