Στην αρχαία ελληνική τραγωδία όταν κορυφώνονταν το δράμα και τα προβλήματα που βίωναν τα πρόσωπα του έργου έρχονταν σε αδιέξοδο, εμφανίζονταν ξαφνικά στη σκηνή ο «από μηχανής θεός» για να δώσει τη λύση. Έτσι και τη σημερινή εποχή όπου πάρα πολύς κόσμος ψάχνει για ένα καινούργιο αυτοκίνητο αλλά πρέπει να λύσει διάφορους προβληματισμούς, αναζητά τον… ουρανοκατέβατο θεό.
Λύση στο αδιέξοδο της ακρίβειας των καυσίμων αλλά και των αυξημένων τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα, δίνει το νέο Dacia Sandero Streetway. Όταν για παράδειγμα μικρά αυτοκίνητα έχουν φτάσει να πωλούνται κοντά στις 20.000 ευρώ, το εν λόγω μοντέλο με τον κινητήρα διπλού καυσίμου 1.0 TCe 100 LPG στην πιο πλούσια έκδοση Style, κοστίζει από 16.500 ευρώ. Να σημειωθεί ότι το βασικό 1.0 TCe 90 hp Life εκκινεί από τις 15.560 ευρώ, ωστόσο τα 940 ευρώ επιπλέον αξίζουν και με το παραπάνω.
Πιο αναλυτικά, το Sandero Streetway 1.0 TCe 100 LPG Style ενσωματώνει τον εξής εξοπλισμό:
- 6 αερόσακους
- Οθόνη 8 ιντσών
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά – πίσω
- Full LED φώτα
- Προβολείς ομίχλης
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Πίσω αισθητήρες στάθμευσης
- Δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων
Από τους σημαντικότερους «πρωταγωνιστές» του Sandero Streetway, είναι φυσικά ο κινητήρας. Ο γνωστός πλέον 3κύλινδρος 1.000άρης turbo βενζίνης/LPG του ταιριάζει ιδανικά, γιατί εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις με χαμηλό κόστος καυσίμου, ειδικά με τη χρήση του υγραερίου. Άλλωστε αυτό θα χρησιμοποιεί περισσότερο ο οδηγός του για να εξοικονομεί χρήματα. Με ισχύ 100 ίππων και 170 Nm ροπής (91 PS και 160 Nm με την επιλογή της βενζίνης), το μοτέρ επιταχύνει γρήγορα (0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ.) το μικρό Dacia, εμφανίζει πολύ καλό τράβηγμα και διατηρεί χωρίς καμία δυσκολία ταχύτητες εθνικής οδού.
Με πραγματική μεικτή κατανάλωση LPG στα 8,2 λτ./100 χλμ., το κόστος με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή LPG στα 1,007€/λτ., είναι μόλις 8,3€/100 χλμ. Με τη βενζίνη σημειώνει χαμηλότερη κατανάλωση 6,3 λτ./100 χλμ., όμως με τιμή της αμόλυβδης στα 2,035€/λτ. το ποσό ανεβαίνει στα 12,8€/100 χλμ. Κοινώς στα 1.000 χιλιόμετρα, το κέρδος για τον οδηγό με τη χρήση του υγραερίου είναι 45 ευρώ.
Παρά τις οικονομικές του τιμές, το Dacia Sandero Streetway διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις αμαξώματα στην κατηγορία του, με μήκος 4.088 χλστ., πλάτος 1.848 χλστ., ύψος 1.499 χλστ. και μεταξόνιο 2.604 χλστ. Γεγονός που έχει ανάλογα οφέλη και σε επίπεδο χώρων, καθώς παρέχει ανέσεις μικρομεσαίου αυτοκινήτου. Στην καμπίνα του θα φιλοξενηθούν πολύ εύκολα τέσσερα ενήλικα άτομα, με έναν ακόμα να μη στριμώχνεται. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων, ενώ το ρεζερβουάρ του LPG των 40 λίτρων κάτω από το δάπεδο δεν διαταράσσει το σχήμα, αλλά ούτε τη χωρητικότητά του, γιατί βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας.
Η άνεση είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του Sandero Streetway και στο δρόμο. Οι αναρτήσεις του φιλτράρουν αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς το αυτοκίνητο να δίνει την αίσθηση ότι είναι «χαλαρό». Γεγονός που συνδράμει και η πλατφόρμα CMF-B πάνω στην οποία βασίζεται και έχει ωφελήσει σημαντικά το πάτημα του Sandero. Παρόλα αυτά, το νωχελικό σε αίσθηση τιμόνι και οι τονισμένες κλίσεις στις στροφές υπενθυμίζουν ότι είναι ένα αυτοκίνητο που δεν εστιάζει σε δυναμικό στιλ οδήγησης.