Νέο αυτοκίνητο με 17.520 ευρώ νηστεύει τη βενζίνη

Πολύς κόσμος αναζητά το αυτοκίνητο που καταναλώνει τη λιγότερη δυνατή βενζίνη, γιατί η τιμή της παραμένει στα ύψη και έχει ξεπεράσει τα 1,9 ευρώ το λίτρο (μέση πανελλαδική λιανική τιμή 1,905 ευρώ/λτ.). Παράλληλα τα ντίζελ με το πιο οικονομικό πετρέλαιο έχουν λιγοστέψει σημαντικά, νέα αυτοκίνητα φυσικού αερίου δεν διατίθενται πλέον, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι σημαντικά ακριβότερα από αντίστοιχα με βενζινοκινητήρες.

Άσσος οικονομίας

Παρόλα αυτά υπάρχει ένα νέο αμάξι που είναι πολύ οικονομικό στην αγορά και στη χρήση του, ενώ μπορεί να κάνει «νηστεία» στην πολύτιμη βενζίνη. Ποιο είναι αυτό; Το Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 100 LPG, το οποίο εξοικονομεί πολλά ευρώ. Καταρχήν με τιμή που ξεκινά από τις 17.520 ευρώ είναι από τα πιο προσιτά supermini και το μοναδικό σε αυτά τα λεφτά με κινητήρα διπλού καυσίμου. Χωρίς το εργοστασιακό κιτ LPG προσφέρεται από τις 16.920 ευρώ, ωστόσο η επιπλέον επιβάρυνση των μόλις 600 ευρώ είναι αμελητέα, γιατί η απόσβεση γίνεται γρήγορα λόγω του πολύ οικονομικού LPG, συν του ότι με το υγραέριο το μοτέρ αποδίδει περισσότερη δύναμη.

Το Sandero Streetway 1.0 TCe 100 LPG πωλείται σε μία έκδοση εξοπλισμού, την Expression με όλα τα σύγχρονα αλλά απαραίτητα στοιχεία όπως:

  • 6 αερόσακους
  • Ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης
  • Προβολείς Full LED Pure Vision
  • Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
  • Προβολείς ομίχλης
  • Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών
  • Πίσω αισθητήρες στάθμευσης
  • Air condition
  • Δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων
  • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες
Κορυφαίοι χώροι επιβατών και αποσκευών

Ένα ακόμα βασικό και σημαντικό πλεονέκτημα του Sandero Streetway είναι η κορυφαίοι χώροι για τα δεδομένα των supermini, οι οποίοι συγκρίνονται και με μικρομεσαίων χάτσμπακ. Παρέχει αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρα για τα πόδια πίσω, ενώ μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Κάτω από το δάπεδο βρίσκεται η δεξαμενή των 40 λίτρων του LPG (στη θέση της ρεζέρβας) και εκτός από το ότι δε μειώνει το χώρο αποσκευών, διατηρείται και το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων της βενζίνης. Όσον αφορά το ταμπλό, ο απλός του σχεδιασμός και τα λίγα χειριστήρια λειτουργούν υπέρ της εργονομίας. Αντίστοιχα και το μενού της 8άρας οθόνης του infotainment περιλαμβάνει τα πολύ απαραίτητα και δεν μπερδεύει τον χρήστη.

«Καίει» 7 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα

Πρωταγωνιστικό ρόλο στο Sandero Streetway LPG έχει ο γνωστός 1.000άρης 3κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης/LPG. Το υγραέριο είναι βέβαιο ότι θα προτιμάται από τον οδηγό, γιατί προσφέρει άμεσο κέδρος ενώ η απόδοση αυξάνεται κατά 9 ίππους και 10 Nm ροπής συγκριτικά με τη βενζίνη για ακόμα καλύτερες επιδόσεις. Στον πολύ σημαντικό τομέα της κατανάλωσης, με το υγραέριο μετρήσαμε στη δοκιμή 8,2 λτ./100 χλμ. Με μέση πανελλαδική τιμή LPG στα 0,889 ευρώ/λτ., τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν σχεδόν 7 ευρώ, όταν με τη βενζίνη το ποσό ανεβαίνει στα 12 ευρώ/100 χλμ. (με κατανάλωση 6,3 λτ./100 χλμ. και τιμή 95άρας 1,905 ευρώ/λτ.). Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά του Sandero Streetway, είναι αναμενόμενα εστιασμένη στην άνεση. Γεγονός που το αντιλαμβάνεται αμέσως ο οδηγός, αφού οι αναρτήσεις του «λειαίνουν» με αποτελεσματικό αλλά όχι χαλαρό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Καύσιμο LPG/Βενζίνη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 100/4.600 (LPG)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 170/2.000 (LPG)
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 91/4.800 (B)
Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 160/2.100 (B)
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,6/11,6
Τελική (χλμ./ώρα) 183/179
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) 8,2/6,3
CO2 (γρ./χλμ.) 108/122
*Δοκιμής

Get it on Google Play Download on the App Store