Οι ανάγκες και οι απαιτήσεις όσων θέλουν να αποκτήσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο έχουν αυξηθεί και δεν κάνουν «εκπτώσεις», ακόμα και όταν πρόκειται για αυτοκίνητα πόλης. Οι αγοραστές θέλουν πολύ εξοπλισμό στην καλύτερη τιμή, χαμηλή κατανάλωση, αξιοπιστία και ευελιξία. Ένα νέο supermini που διαθέτει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και πωλείται σε χαμηλή τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας, είναι το Suzuki Swift.
Το βασικό μοντέλο 1.2 Hybrid 83 hp GL στοιχίζει από 16.580 ευρώ και πρόκειται για μια εξαιρετική τιμή, από τις χαμηλότερες στα μικρά αυτοκίνητα. Η δεύτερη έκδοση GL+ με 1.500 ευρώ παραπάνω (από 18.080 ευρώ) παραμένει και πάλι φθηνότερη από άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα, ενώ σφύζει από εξοπλισμό σε όλα τα επίπεδα. Ειδικά τόσο πλούσια «σουίτα» συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού δεν τη βρίσκει κανείς ούτε σε πολύ ακριβότερα αμάξια. Αναλυτικότερα διαθέτει τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας
- Αναγνώριση τυφλού σημείου
- Υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας
- Αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων και προβολέων
- Προβολείς LED
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι/θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Δερμάτινο τιμόνι
- Adaptive cruise control
- Οθόνη αφής 7 ιντσών
- Θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Ένας ακόμα άσσος στο «μανίκι» του Swift, είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση βενζίνης των 5,6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές μεικτές συνθήκες. Ο 4κύλινδρος κινητήρας Dualjet των 1.197 κ.εκ. με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και σύστημα διπλού ψεκασμού σε κάθε κύλινδρο, αποδίδει 83 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 107 Nm στις μόλις 2.800 σ.α.λ. Παράλληλα λαμβάνει έξτρα στιγμιαία ισχύ από την ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια ISG του ήπιου υβριδικού συστήματος, κατά την εκκίνηση και τις επιταχύνσεις. Έτσι το μικρό ιαπωνικό αυτοκίνητο εμφανίζει σπιρτάδα από τις χαμηλές στροφές και στρωτές επανεκκινήσεις μέσω του συστήματος Engine Auto Stop Start. Βασικά ζητούμενα στις αστικές μετακινήσεις με τις συνεχόμενες αυξομειώσεις ταχύτητας και τα αμέτρητα «σταμάτα – ξεκίνα». Ο επιλογέας των 5 ταχυτήτων με τις κοντές διαδρομές είναι εύχρηστος, ενώ σε πιο γρήγορους ρυθμούς η τελευταία ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 3.400 σ.α.λ.). Γεγονός που συμβάλλει με τη σειρά του στην πολύ χαμηλή κατανάλωση και στο ταξίδι, όπως και στις εκπομπές CΟ2 των 106 γρ./χλμ., που συνεπάγονται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και καθημερινή είσοδο στο Δακτύλιο της Αθήνας. Όσο για τις επιδόσεις, τα 13,1 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο.
Κάτι ακόμα που θα αρέσει σε όλους, είναι η άριστη ευελιξία που προσφέρει το Swift και το πόσο εύκολο είναι στους χειρισμούς. Ο οδηγός το μαθαίνει γρήγορα και νιώθει αμέσως ότι «φοράει» το αυτοκίνητο και γίνεται ένα με αυτό. Τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα ενισχύουν με τη σειρά τους οι αναρτήσεις με την σφιχτή ρύθμιση, οι κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 3.845 χλστ.), η ελαφριά και με πολύ καλή ακαμψία πλατφόρμα και το άμεσο τιμόνι.
Σπορτίφ προσανατολισμό έχει και το εσωτερικό με το μικρής διαμέτρου flat bottom τριάκτινο τιμόνι, τα δύο μεγάλα στρογγυλά όργανα του αντίστοιχου πίνακα και τους στρογγυλούς κεντρικούς αεραγωγούς. Κάτω από αυτούς βρίσκεται η 7άρα οθόνη του infotainment και χαμηλότερα τα χειριστήρια του κλιματισμού. Απλά, λειτουργικά και πρακτικά. Από πλευράς ποιότητας κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά είναι καλομονταρισμένα. Όσο για τους χώρους των επιβατών, ο αέρας για τα πόδια στο πίσω κάθισμα είναι αρκετός και για τους λίγο πιο ψηλούς. Όμως το πορτ μπαγκάζ των 265 λίτρων είναι μικρό για τα δεδομένα των supermini.