Την παρούσα χρονική στιγμή οι υποψήφιοι αγοραστές ενός καινούργιου αυτοκινήτου έχουν να αναλογιστούν αρκετούς παράγοντες πριν λάβουν την τελική τους απόφαση. Από τη μια πρέπει να δουν την τιμή κτήσης του μοντέλου της επιλογής τους και από την άλλη το πόσο στοιχίζουν τα καύσιμα, ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα που θα το επιλέξουν!
Ειδικά το κόστος των μετακινήσεων είναι κάτι που «τυραννάει» αρκετό κόσμο μιας κι οι τιμές των καυσίμων έχουν πάρει την ανιούσα κι όλοι θέλουν ένα αυτοκίνητο που δεν θα «καίει» κι ιδανικά θα καταναλώνει κι ένα καύσιμο που θα ανήκει στα «φθηνά». Όπως το υγραέριο για παράδειγμα. Μια εξαιρετική περίπτωση ενός μοντέλου που διαθέτει όλα όσα θέλει κάποιος για να μετακινείται «φθηνά», με ασφάλεια, άνεση και να έχει παράλληλα πάσο ελευθέρας για το δακτύλιο, είναι το Renault Clio LPG, με τον 1.000άρη TCe των 100 ίππων. Το γαλλικό μικρό στη βασική έκδοση Authentic ξεκινά από 16.390 ευρώ (όσο και το 1.0 TCe 90 χωρίς το LPG). Στην τιμή αυτή περιλαμβάνονται τα εξής:
- 6 αερόσακοι
- Σύστημα αυτόνομης πέδησης
- Σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας
- Σύστημα προειδοποίησης και διατήρησης αλλαγής λωρίδας
- Cruise Control και περιοριστή ταχύτητας
- Hill Assist
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Ηχοσύστημα
- Air condition κι άλλα!
Με μόλις 800 ευρώ επιπλέον μπορείτε να αποκτήσετε την πιο πλήρη έκδοση Expression, με τιμή που ξεκινάει από τα 17.190 ευρώ. Πρόσθετα προσφέρει σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών, soft touch τιμόνι, χερούλια θυρών και εξωτερικοί καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος και τροχούς 16 ιντσών.
Αεριωθούμενη οικονομία
Η βάση του Renault Clio LPG είναι ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 TCe διπλού καυσίμου. Όταν χρησιμοποιεί το LPG αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Το σπριντ έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,8 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 188 χλμ./ώρα, με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 6,9-7,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 107-121 γρ./χλμ. Όταν ο κινητήρας δουλεύει με βενζίνη, ο οδηγός έχει διαθέσιμους 91 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 160 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ. Σε αυτή την περίπτωση τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12,5 δλ., ενώ η εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,4 – 6,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 121 – 136 γρ./χλμ.
Πόσο στοιχίζει το Clio LPG σε καύσιμο για 12.000 χλμ.;
Ας δούμε όμως τα νούμερα των καταναλώσεων πως μεταφράζονται σε κόστος για τον οδηγό. Ξεκινώντας με το υγραέριο, θα πρέπει να υπολογίζετε 6,9-7,82 ευρώ/100 χλμ., (μέση πανελλαδική τιμή υγραερίου στα 1,003 ευρώ/λτ.), ενώ αντίστοιχα με βενζίνη το κόστος αυτό αγγίζει τα 9,5 – 10,6 ευρώ/100 χλμ. (μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης 1,767€/λτ.). Κάνοντας τα απλά μαθηματικά προκύπτει πως ο μέσος οδηγός έχει ετήσιο όφελος από 312 – 333,6 ευρώ (με 12.000 χλμ./έτος). Κέρδος χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος συστήματος LPG, το οποίο παρέχεται από το εργοστάσιο. Και σε πρακτικό επίπεδο δεν θα πρέπει να αμελούμε την τεράστια αυτονομία που απολαμβάνει ο οδηγός του Renault Clio LPG, χάρη στα δυο ρεζερβουάρ των 32 λτ. για το LPG που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ και των 39 λτ. για τη βενζίνη.
Κουκλίστικο!
Δεν χωράει αμφιβολία πως το νέο Renault Clio είναι από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που εντάσσονται στο B-Segment. Ναι μεν, «πατάει» στην επιτυχία του προγενέστερου, εν τούτοις έχει τις απαραίτητες πινελιές που ενισχύουν το παρουσιαστικό του. Στο «πρόσωπο» του αυτοκινήτου θα σας ενθουσιάσουν τα φωτιστικά σώματα που ενσωματώνουν τα φώτα LED σε σχήμα «C», η όμορφη μάσκα, αλλά κι οι κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών. Συγκριτικά με τις λοιπές εκδόσεις του Clio, η μοναδική διαφορά που θα εντοπίσετε, φαίνεται μόνο όταν ανοίξετε το πορτάκι για τον ανεφοδιασμό του καυσίμου, όπου δίπλα από το στόμιο της βενζίνης βρίσκεται και αυτό του LPG.
Θα λατρέψετε το εσωτερικό του!
Ένας ακόμα λόγος λατρείας του Renault Clio είναι κι η καμπίνα του. Τα υλικά που την απαρτίζουν είναι μαλακά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, στην κονσόλα και στις εμπρός πόρτες, με καλή συναρμογή, όντας παράλληλα άνετη και πρακτική. Οι επιβάτες σας θα κάτσουν άνετα και χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 391 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα που θα βρείτε στην κατηγορία των μικρών.
Γαλλικό «περπάτημα»
Ακόμα ένα σημείο υπεροχής του Renault Clio είναι ότι διαθέτει μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, καθώς διακρίνεται για την ασφάλεια, αλλά και την άνεση που παρέχει σε οδηγό κι επιβάτες. Στον αυτοκινητόδρομο διακρίνεται με την ευθυβολία του, φτάνοντας με άνεση ταχύτητες ταξιδιού, ενώ σε δρόμο με στροφές η ανάρτηση καταφέρνει να προσφέρει άφθονη πρόσφυση, με λογικές κλίσεις, ακόμα και υπό έντονη πίεση.