Μία από τις βασικές προτεραιότητες που θέτει ο αγοραστής ενός αυτοκινήτου, είναι η χαμηλή κατανάλωση και το κόστος σε καύσιμο, αφού η δαπάνη είναι σημαντική για αυτούς που κινούνται καθημερινά. Άλλωστε οι κατασκευαστές από την πλευρά τους συνεχώς εξελίσσουν τους κινητήρες για να καίνε όσο το δυνατό λιγότερο καύσιμο, χωρίς να χάνουν σε απόδοση.
Σημαντική οικονομία σε κόστος καυσίμου προσφέρει το υγραέριο κίνησης ή γκάζι όπως αλλιώς λέγεται. Οι μετατροπές συνήθως γίνονται από εγκαταστάτες σε παλαιότερα αυτοκίνητα, τα οποία καίνε πολύ βενζίνη. Μοναδικές εταιρίες που πωλούν στην Ελλάδα καινούργια αυτοκίνητα με κιτ υγραερίου από το εργοστάσιο, είναι η Dacia και η Renault. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τα διαθέσιμα μοντέλα τους με τους κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), μαζί με όλες τις προδιαγραφές τους, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις.
Dacia Sandero 1.0 TCe 100 LPG
Tο Dacia Sandero προσφέρεται σε πάρα πολύ οικονομικές τιμές και στην έκδοση 1.0 TCe 100 GPL με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο), από 11.680 ευρώ. Επίσης, με τον ίδιο κινητήρα προσφέρεται και το Sandero Stepway, από 13.990 ευρώ.
Το 3κύλινδρο turbo μηχανικό αυτό σύνολο αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm στις 2.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο και προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ. και τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 6,0 λτ./100 χλμ. με υγραέριο (4,0 λτ./100 χλμ. με βενζίνη) και οι εκπομπές CO2 είναι 98/110 γρ./χλμ. αντίστοιχα (NEDC). Το ρεζερβουάρ του LPG είναι 32 λτ. και της βενζίνης είναι 50 λτ., εξασφαλίζοντας έτσι μεγάλη συνδυαστική αυτονομία. Με τη χρήση υγραερίου, τα 6,0 λτ./100 χλμ. μεικτής κατανάλωσης που ανακοινώνει η Dacia, αντιστοιχούν με 4,4 ευρώ/100 χλμ. (με μέση πανελλαδική τιμή LPG 0,730 ευρώ/λτ.).
Δείτε ακόμα: Νέο Dacia Sandero πιο σύγχρονο από ποτέ
To Sandero 1.0 TCe 100 GPL στην αρχική έκδοση Life των 11.680 ευρώ περιλαμβάνει τα εξής στον εξοπλισμό του: 4 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition, ραδιόφωνο με Bluetooth κ.λπ.
Dacia Duster 1.0 TCe 100 GPL
Πολύ συμφέρουσα πρόταση στα SUV είναι το Duster με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (υγραέριο/βενζίνη), προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη οικονομία στις μετακινήσεις και διευρυμένη αυτονομία. Οι τιμές του Duster 1.0 TCe 100 4×2 GPL ξεκινούν από 14.180 ευρώ.
Στο βασικό εξοπλισμό της πρώτης έκδοσης Ambiance περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες φωτός, ραδιόφωνο με Bluetooth θύρες USB και AUX κ.λπ.
Δείτε ακόμα: Ποιο Dacia Duster συμφέρει; Βενζίνη, diesel ή LPG;
Ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 170 Nm στις 2.000 σ.α.λ., ενώ συνεργάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο. Προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ., τελική ταχύτητα 168 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση LPG 6,8 λτ./100 χλμ. (5,5 λτ./100 χλμ. βενζίνη) και εκπομπές CO2 125/111 γρ./χλμ. (βενζίνη/LPG). Με τη χρήση LPG, το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα είναι 5 ευρώ.
Η πρόσθετη δεξαμενή των 34 λτ. του LPG είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετείται στη θέση της ρεζέρβας, που σημαίνει ότι δεν αλλάζει η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ των 445 λίτρων. Επίσης, υπάρχει και το ρεζερβουάρ των 50 λτ. της βενζίνης. Η επιλογή από βενζίνη σε LPG και αντίστροφα μπορεί να γίνεται μέσω του σχετικού διακόπτη, ή αυτόματα όταν αδειάσει ένα από τα δύο καύσιμα. Ο ανεφοδιασμός του LPG διαρκεί περίπου δύο λεπτά.
Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG
Για πρώτη φορά το νέο Renault Clio είναι διαθέσιμο και με κινητήρα υγραερίου (διπλού καυσίμου LPG/βενζίνη), σε τιμές ξεκινούν από 15.690 ευρώ στην έκδοση Authentic. Ο εξοπλισμός στην πρώτη έκδοση περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση με ανίχνευση πεζών και δικύκλων cruise control, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας. Επίσης, εφοδιάζεται με αισθητήρα φώτων και βροχής, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες και ηχοσύστημα.
Δείτε ακόμα: Ποιο Renault Clio συμφέρει; Βενζίνη, diesel ή LPG;
Την κίνηση και στο Clio LPG αναλαμβάνει το γνωστό 1.000άρι turbo μηχανικό σύνολο, με απόδοση 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται με κιβώτιο 5 ταχυτήτων και προσφέρει επιτάχυνση στο βάρους 1.137 κιλών αμάξωμα από 0-100 χλμ./ώρα σε 12,5 δλ. και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 5,7 λτ./100 χλμ. με LPG (4,2€/100 χλμ.) και 4,6 λτ./100 χλμ. με βενζίνη, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 94 γρ./χλμ. (LPG) και 110 γρ./χλμ. (βενζίνη). Η δεξαμενή του LPG έχει χωρητικότητα 32 λτ. και βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας, ενώ υπάρχει και το ρεζερβουάρ βενζίνης των 39 λτ.
Renault Captur 1.0 TCe 100 LPG
Ανάμεσα στις προτάσεις των Renault και Dacia με κινητήρα LPG, ανήκει και το νέο Captur 1.0 TCe 100 LPG, σε τιμές που ξεκινούν από 17.680 ευρώ. Στον εξοπλισμό της πρώτης έκδοσης Authentic διατίθενται 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, διατήρησης λωρίδας και αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, cruise control, air condition, ηχοσύστημα, προβολείς LED, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, air condition, ηχοσύστημα κ.λπ.
Δείτε ακόμα: Renault Captur 1.5 Blue dCi Vs VW T-Roc 1.6 TDI
Την κίνηση και στο Captur αναλαμβάνει ο 1.0 TCe LPG, με απόδοση 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπή στις 2.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και επιταχύνει το βάρους 1.241 κιλών αμάξωμα στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,3 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση LPG είναι 6,6 λτ./100 χλμ. (5,4 λτ./100 χλμ. με βενζίνη) και οι εκπομπές CO2 είναι 123/107 γρ./χλμ. (βενζίνη/LPG). Με τρέχουσα μέση τιμή LPG 0,730 €/λτ., το Captur TCe 100 LPG «καίει» 4,8 €/100 χλμ. Η αποθήκευση του υγραερίου γίνεται σε μια δεξαμενή χωρητικότητας 40 λτ. που βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας, ενώ υπάρχουν και άλλα 48 λτ. για τη βενζίνη.
Όπως και στα παραπάνω μοντέλα, η εγκατάσταση του συστήματος LPG πραγματοποιείται απευθείας στη μονάδα συναρμολόγησης των εργοστασίων. Η πρόσθετη δεξαμενή LPG είναι κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής. Επίσης, μία βαλβίδα αντεπιστροφής, ένας περιοριστής πλήρωσης 80%, ένας περιοριστής ροής, μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα και μια βαλβίδα ασφαλείας ολοκληρώνουν το τεχνικό σύστημα.
Δείτε ακόμα: Ο προάγγελος του νέου Renault Megane
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιήσει, πατώντας το διακόπτη που βρίσκεται στο εσωτερικό. Όταν χρησιμοποιεί LPG και αδειάζει το ρεζερβουάρ, τότε αυτόματα επιλέγεται η βενζίνη.