Ντιμπέιτ: Αυτοκίνητο Diesel, LPG, ή GNG; Τι συμφέρει;

Οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων και ειδικά στη βενζίνη και στο πετρέλαιο είναι κάτι που βιώνουν εδώ και καιρό οι οδηγοί καθημερινά. Ωστόσο υπάρχουν και τα φθηνότερα εναλλακτικά καύσιμα, όπως είναι το υγραέριο και το φυσικό αέριο. Είναι όμως στην πράξη πιο οικονομικά συγκριτικά με το πετρέλαιο; Την απάντηση στο ερώτημα θα δώσουν τρία δημοφιλή μικρά αυτοκίνητα: To Citroen C3 με πετρέλαιο, το Renault Clio με υγραέριο και το VW Polo με φυσικό αέριο.

Citroen C3 1.5 BlueHDi 100

Το αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου που προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή στην Ελλάδα, είναι το C3 1.5 BlueHDi (από 20.700 ευρώ). Ο ντίζελ των 99 ίππων και με την πλούσια ροπή των 250 Nm καταναλώνει σε ρεαλιστικές συνθήκες μόλις 5 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή diesel στα 1,537 €/λτ., το κόστος για 100 χιλιόμετρα είναι λιγότερο από 8 ευρώ. Παράλληλα το μηχανικό αυτό σύνολο προσφέρει γρήγορες επιδόσεις από στάση και εν κινήσει, αφού από τις περίπου 1.500 σ.α.λ. και άνω τραβάει και είναι γεμάτο μέχρι τις μεσαίες στροφές. Στα παραδοσιακά του πλεονεκτήματα ανήκει η αυξημένη άνεση, τόσο από τις μαλακές αναρτήσεις, όσο και από τα αναπαυτικά καθίσματα. Τις αυξημένες ανέσεις ενισχύει και η ευρυχωρία για όλους τους επιβάτες, ενώ αρκετά ικανοποιητικό είναι το πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.499
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 99/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,4
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) 188
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) 5,0
Κόστος/100 χλμ.** 7,7€
CO2 (γρ./χλμ.) 118
*Δοκιμής
**Με τιμή diesel 1,537 €/λτ.

Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι • Προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας • Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας • Προβολείς LED • Προβολείς ομίχλης • Οθόνη αφής 5 ιντσών • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες. Τιμή από 20.700 ευρώ.

Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG

Μεταξύ των αυτοκινήτων που γλιτώνουν πολλά ευρώ στις μετακινήσεις, είναι και το Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG. Επίσης, αυτή τη περίοδο προσφέρεται με δώρο το τέλος ταξινόμησης και 6μηνη ασφάλεια. Ο 1.000άρης turbo κινητήρας διαθέτει περισσότερη δύναμη με την επιλογή του υγραερίου (μέσω του διακόπτη στο ταμπλό). Η πραγματική κατανάλωση LPG βρίσκεται στα 9 λτ./100 χλμ., που σημαίνει ότι με τιμή LPG στα 0,856 ευρώ/λτ. το κόστος διαμορφώνεται κάτω από 8 €/100 χλμ. (όσο και το C3 diesel). Με τη βενζίνη η κατανάλωση είναι χαμηλότερη (7 λτ./100 χλμ.), όμως λόγω του ότι είναι ακριβότερη (1,825 €/λτ.), το κόστος ανεβαίνει κοντά στα 13€/λτ. Το υγραέριο αποθηκεύεται στη δεξαμενή των 32 λίτρων και για τη βενζίνη υπάρχει ξεχωριστό ρεζερβουάρ 39 λίτρων. Στα σημεία αναφοράς του Clio ανήκουν ακόμα η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, οι άνετοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (391 λίτρα), όπως και η ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) 100/4.600-5.000
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) 170/2.000-3.500
Ισχύς Βενζίνη (PS/σ.α.λ.) 91/4.800-5.000
Ροπή Βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) 160/2.100-3.750
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) 11,8/12,5
Τελ. Ταχ. LPG/B (χλμ./ώρα) 188/180
Κατ/λωση LPG/B* (λτ./100 χλμ.) 9,0/7,0
Κόστος/100 χλμ. (LPG/B)** 7,7€/12,8€
CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) 107/121
*Δοκιμής
**Με τιμή LPG 0,856 €/λτ. και βενζίνη 1,825 €/λτ.

Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας • Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων • Οθόνη αφής 7 ιντσών • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός • Ηλεκτρικοί καθρέπτες. Τιμή από 21.270 ευρώ (χωρίς το όφελος).

VW Polo 1.0 TGI 90 PS

Στην περίπτωση του Polo με τον κινητήρα φυσικού αερίου 1.0 TGI, το κέρδος για τον οδηγό είναι μεγαλύτερο από οποιοδήποτε άλλο καύσιμο. Η κατανάλωση στην πράξη είναι 4,4 κιλά/100 χλμ., που σημαίνει με τιμή CNG 1,1 €/kg, τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν λιγότερο από 5 ευρώ. To φυσικό αέριο είναι το κυρίως καύσιμο και αποθηκεύεται σε δεξαμενές χωρητικότητας 13,8 κιλών. Για παν ενδεχόμενο υπάρχει και ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων. Επίσης, πρατήρια για ανεφοδιασμό CNG υπάρχουν πλέον σε πολλές περιοχές της Ελλάδας (πολύ λιγότερα από LPG), όπως είναι σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Σχηματάρι, Ιωάννινα, Βέροια, Λάρισα, Λαμία, Αχαΐα, Κοζάνη, Εύβοια και Θράκη. Ο 1.0 TGI των 90 ίππων και 160 Nm ροπής έχει την απαιτούμενη δύναμη, ενώ το αυτοκίνητο συνολικά δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου μοντέλου, χάρη στο χαμηλό θόρυβο κύλισης, το στιβαρό πλαίσιο και το κατάλληλο στήσιμο των αναρτήσεων. Επιπλέον, το Polo διακρίνεται αμέσως στο εσωτερικό του για την πολύ προσεγμένη ποιότητα, καθώς και για τους αρκετούς χώρους για τέσσερις επιβάτες. Μειονέκτημα αποτελεί το μικρότερο πορτ μπαγκάζ των 251 λίτρων (351 λτ. στα αμιγώς βενζίνης Polo).

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Ισχύς (PS) 90
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 160/1.800-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12,3
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) 183
Κατ/λωση* (kg/100 χλμ.) 4,4
Κόστος/100 χλμ.** 4,8€
CO2 (γρ./χλμ.) 100
*Δοκιμής
**Με τιμή CNG 1,100 €/λτ.

Βασικός εξοπλισμός: 7 αερόσακοι • Αυτόματο φρενάρισμα • Σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας • Οθόνη 6,5 ιντσών • Ψηφιακός πίνακας οργάνων • Εμπρός προβολείς ομίχλης  • Αισθητήρες φωτός • Κλιματισμός Climatic • Κάμερα πολλαπλών λειτουργιών • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Τιμή από 22.100 ευρώ.

Get it on Google Play Download on the App Store