«Τελειώνει» το φθηνότερο αυτόματο supermini

Τα δεδομένα στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων συνεχώς μεταβάλλονται, λόγω της παρουσίας νέων μοντέλων και των αυξο-μειώσεων στις τιμές. Όποιοι ψάχνουν για ευκαιρίες θα πρέπει να τις αρπάζουν αμέσως, όπως συμβαίνει με γενιές που αλλάζουν και συνήθως οι νεότερες είναι ακριβότερες. Μια τέτοια περίπτωση είναι το Swift που αντικαθίσταται και το νέο θα είναι διαθέσιμο από τον Απρίλιο και σε τιμές που θα ξεκινούν από 18.540 ευρώ.

Αυτόματο Swift από 17.980 ευρώ

Το υπάρχον Swift προσφέρεται από 16.580 ευρώ στην έκδοση 1.2 GL Hybrid 83 hp, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από 17.980 ευρώ. Στον εξοπλισμό του ανήκουν τα απαραίτητα στοιχεία ασφαλείας και ανέσεων, όπως είναι 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, φώτα LED, αυτόματη ρύθμιση προβολέων, adaptive cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες, ηχοσύστημα, air condition και αυτόματη λειτουργία φώτων. Αυτοί που θέλουν περισσότερα θα κοιτάζουν την επόμενη έκδοση GL+, η οποία είναι ακριβότερη κατά 1.500 ευρώ (από 19.480 ευρώ το CVT), όμως η τιμή και πάλι είναι χαμηλή για αυτόματο supermini. Στον εξοπλισμό προστίθενται οθόνη αφής 7 ιντσών, συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης τυφλού σημείου, υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας και αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά, 16άρες ζάντες αλουμινίου, σκούρα πίσω κρύσταλλα, προβολείς ομίχλης και αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων.

Χαμηλή κατανάλωση και εξαιρετική ευελιξία

Την κίνηση του Suzuki Swift 1.2 CVT αναλαμβάνει το ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1.197 κ.εκ., απόδοσης 83 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 107 Nm στις 2.800 σ.α.λ. Ενσωματώνει ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, αποτελούμενο από μια ηλεκτρογεννήτρια ISG και μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου. Ενημερωτικά το νέο Swift διαθέτει νέο mild hybrid 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 λτ. παραπλήσιας ισχύος (83 hp και 112 Nm). Όπως στο νέο Swift, έτσι και στο υπάρχον, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι CVT και ταιριάζει πολύ καλά στο ιαπωνικό supermini, γιατί προσφέρει πολύ ομαλή εκκίνηση και γραμμική επιτάχυνση. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ.), και η κατανάλωση χαμηλή (5,1 λτ./100 χλμ.), ενώ με CO2 από 115 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο. Επίσης, το Swift είναι εξαιρετικά ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς και στο παρκάρισμα, χαρακτηριστικά που εκτιμώνται δεόντως στην πόλη. Παρά το αστικό του προφίλ κάνει και ταξίδια με ασφάλεια, αφού διαθέτει αρκετά καλό κράτημα.

Σχετικά με το εσωτερικό του Swift CVT, η μόνη διαφορά από τα χειροκίνητα αφορά το διαφορετικό λεβιέ των ταχυτήτων. Στην σπορτίφ σχεδιασμού καμπίνα με το μικρής διαμέτρου τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος και τα δύο κεντρικά κυκλικά αναλογικά όργανα στον σχετικό πίνακα, τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν περισσότερο για την καλή τους συναρμογή και όχι για την υφή τους. Όσον αφορά τους χώρους, στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν δύο ενήλικα άτομα χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, όμως για τις αποσκευές τα 265 λίτρα είναι λίγα για τα δεδομένα των supermini.

Get it on Google Play Download on the App Store