Με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή της βενζίνης στα 2,044 €/λτ., οι οδηγοί βλέπουν τα ευρώ τους να… εξατμίζονται γρήγορα, αφού ένα «τυπικό» 20ευρο για ένα αυτοκίνητο που καίει κοντά τα 8 λτ./100 χλμ., φτάνει για σχεδόν 120 χιλιόμετρα. Όχι ότι πριν η βενζίνη ήταν φθηνή, αλλά τώρα έχει ξεφύγει από κάθε προηγούμενο.
Παρόλη λοιπόν την ακρίβεια στη βενζίνη αλλά και στο πετρέλαιο, ένα καύσιμο έχει παραμείνει εξαιρετικά φθηνό και αυτό είναι το υγραέριο, με μέση τιμή 1,012€/λτ. Ποιο είναι όμως τώρα το καινούργιο αυτοκίνητο με εργοστασιακό σύστημα LPG, που πωλείται στη χαμηλότερη τιμή των 14.940 ευρώ; Το Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 100 LPG. Το νέο μικρό μοντέλο προσφέρει διπλό όφελος, καθώς είναι πολύ οικονομικό στην αγορά, αλλά και στη χρήση του.
Ο κινητήρας του είναι ο γνωστός από τη Renault 3κύλινδρος 1.000άρης turbo, όμως έχει δεχτεί τις κατάλληλες μετατροπές από το εργοστάσιο για να κάνει καύση και υγραερίου. Με αυτό η ισχύς του φτάνει τους 100 ίππους και τα 170 Nm ροπής, επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 183 χλμ./ώρα. Με τη βενζίνη μειώνεται στους 91 ίππους και στα 160 Nm ροπής, ωστόσο και πάλι είναι σβέλτο.
Με το LPG καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες 8,2 λτ./100 χλμ. δηλαδή κοντά στα 8€/100 χλμ., ενώ με τη βενζίνη «καίει» 6,3 λτ./100 χλμ., κοινώς περίπου 13€/100 χλμ. Επιπλέον η δεξαμενή των 40 λτ. του LPG προσφέρει αρκετή αυτονομία, η οποία αυξάνεται σημαντικά και με το ρεζερβουάρ των 50 λτ. για τη βενζίνη. Πρόσθετα, το νέο Sandero Streetway διακρίνεται για την άνεση στο δρόμο και το αρκετά καλό του πάτημα, αν και οδηγικά δεν θα ενθουσιάσει.
Το μοντέρνο σχεδιαστικά του αμάξωμα με το τονισμένο μήκος των 4.088 χλστ. (από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία), «κρύβει» ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό. Τέσσερις επιβάτες θα κάτσουν άνετα, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων, μόνο μικρό αυτοκίνητο δεν θυμίζει.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό στην αρχική έκδοση Life ανήκουν τα απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, αυτόματη λειτουργία φώτων, εμπρός προβολείς Full LED, προβολείς ομίχλης, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και ψηφιακή οθόνη ραδιοφώνου στον πίνακα οργάνων με χειριστήρια στο τιμόνι. Σίγουρα οι περισσότεροι θα προτιμήσουν τη δεύτερη έκδοση Style, αφού με 460 ευρώ παραπάνω (15.400 ευρώ) διαθέτει ακόμα σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, πίνακα οργάνων με οθόνη LCD, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες.