Πριν από όχι πολλά χρόνια, το ποσό των 20.000 ευρώ έφτανε για την αγορά ενός οικογενειακού 5θυρου μικρομεσαίου αυτοκινήτου, για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Τώρα, λόγω των απανωτών ανατιμήσεων δεν επαρκούν σε αρκετές περιπτώσεις ούτε για μικρό χάτσμπακ. Παρόλα αυτά, ακόμα υπάρχει ένα νέο μοντέλο που προσφέρεται σε αυτά τα χρήματα και αποτελεί την πιο οικονομική πρόταση της κατηγορίας.
Hyundai i30 από 19.890 ευρώ
Πραγματική ευκαιρία αποτελεί αυτή την στιγμή το νέο Hyundai i30, μιας και το ποσό των 19.890 ευρώ που πωλείται το 1.5 DPi 110 PS Premium είναι το χαμηλότερο από όλα μικρομεσαία χάτσμπακ. Με μικρή επιπλέον επιβάρυνση 700 ευρώ, στην προσιτή και πάλι τιμή των 20.590 ευρώ υπάρχει και η επιλογή του i30 με τον πιο αποδοτικό 1.000άρη turbo κινητήρα των 120 ίππων. Οπότε στα ίδια περίπου χρήματα ο ενδιαφερόμενος έχει στη διάθεσή του δύο προτάσεις. Το επίσης θετικό του γνώρισμα, είναι ότι δεν λείπει τίποτα απολύτως από τον εξοπλισμό του. Συγκεκριμένα στάνταρ ανήκουν τα εξής:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόματη έκτακτη πέδηση
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
- Φώτα θέσεως LED
- Αυτόνομο άναμμα φώτων
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο/θερμαινόμενοι/αναδιπλούμενοι καθρέπτες
- Air condition
- Προβολείς ομίχλης
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Ατμόσφαιρα ή turbo;
Όπως αναφέραμε παραπάνω, το Hyundai i30 με τον κινητήρα 1.5 DPi και τον 1.0 T-GDi έχουν πολύ μικρή διαφορά τιμής. Από εκεί και πέρα εξαρτάται από το αν θέλει κανείς παραδοσιακή 4κύλινδρη δομή με ατμοσφαιρική «αναπνοή» ή πιο σύγχρονο turbo downsized μοτέρ με περισσότερα άλογα και πιο πολύ ροπή από χαμηλότερες στροφές. O 1.5 DPi με την ισχύ των 110 ίππων και των 144 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. είναι επαρκής για το αμάξωμα των 1.176 κιλών. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Hyundai, επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δευτερόλεπτα και φτάνει τα 187 χλμ./ώρα τελικής, με μεικτή κατανάλωση 6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 137 γρ./χλμ. Από την άλλη πλευρά, ο 1.0 T-GDi με τους 120 ίππους και τα 172 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. εξασφαλίζει καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δευτερόλεπτα), χαμηλότερη κατανάλωση και CO2 (5,4 λτ./100 χλμ. και 123 γρ./χλμ. αντίστοιχα).
Άνετο στην οδήγηση
Από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο όπως είναι το Hyundai i30, ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες θέλουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη άνεση και όχι να «κοπανιούνται» στις λακκούβες και τα μπαλώματα των δρόμων. Στο μικρομεσαίο Hyundai οι αναρτήσεις με τη μαλακή αλλά όχι «πλαδαρή» ρύθμιση φιλτράρουν με σχεδόν ισοπεδωτικό τρόπο μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Ταυτόχρονα, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης ενισχύει το ποιοτικό του πάτημα, σε σημείο που να παραπέμπει σε premium αυτοκίνητα. Παρότι εστιασμένο στην άνεση, το i30 δεν πλέει, ούτε εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Ακόμα και σε απότομες αλλαγές φορτίου οι αντιδράσεις του είναι ελεγχόμενες και προβλεπόμενες.
Προσεγμένο και το εσωτερικό του
Η συνολική προσοχή που έχει δώσει η Hyundai στην κατασκευή του i30, γίνεται αμέσως αντιληπτή και στο εσωτερικό του. Μαλακά πλαστικά απαρτίζουν το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και το άνω τμήμα των θυρών, μαζί με γεροδεμένη συναρμογή των υπολοίπων επιμέρους επιφανειών. Πρόσθετα, ο οδηγός θα νιώσει αμέσως οικεία, θα βρει την θέση που τον βολεύει και θα μάθει τις λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερα άτομα θα φιλοξενηθούν άνετα, ενώ ένας ακόμα στο πίσω κάθισμα θα διευκολυνθεί από το χαμηλό κεντρικό τούνελ. Αρκετός είναι και ο χώρος αποσκευών των 395 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και το εκμεταλλεύσιμο σχήμα.