Ο εκπρόσωπος της Hyundai στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, το i30 αποτελεί μία από τις πιο οικονομικές προτάσεις αγοράς. Η αρχική του έκδοση 1.5 DPi 110 PS Premium εκκινεί από τις 19.890 ευρώ και συνοδεύεται με όλο το σύγχρονο πακέτο εξοπλισμού ανέσεων και ασφαλείας, συν διάφορα ακόμα αξεσουάρ. Το ίδιο μοντέλο με το turbo μοτέρ 1.0 T-GDi 120 hp είναι και πάλι εξαιρετικά συμφέρον στις 20.590 ευρώ, ενώ το υβριδικό 48V Hybrid κοστίζει 700 ευρώ παραπάνω (από 21.290 ευρώ).
Στην επόμενη κλίμακα της γκάμας τοποθετείται το i30 1.0 T-GDi 120 PS 7DCT 48V Hybrid. Με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων συνδυάζεται αποκλειστικά με την ήπια υβριδική τεχνολογία και η τιμή του ξεκινά στις 22.690 ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα ή και περισσότερα διατίθενται μικρά αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και turbo κινητήρα βενζίνης, ενώ αν το συγκρίνουμε με μικρά SUV η διαφορά ανεβαίνει στα ύψη. Παράλληλα το εν λόγω i30 έχει τη χαμηλότερη τιμή από οποιοδήποτε άλλο μικρομεσαίο 5θυρο με αυτόματο σασμάν. Οπότε αποτελεί μονόδρομο για όποιον ψάχνει για ένα οικογενειακό αμάξι, χωρίς να… ταλαιπωρείται από τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων.
Την άριστη σχέση τιμής – αξίας του ανεβάζει και άλλο ο εξοπλισμός που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 8 ιντσών, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, 16άρες ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, air condition κ.λπ. Παράλληλα καλύπτεται με 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης χωρίς όριο χιλιομέτρων. Η προσοχή που έχει δείξει η Hyundai στην κατασκευή του i30 γίνεται αντιληπτή και από την πολύ καλή ποιότητα του εσωτερικού, τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Αρκετά ικανοποιητικοί είναι με τη σειρά τους οι διαθέσιμοι χώροι για όλους τους επιβάτες, όπως και το πορτ μπαγκάζ των 357 λίτρων.
Την προσφερόμενη άνεση ενισχύει με τη σειρά της και η ποιοτική λειτουργία των αναρτήσεων, αφού αμβλύνουν με σχεδόν ισοπεδωτικό τρόπο τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Γεγονός που κάνει πιο ξεκούραστες τις όποιες διαδρομές, από τις καθημερινές ρουτίνας, έως τα μακρινά ταξίδια. Σε κάθε περίπτωση ο 1.000άρης turbo κινητήρας των 120 ίππων και 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. διαθέτει την απαιτούμενη δύναμη και υποστηρίζεται με επιπλέον παροχή ροπής από το σύστημα 48V Hybrid με μίζα γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator.
Η συνεργασία του μοτέρ με το 7άρι DCT είναι αρμονική, με θετικό τράβηγμα από χαμηλά και θετική απόκριση στο δεξί πεντάλ. (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.) Εάν ο οδηγός θέλει να συμμετέχει περισσότερο, τότε μπορεί να αλλάζει σχέσεις είτε μέσω των paddles, ή με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω κατέβασμα. Στη διάθεσή του έχει και τα προγράμματα Normal, Eco και Sport, ενώ η μακριά 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του μοτέρ στο ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 2.800 σ.α.λ. Η κατανάλωση είναι λογική στα 7,4 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι από 121 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).