Η επιλογή ενός καινούργιου αυτοκινήτου σήμερα απαιτεί πιο πολύ ψάξιμο από ποτέ, για δύο βασικούς λόγους: Ο ένας είναι οι σημαντικές ανατιμήσεις που έχουν γίνει τα τελευταία 1-2 χρόνια και ο άλλος είναι η πληθώρα σε προσφορά μοντέλων. Παλαιότερα, όταν κάποιος ήθελε οικογενειακό αμάξι θα κοίταζε πρώτα τα μικρομεσαία, ενώ αν διέθετε πιο πολλά λεφτά θα αγόρασε μεσαίο σεντάν.
Όμως με την επέλαση των SUV οι ισορροπίες άλλαξαν, όπως και τα χρήματα που απαιτούνται, αφού για ένα μικρομεσαίο SUV μεγέθους 4,5 μέτρων χρειάζονται τουλάχιστον 30.000 ευρώ. Όχι πως τα μικρομεσαία χάτσμπακ είναι κατά πολύ φθηνότερα, αφού βασικές εκδόσεις αρκετών μοντέλων κοστίζουν από 26.000-28.000 ευρώ! Εξαίρεση στον κανόνα της ακρίβειας αποτελεί το Hyundai i30, μιας και το 1.0 T-GDi 120 hp πωλείται από 20.590 ευρώ με όλο το πακέτο εξοπλισμού. Όσοι θέλουν ακόμα πιο πολύ δύναμη στα 160 άλογα συν υβριδική τεχνολογία, τότε το 1.5 T-GDI 160 PS iMT 48V Hybrid με τιμή από 22.590 ευρώ αποτελεί μοναδική ευκαιρία.
Το τετρακύλινδρο turbo μηχανικό αυτό σύνολο με την εξηλεκτρισμένη υβριδική τεχνολογία 48V μειώνει τις εκπομπές CO2 αυξάνοντας την ισχύ. Παράλληλα, το κιβώτιο intelligent Manual Transmission μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση γιατί αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης, όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι και το όχημα ρολάρει. Ταυτόχρονα, το 48V υβριδικό σύστημα με τη μίζα/γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την επανεκκίνηση μετά από στάση με ισχύ 4-10 kW (5-14 hp), βοηθά στην ταχύτερη και πιο ομαλή εκκίνηση με συμπληρωματική ροπή που αντλεί ενέργεια από τη μπαταρία 48V.
Όλα αυτά στην πράξη εξελίσσονται πολύ ομαλά, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει ένα μοτέρ με πολύ ραφιναρισμένη λειτουργεία, γραμμική απόδοση (160 PS/5.500 σ.α.λ.) και αρκετά αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές (253 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.). Ανά πάσα στιγμή ο 1.5 T-GDi είναι σε θέση να επιταχύνει γοργά το αμάξωμα των 1.250 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ.), με κατανάλωση κοντά στα 7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 126 γρ./χλμ. (80,64 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Ταυτόχρονα το αυτοκίνητο μεταφέρει ξεκούραστα τους επιβάτες του, επιδεικνύοντας παράλληλα πολύ καλή σταθερότητα, ακόμα και όταν ο οδηγός πιέσει περισσότερο.
Το Hyundai i30 με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και τους αρκετούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (357 λίτρα), είναι και πλήρως εξοπλισμένο από την πρώτη έκδοση Exclusive. Μαζί με όλα τα γνωστά στοιχεία ανέσεων περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, κεντρική οθόνη 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.λπ. Προσιτό παραμένει το i30 1.5 T-GDi 160 PS και στην έκδοση Distinctive (από 23.690 ευρώ). Επιπλέον της Exclusive διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, 2ζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, σκούρα πίσω παράθυρα και 17άρες ζάντες.