Η όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση και κόστος αγοράς, είναι δύο φλέγοντα ζητούμενα κατά την αναζήτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Με την τιμή της 95άρας βενζίνης να βρίσκεται κοντά στα 1,9 ευρώ το λίτρο και ποσά της τάξεως των 20.000 ευρώ να μην φτάνουν σε κάποιες περιπτώσεις ούτε για βασικές εκδόσεις μικρών αυτοκινήτων, είναι λογικό και επόμενο ο κόσμος να έχει αγανακτήσει. Μια λύση που συνδυάζει τη χαμηλή κατανάλωση και τιμή απόκτησης είναι το παρακάτω δημοφιλές μοντέλο.
Suzuki Swift 1.2 Hybrid από 16.580 ευρώ
Το Swift 1.2 Hybrid είναι από τα φθηνότερα μικρά αυτοκίνητα που πωλούνται, καθώς και αυτό με τη χαμηλότερη τιμή με υβριδική τεχνολογία. Mild Hybrid μεν, αλλά βοηθά στο να εξοικονομείται βενζίνη και να συγκρατείται η κατανάλωση σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Με τα τωρινά δεδομένα τιμών, οι 16.580 ευρώ που στοιχίζει η πρώτη έκδοση GL αποτελούν ευκαιρία, ενώ και στο δεύτερο επίπεδο GL+ με φουλ στάνταρ εξοπλισμό και τιμή από 18.080 ευρώ, είναι και πάλι πιο προσιτό από την πλειοψηφία των μοντέλων του B-Segment.
Αναφορικά με τον εξοπλισμό, στο Swift GL ανήκουν τα εξής: 6 αερόσακοι • Αυτόνομη πέδηση • Προβολείς LED • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι/θερμαινόμενοι καθρέπτες • Δερμάτινο τιμόνι • Ηχοσύστημα • Αυτόματη ρύθμιση προβολέων • Adaptive cruise control. Το GL+ είναι πολύ πιο «φορτωμένο» και διαθέτει επιπλέον: Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας • Αναγνώριση τυφλού σημείου • Υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας • Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας • Αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων • Οθόνη αφής 7 ιντσών • Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
«Καίει» 5,6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα
Στο Suzuki Swift Hybrid τον κύριο λόγο έχει ο 1.200άρης ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας Dualjet με το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και σύστημα διπλού ψεκασμού σε κάθε κύλινδρο. Η απόδοσή του φτάνει τους 83 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 107 Nm στις μόλις 2.800 σ.α.λ. Το ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια ISG και μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 10 Ah. Βοηθά τον κινητήρα στην εκκίνηση και στην επιτάχυνση, μέσω της παροχής επιπλέον στιγμιαίας δύναμης. Στην πράξη, το Swift επιταχύνει ομαλά, γραμμικά και μπορεί και κινείται άνετα στην πόλη. Ο εύχρηστος επιλογέας των ταχυτήτων εξυπηρετεί τον οδηγό, ενώ με 5η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 3.400 σ.α.λ. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές, με 0-100 χλμ./ώρα σε 13,1 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε μεικτές ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα 5,6 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CΟ2 στα 106 γρ./χλμ. δεν επιβαρύνει τον κάτοχό του με τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο.
Fun to drive ευελιξία
Στα πολύ θετικά γνωρίσματα του Suzuki Swift Hybrid ανήκει η άριστη ευελιξία και ο ευχάριστος οδηγικός του χαρακτήρας. Με μήκος 3.845 χιλιοστά είναι από τα πιο μαζεμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας των supermini, γεγονός που βοηθά πολύ στις αστικές μετακινήσεις. Στο fun to drive προφίλ του συμβάλουν οι αναρτήσεις με την σφιχτή ρύθμιση, σε συνδυασμό με την ελαφριά αλλά με πολύ καλή ακαμψία πλατφόρμα. Ωστόσο, από πλευράς άνεσης στις πιο έντονες ανωμαλίες του δρόμου οι αντιδράσεις είναι σχετικά ξερές και κυρίως από τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα.
Λειτουργικό εσωτερικό
Η σπορτίφ σχεδιαστική φιλοσοφία του μικρού Suzuki γίνεται άμεσα ορατή και στο εσωτερικό. Από πλευράς ποιότητας δεν ενθουσιάζει με τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και στις πόρτες, όπως και με τη συναρμογή τους. Σε επίπεδο χώρων, το Swift χωράει τέσσερα άτομα χωρίς στρίμωγμα, αφού παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του, στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια είναι αρκετός. Εκεί που μειονεκτεί είναι στο μικρό χώρο αποσκευών των 265 λίτρων.