Οι χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων αρέσουν σε όσους θέλουν να ευχαριστιούνται την οδήγηση, όμως στο μποτιλιάρισμα και στις καθημερινές αστικές διαδρομές ρουτίνας όλοι θέλουν αυτόματο. Το «σταμάτα – ξεκίνα» και οι συνεχόμενες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις κουράζουν κάθε οδηγό, ο οποίος πατάει και αφήνει αμέτρητες φορές το πεντάλ του συμπλέκτη, έχοντας κολλημένο το δεξί του χέρι στο λεβιέ των ταχυτήτων. Αν μάλιστα έχει σκληρύνει το πεντάλ και δεν μπαίνουν εύκολα οι ταχύτητες, τότε πρόκειται για μαρτύριο.
Εξάλλου τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο συνεχώς θα λιγοστεύουν μέχρι να εξαφανιστούν, λόγω της εξάπλωσης των αμιγώς ηλεκτρικών. Αυτόματα είναι και τα full hybrid – plug-in hybrid, ενώ πάρα πολλά μοντέλα με συμβατικής τεχνολογίας κινητήρες είναι και αυτά αυτόματα. Μέχρι όμως τα γρανάζια και ο λεβιές μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, θα περάσουν αρκετά χρόνια. Σήμερα, έχετε αναρωτηθεί ποιο αυτόματο supermini προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή της αγοράς;
Η απάντηση έρχεται από την Ιαπωνία και συγκεκριμένα από το made in Japan Suzuki Swift 1.2 Hybrid 83 hp CVT. Η τιμή των 17.980 ευρώ είναι μακράν η πιο χαμηλή της κατηγορίας, όχι μόνο σε σύγκριση με άλλα αυτόματα, αλλά και χειροκίνητα. Το ποσό αυτό αφορά την αρχική έκδοση GL, με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους • Αυτόματο φρενάρισμα • Φώτα LED • Αυτόματη ρύθμιση προβολέων • Adaptive cruise control • Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά • Ηλεκτρικούς καθρέπτες • Ράδιο/CD/MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι • Air condition • Αυτόματη λειτουργία φώτων.
Το Suzuki Swift 1.2 CVT τροφοδοτείται από το τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό των 83 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 107 Nm ροπής στις 2.800 σ.α.λ. Ενσωματώνει ήπιο υβριδικό σύστημα 12V, αποτελούμενο από μια ηλεκτρογεννήτρια ISG και μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου. Μαζί με το πολύ καλής λειτουργίας CVT κιβώτιο ταχυτήτων εξασφαλίζει ιδιαίτερα ομαλή εκκίνηση και γραμμική επιτάχυνση. Ο οδηγός απολαμβάνει ήρεμη λειτουργία, γεγονός που κάνει τις μετακινήσεις του ακόμα πιο ξεκούραστες. Παράλληλα, το Swift επιταχύνει σβέλτα (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ.), καίει λίγο καύσιμο (5,1 λτ./100 χλμ.) και με εκπομπές CO2 από 115 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και ο οδηγός του μπορεί να μπαίνει όποτε θέλει στο Δακτύλιο.
Στο εσωτερικό Swift CVT η μόνη αλλαγή σε σχέση με το χειροκίνητο αφορά μόνο το διαφορετικό λεβιέ ταχυτήτων. Στην πιο πλούσια έκδοση GLX υπάρχουν και paddles στο τιμόνι. Τη νεανική του εικόνα τονίζουν το μικρής διαμέτρου τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος και τα δύο κεντρικά κυκλικά όργανα στον πίνακα οργάνων, ενώ τα σκληρά πλαστικά εμφανίζουν καλή συναρμογή. Όσο για τους χώρους, στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν δύο ενήλικα άτομα χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, ενώ για τις αποσκευές τα 265 λίτρα είναι λίγα για supermini.