Στη μικρομεσαία κατηγορία υπάρχουν οι επιλογές των χάτσμπακ και των SUV, μεταξύ των οποίων τα «χαμηλότερα» μοντέλα είναι πιο προσιτά σε τιμές από τα αντίστοιχα πιο ψηλά και ογκώδη. Κάποια μάλιστα από τα 5θυρα μικρομεσαία στοιχίζουν λιγότερα λεφτά ακόμα και από μικρά χάτσμπακ ή SUV, γεγονός που τα κάνει ελκυστικά για όσους θέλουν ένα οικογενειακό αμάξι χωρίς να ξοδέψουν ένα πακτωλό χρημάτων. Όπως ισχύει για τα τρία πιο οικονομικά σε τιμές μικρομεσαία χάτσμπακ της ελληνικής αγοράς, τα οποία σας παρουσιάζουμε παρακάτω.
Citroen C4
Το C4 ξεφεύγει λίγο από τα κλασικά μικρομεσαία χάτσμπακ, αφού διαθέτει και Crossover στοιχεία, όπως είναι η ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος (156 χλστ.) και τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος. Το αρχικό C4 1.2 PureTech 100 You! πωλείται από μόνο 21.500 ευρώ με το όφελος των 3.000 ευρώ που προκύπτει από το Bonus Ανταλλαγής (ισχύει έκπτωση και για όσους δεν έχουν αυτοκίνητο για ανταλλαγή). Εξοπλίζεται με 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, οθόνη αφής 10 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,5 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κ.λπ.
Ο 1.2 λτ. turbo κινητήρας με τους 102 ίππους και τα 205 Nm επιταχύνει το C4 από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 184 χλμ./ώρα, η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,5 λτ./100 χλμ. και τα CO2 είναι 124 γρ./χλμ. Το C4 διακρίνεται και για τα υψηλά επίπεδα ανέσεων μέσω των αναπαυτικών του καθισμάτων και των αναρτήσεων Advanced Comfort με τα Progressive Hydraulic Cushions. Μαζί με το ευρύχωρο για επιβάτες και αποσκευές (380 λτ.) εσωτερικό με την πολύ καλή ποιότητα, οι όποιες διαδρομές γίνονται πολύ ξεκούραστα και ευχάριστα.
Hyundai i30
Η Hyundai λανσάρισε πρόσφατα το i30 Facelift σε όλη τη γκάμα των αμαξωμάτων του (Hatchback, Fastback και Tourer). Στη χαμηλότερη τιμή των 20.990 ευρώ (με έκπτωση 600 ευρώ που ισχύει σε όλα τα i30 F/L) πωλείται η έκδοση 1.5 MPI 96 PS Premium με όλο τον εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, πλοήγηση, υπηρεσίες τηλεματικής, αυτόματο άναμμα φώτων, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, air condition, ψηφιακό πίνακας οργάνων, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω και ζάντες αλουμινίου. Το i30 Facelift με τις μικρής έκτασης αλλαγές εξωτερικά και στο εσωτερικό, είναι πολύ καλά κατασκευασμένο και μπορεί να καλύψει χωρίς πρόβλημα τις μεταφορικές ανάγκες των επιβατών με τις αποσκευές τους (395 λτ.).
Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει και στο δρόμο, όπου είναι άνετο και αποπνέει στιβαρότητα. Οι αναρτήσεις με τη σχετικά μαλακή ρύθμιση είναι κατάλληλες για να «λειαίνουν» τις ανωμαλίες της ασφάλτου, συν του ότι πατάει σταθερά και ευθύβολα. Το Hyundai i30 είναι ένα από τα πολύ ελάχιστα αυτοκίνητα της κατηγορίας που διατίθεται και με ατμοσφαιρικό κινητήρα, τον 4κύλινδρο 1.5 MPI με την ισχύ των 96 ίππων και 139 Nm. To μοτέρ αυτό συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο και επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,4 δλ. Η τελική φτάνει τα 178 χλμ./ώρα, ενώ κατανάλωση και CO2 είναι στα 6,2 λτ./100 χλμ. και 141 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Skoda Scala
Το ανανεωμένο Skoda Scala με τις αλλαγές εξωτερικά και στο εσωτερικό και τον αναβαθμισμένο εξοπλισμό διατίθεται από 20.900 ευρώ στην εισαγωγική έκδοση 1.0 TSI 95 PS Essence. Παρά το γεγονός ότι είναι το φθηνότερο μικρομεσαίο αυτοκίνητο της αγοράς, ο εξοπλισμός του παραπέμπει σε ακριβότερα αμάξια. Περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρησης λωρίδας, αισθητήρας φώτων, προβολείς ομίχλης, ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 8,25 ιντσών, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, air condition, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Στα σημαντικά του πλεονεκτήματα ανήκουν οι πολύ άνετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές (467 λίτρα). Επίσης, την αξιόλογη εικόνα του εσωτερικού ενισχύει με τη σειρά της η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, την οποία αναβαθμίζει η χρήση μαλακών υλικών στο ταμπλό. Στην οδήγηση είναι πολύ ξεκούραστο, ενώ το γεροδεμένο πλαίσιο, μαζί με το μακρύ μεταξόνιο εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα του αμαξώματος. Με το βασικό 3κύλινδρο 1.000άρη turbo κινητήρα των 95 ίππων 175 Nm ροπής και το 5τάχυτο κιβώτιο, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,8 δλ. και η τελική φτάνει τα 192 χλμ./ώρα, με εργοστασιακή κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 116 γρ./χλμ.