Η υβριδική τεχνολογία έχει συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και κατά επέκτασης των εκπομπών ρύπων, χωρίς όμως να επιβαρύνονται οι επιδόσεις (το αντίθετο μάλιστα). Ακόμα και τα λιγότερο πολυσύνθετα συστήματα mild hybrid ενισχύουν την αποδοτικότητα των κινητήρων, αφού λαμβάνουν έξτρα ηλεκτρική ενίσχυση, τόσο κατά την εκκίνηση όσο και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
Ένα τέτοιο νέο, ήπια υβριδικό μικρό χάτσμπακ που προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή από όλα τα hybrid supermini, είναι το νέο Suzuki Swift 1.2 Hybrid 82 PS. Παράλληλα έχει διατηρήσει το νεανικό και fun to drive χαρακτήρα του, ενώ σε συνδυασμό με όλο τον εξοπλισμό ασφαλείας, ανέσεων και υποβοήθησης του οδηγού που φέρει, αποτελεί το ιδανικό αυτοκίνητο πόλης -και όχι μόνο.
Tο νέο Suzuki Swift GL εκκινεί από 18.450 ευρώ με τον παρακάτω εξοπλισμό:
- 6 αερόσακους
- Σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
- Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας
- Σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου
- Οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών με πλοήγηση
- Air condition (με ψηφιακή οθόνη)
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω
- Κάμερα οπισθοπορείας
Το νέο Suzuki Swift με το νεανικό και σπορτίφ χαρακτηριστικό παρέμεινε κόμπακτ εξωτερικά (μήκος 3.860 χιλιοστά), εν αντιθέσει με την πλειοψηφία των supermini που αγγίζουν ή ξεπερνούν τα 4 μέτρα. Κατά συνέπεια η κορυφαία ευελιξία παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα προσόντα του μικρού «Made in Japan» αυτοκινήτου. Γεγονός που εκτιμά δεόντως όποιος το οδηγήσει, συν του ότι είναι πολύ εύκολο στους χειρισμούς και παρέχει ευχάριστη αίσθηση. Σημαντικά βελτιωμένο είναι από το προγενέστερο Swift και σε άνεση. Η καλύτερη ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, μαζί με το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος από τις αναρτήσεις, κάνουν πιο ξεκούραστες τις όποιες διαδρομές. Ταυτόχρονα ο οδηγός νιώθει ότι γίνεται ένα με το αυτοκίνητο, το μαθαίνει γρήγορα και δεν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία του πλήρως αναβαθμισμένου εσωτερικού.
Στην καμπίνα του νέου Swift τα πάντα άλλαξαν, ενώ ευχάριστη νότα αποτελεί η διχρωμία στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών. Στο κέντρο κυριαρχεί η νέα στάνταρ οθόνη των 9 ιντσών για το infotainment (7 ιντσών στο προγενέστερο Swift), με την πολύ καλή ευχρηστία και ευκρίνεια. Από πλευράς ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά είναι καλύτερα σε υφή από πριν και με ιδιαίτερα γεροδεμένη συναρμογή. Ο οδηγός θα «κουμπώσει» αμέσως στη θέση του και θα νιώσει αναπαυτικά στα μαλακά καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη. Όσον αφορά τις μεταφορικές ικανότητες του νέου Suzuki Swift, είναι σε θέση να μεταφέρει στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικα άτομα, χωρίς να κάνουν παραχωρήσεις, γιατί υπάρχει αρκετός αέρας για πόδια και κεφάλια. Tο πορτμπαγκάζ παραμένει στη χωρητικότητα των 265 λίτρων, εξυπηρετώντας τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες, όπως και μια εκδρομή με λίγες αποσκευές.
Εξάλλου, το νέο Suzuki Swift είναι πολύ οικονομικό σε βενζίνη και γενικότερα εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό του. Ο νέος 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.197 κ.εκ. με την ισχύ των 82 ίππων και τη ροπή των 112 Nm, λαμβάνει έξτρα δύναμη 3 ίππων και 60 Nm από το ήπια υβριδικό σύστημα των 12 Volt. Εξασφαλίζει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ., όμως αυτό που κερδίσει τον οδηγό από τα πρώτα μέτρα και ειδικά σε αστικούς ρυθμούς, είναι το τράβηγμα και η ελαστικότητα του μοτέρ. Ταυτόχρονα πετυχαίνει εύκολα κατανάλωση κοντά στα 5,2 λτ./100 χλμ., συν του ότι με εκπομπές CO2 98 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά και εξασφαλίζει καθημερινή είσοδο στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Κινητήρας | |
Κυβισμός: | 1.197 κ.εκ. |
Ισχύς: | 82 PS/5.700 σ.α.λ. |
Ροπή: | 112 Nm/4.500 σ.α.λ. |
0-100 χλμ./ώρα: | 12,5 δλ. |
Τελική ταχύτητα: | 165 χλμ./ώρα |
Κατανάλωση:* | 5,2 λτ./100 χλμ. |
CO2: | 98 γρ./χλμ. |
*Δοκιμής |