Σε πολλές οικογένειες ένα αυτοκίνητο συνήθως δεν φτάνει, ενώ η ανάγκη για δεύτερο όχημα αυξάνεται όταν υπάρχει νέος οδηγός ή φοιτητής. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που χρειάζεται αντικατάσταση και το παλιό αμάξι γιατί έχει φάει τα ψωμιά του και ζητάει συνέχεια λεφτά για βλάβες και φυσιολογικές φθορές; Μία λύση είναι η αγορά ενός καινούργιου μικρομεσαίου χάτσμπακ και ενός μίνι μεταχειρισμένου.
Προτάσεις υπάρχουν εκατοντάδες και στις δύο περιπτώσεις. Ωστόσο όταν τα χρήματα είναι περιορισμένα, τη λύση μπορούν να δώσουν δύο Hyundai. Ένα νέο i30 με όλο τον εξοπλισμό και αρκετές ανέσεις, καθώς και ένα μεταχειρισμένο i10 πρώτης γενιάς. Έτσι όλοι θα εξυπηρετηθούν για να κάνουν τις δουλειές τους και τις μετακινήσεις σε πόλη και ταξίδια, με ένα συνολικό κόστος γύρω στις 25.000 ευρώ ή και λίγο παραπάνω.
Ξεκινώντας από το νέο Hyundai i30, στην πρώτη έκδοση 1.5 DPi 110 hp Premium κοστίζει από 19.890 ευρώ και αποτελεί το πιο οικονομικό σε τιμή μικρομεσαίο 5θυρο της αγοράς. Ωστόσο δεν λείπει απολύτως τίποτα από τον εξοπλισμό του, αφού διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, οθόνη 8 ιντσών, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, ζάντες αλουμινίου και πολλά ακόμα. Το 4κύλινδρο μηχανικό αυτό σύνολο με τους 110 ίππους και τη ροπή των 144 Nm εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ.) με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 6 λτ./100 χλμ. και CO2 137 γρ./χλμ. (87,68 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Με 700 ευρώ παραπάνω (από 20.590 ευρώ) υπάρχει και η επιλογή του ίδιου μοντέλου αλλά με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 120 ίππων και 172 Nm ροπής. Η επιπλέον ισχύς χαρίζει καλύτερες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.), με μειωμένη εργοστασιακή κατανάλωση στα 5,4 λτ./100 χλμ. και χαμηλότερες εκπομπές CO2 123 γρ./χλμ. (78,72 ευρώ τέλη).
Το νέο Hyundai i30 ανεξαρτήτως αν θα επιλεγεί με τον κινητήρα 1.5 DPi ή τον 1.0 T-GDi, είναι ένα άνετο αυτοκίνητο. Ο οδηγός του το μαθαίνει γρήγορα γιατί είναι εύκολο στους χειρισμούς και με πολύ καλή εργονομία. Οι αναρτήσεις του με τη μαλακή ρύθμιση ευνοούν σημαντικά την άνεση και έτσι οι επιβάτες του δεν ταλαιπωρούνται από τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων. Παράλληλα στο ταξίδι είναι ευθύβολο και με σίγουρο πάτημα στις στροφές. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκει ακόμα η προσεγμένη ποιότητα στο εσωτερικό του, τόσο σε υλικά, όσο σε συναρμογή και φινίρισμα. Οι χώροι του είναι αρκετοί για τέσσερις επιβάτες μαζί με τις αποσκευές τους (395 λίτρα).
Για μεταχειρισμένο Hyundai i10 πρώτης γενιάς 5.000-6.000 ευρώ φτάνουν. Πρόκειται για ένα αξιόπιστο, οικονομικό στη χρήση και εξαιρετικά βολικό αυτοκίνητο για την πόλη. Στις αγγελίες υπάρχουν πολλά με τους κινητήρες των 1.1 και 1.2 λτ. και είναι βέβαιο ότι θα βρεθεί το κατάλληλο, εφόσον γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι στο αμάξωμα, κινητήρα, εσωτερικό και έγγραφα. Το μίνι Hyundai θα εξυπηρετήσει πολύ κάθε οδηγό ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας και σίγουρα θα γίνει το αγαπημένο αμάξι για τις όποιες μετακινήσεις στο αστικό περιβάλλον. Άλλωστε τέσσερα άτομα κανονικού ύψους θα φιλοξενηθούν στο εσωτερικό του χωρίς να ζοριστούν, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 225 λίτρων χωράει τα ψώνια και σάκους για μια εξόρμηση.
Σχετικά με τους κινητήρες, τα περισσότερα μεταχειρισμένα Hyundai i10 πρώτης γενιάς προσφέρονται με τους 1.1 MPi και 1.2 MPi. Ο πρώτος αποδίδει 67 ίππους και 98 Nm ροπής, διαθέτει την απαιτούμενη σπιρτάδα και επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 15,6 δευτερόλεπτα. Ο πιο δυνατός με τα 78 άλογα και τα 119 Nm ροπής εξασφαλίζει περισσότερη σβελτάδα (0-100 χλμ./ώρα σε 12,8 δλ.) και μπορεί να καλύψει πιο εύκολα διαδρομές και εκτός πόλεως.