Κατά την έρευνα αγοράς ενός καινούριου αυτοκινήτου, ο ενδιαφερόμενος εξετάζει πολλούς τομείς. Πρώτα από όλα κοιτάει αν του κάνει η τιμή και κατόπιν όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά, μεταξύ των οποίων και τους χώρους. Ειδικά εκείνοι που έχουν οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά και γενικά όσοι μεταφέρουν επιβάτες και αποσκευές τακτικά, δίνουν ιδιαίτερη σημασία. Όταν όμως τα διαθέσιμα χρήματα είναι λίγα, τι γίνεται; Μια πολύ τίμια λύση για όσους θέλουν άνετους χώρους στα λιγότερα λεφτά, είναι το νέο Dacia Sandero Streetway.
Από 17.920 ευρώ με όλο τον εξοπλισμό
Το Sandero Streetway κοστίζει από 17.920 ευρώ στην έκδοση 1.0 TCe 90 hp Expression, αποτελώντας ένα από τα πιο οικονομικά σε τιμή supermini της αγοράς. Την άριστη σχέση τιμής/αξίας του ενισχύουν και οι αυξημένες του διαστάσεις, αφού τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.099 χιλιοστά, πλάτος 1.848 χιλιοστά, ύψος 1.499 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.604 χιλιοστά. Παράλληλα είναι πολύ καλά εξοπλισμένο και διαθέτει τα εξής: 6 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων • Προβολείς ομίχλης • Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω • Air Condition • Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων. Με επιπλέον 600 ευρώ, διατίθεται το ίδιο μοντέλο με το εργοστασιακό κιτ LPG, το οποίο αυξάνει την ισχύ και προσφέρει τεράστια οικονομία σε κόστος καυσίμου. Επίσης, το Sandero Streetway συνοδεύεται με 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης, όπως ισχύει για όλα τα νέα Dacia.
Χώροι μικρομεσαίου αυτοκινήτου
Από τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα που προσφέρει το νέο Dacia Sandero Streetway, είναι οι κορυφαίοι χώροι του, αφού συγκρίνονται με εκείνους των μικρομεσαίων χάτσμπακ ή ευρύχωρων μικρών SUV. Όλοι οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα κεφάλια και τα πόδια, καθώς και αρκετό εσωτερικό πλάτος 1.410 χιλιοστών εμπρός και 1.406 χιλιοστών πίσω. Ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων είναι ο μεγαλύτερος στα supermini και φτάνει τα 1.455 λίτρα όταν πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Από πλευράς κατασκευής τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν και με τη συναρμογή τους, ενώ ευχάριστο τόνο δίνει η επένδυση υφάσματος στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες. Το infotainment με την 8άρα οθόνη είναι απλό και πρακτικό, όπως συνολικά ισχύει για το εσωτερικό και σε επίπεδο εργονομίας.
Σβέλτο και άνετο στο δρόμο
Στην αρχική του έκδοση το Dacia Sandero Streetway κινείται από τον αμιγώς βενζίνης 1.0 TCe, με την ισχύ των 91 ίππων και 160 Nm ροπής. Το μηχανικό αυτό σύνολο κινεί χωρίς πρόβλημα το αμάξωμα των 1.120 κιλών, εξασφαλίζοντας γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ.) και διατήρηση γρήγορων ρυθμών στον αυτοκινητόδρομο. Στην έκδοση διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), με την επιλογή του υγραερίου μέσω του σχετικού διακόπτη ανεβαίνει η απόδοση στα 100 άλογα και 170 Nm ροπής. Έτσι βελτιώνονται οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ.) και η ελαστικότητα. Με το LPG η πραγματική κατανάλωση βρίσκεται στα 8,2 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με μέση τιμή LPG στα 0,883€/λτ. το κόστος είναι λίγο πιο πάνω από 7€/100 χλμ. Με τη βενζίνη καίει 6,3 λτ./100 χλμ., αλλά με τιμή 95άρας στα 2,019€/λτ. στοιχίζει σχεδόν 13€/100 χλμ.
Ένα ακόμα θετικό γνώρισμα του Dacia Sandero Streetway, το οποίο εκτιμάται δεόντως στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους, είναι η πολύ καλή άνεση από τις αναρτήσεις του. Παράλληλα διανύει ξεκούραστα και μεγαλύτερες αποστάσεις σε αυτοκινητόδρομους, όπου είναι αρκετά σταθερό. Σε δρόμους με στροφές οι κλίσεις είναι αναμενόμενα ελαφρώς τονισμένες εφόσον πιεστεί, αλλά και πάλι στο όριο οι αντιδράσεις του είναι προβλέψιμες και εξελίσσονται με προοδευτικό τρόπο, υπενθυμίζοντας στον οδηγό ότι είναι εστιασμένο στην άνεση.