Αυτή κι αν είναι ευκαιρία νέου SUV με 21.900 ευρώ

Ο πιο πολύς κόσμος που ψάχνει να αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο και ειδικά από τα πιο προσιτά μοντέλα, θέλει να βρει την κατάλληλη ευκαιρία που θα του δίνει πολλά, αλλά θα ζητάει λίγα ως προς την απόκτησή του. Μια τέτοια περίπτωση που συμφέρει πολύ γιατί προσφέρεται σε τιμές που το τοποθετούν στα χαμηλότερα κλιμάκια των μικρών SUV, αλλά οι χώροι και οι διαστάσεις του το κατατάσσουν στα μικρομεσαία SUV, είναι το νέο και ριζικά αλλαγμένο Dacia Duster.

Το εισαγωγικό στην γκάμα Duster ECO-G 100 essential στην τιμή των 19.900 ευρώ είναι πάμφθηνο, όμως του λείπουν κάποια καλούδια που για πολλούς είναι πολύ απαραίτητα, μεταξύ αυτών και το infotainment. Η αμέσως επόμενη έκδοση expression στην πολύ χαμηλή και πάλι τιμή των 21.900 ευρώ προσφέρει το απόλυτο value for money γιατί είναι πλήρως εξοπλισμένη, συν του ότι έχει το πλεονέκτημα του κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG). Αν πάλι θέλει κανείς περισσότερη δύναμη με μόνο 1.000 ευρώ επιπλέον, τότε θα καλυφθεί πλήρως από το Duster 1.2 TCe 130 mHEV expression στις 22.900 ευρώ.

Σχετικά με τον εξοπλισμό του Duster expression περιλαμβάνονται οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών με ασύρματη σύνδεση με Android Auto & Apple CarPlay, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, 4 θύρες USB, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και 6 αερόσακοι. Στάνταρ είναι ακόμα ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/65 R17, αισθητήρας βροχής και φωτός, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, υποβραχιόνιο εμπρός, air condition και πολλά ακόμη. Επίσης, κάθε νέο Dacia Duster διατίθεται με δώρο 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

Περνώντας στον τομέα των κινητήρων, ο αρχικός 1.000άρης turbo τρικύλινδρος ECO-G 100, είναι ο διπλού καυσίμου που χρησιμοποιεί είτε βενζίνη, είτε υγραέριο. Με το LPG η απόδοσή του αυξάνεται στους 100 ίππους και τα 170 Nm ροπής (90 PS και 160 Nm με τη βενζίνη), ενώ μειώνεται το κόστος για το καύσιμο. Πιο συγκεκριμένα με κατανάλωση δοκιμής 9,6 λτ./100 χλμ. και μέση τιμή LPG 0,9 ευρώ/100 χλμ., τα 100 χλμ. κοστίζουν λιγότερο από 9 ευρώ. Στην οδήγηση ο κινητήρας δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη, χάρη και στην πυκνή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, το οποίο καλύπτει τα όποια κενά και συμβάλλει στο τράβηγμα και την ελαστικότητα που επιδεικνύει το μοτέρ στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Το Duster ECO-G 100 επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. με το LPG και σε 14,0 δλ. με τη βενζίνη. Πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η μεγάλη δεξαμενή των 51 λτ. του LPG που είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ δε μειώνει το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων της βενζίνης. Αμέσως επόμενη επιλογή κινητήρα αφορά τον mild hybrid 48V turbo 3κύλινδρο των 1.2 λτ. Αποδίδει 130 άλογα και 230 Nm ροπής από τις 2.100 σ.α.λ., ενώ mild hybrid διάταξη συνεισφέρει στις χαμηλές στροφές (κάτω από τις 1.700-2.000 σ.α.λ.) και «στρογγυλεύει» την καμπύλη ροπής. Οι επιδόσεις είναι πολύ ικανοποιητικές (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ.) και η κατανάλωση βρίσκεται κοντά στα 7,5 λτ./100 χλμ.

Ανεξαρτήτως κινητήρα, το νέο Dacia Duster παρουσιάζει αξιόλογη οδική συμπεριφορά, αφού ταιριάζει κατάλληλα την άνεση με το κράτημα. Οι περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος μένουν μεταξύ τροχών και σασί, ενώ ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς που ξεφεύγουν από το οικογενειακό προφίλ του αυτοκινήτου, το ψηλό Duster (1.656 χλστ. ύψος – 209 χλστ. απόσταση από το έδαφος) είναι ελεγχόμενο και παραμένει στην πορεία του με τη βοήθεια και του ESP που λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν και οι αρκετοί χώροι για τη φιλοξενία 5 επιβατών με τις αποσκευές τους (πορτ μπαγκάζ 478 λτ.), παρά το γεγονός ότι είναι από τα πιο κόμπακτ σε μήκος μικρομεσαία SUV (4.343 χλστ).

Get it on Google Play Download on the App Store