Η πλέον συνηθισμένη ερώτηση που κάνει όποιος θέλει να μάθει πληροφορίες για ένα καινούργιο αυτοκίνητο, είναι «πόσο καίει;». Άλλωστε είναι κάτι που… καίει όσους κάνουν καθημερινά αρκετά χιλιόμετρα και το κόστος για καύσιμο επιβαρύνει σημαντικά την τσέπη τους. Η ιδανική περίπτωση είναι να έχει χαμηλή κατανάλωση, αλλά και να μην κοστίζει ακριβά στην αγορά του.
Ένα τέτοιο μοντέλο που συνδυάζει και τα δύο αυτά βασικά ζητούμενα, είναι το VW eco up!. Από τη μία πλευρά το κόστος για καύσιμο βρίσκεται κοντά στα μόλις 3 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ η τιμή των 15.300 ευρώ που πωλείται σίγουρα δεν είναι πολύ χαμηλή για τα δεδομένα των μίνι αυτοκινήτων, όμως έχει το προτέρημα του διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο/βενζίνη). Στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνει τα απολύτως απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακους, air condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηχοσύστημα.
Ο κινητήρας του eco up! είναι ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός του 1.0 λτ., με απόδοση 68 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 90 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. Οι επιδόσεις απλά επαρκούν για τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 17,6 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα. Ωστόσο βασικό του ατού είναι η χαμηλή κατανάλωση των 3,8 κιλών/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 των 104 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).
Το κόστος για το CNG είναι κάτι παραπάνω από 3 ευρώ ανά 100 χλμ., με τιμή φυσικού αερίου στα 0,834 ευρώ/κιλό. Το φυσικό αέριο αποτελεί το βασικό καύσιμο και όταν τελειώσει και δεν γίνει ανεφοδιασμός, τότε μπαίνει αυτόματα σε λειτουργία η βενζίνη χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί το παραμικρό. Η αποθήκευση των 11 κιλών του φυσικού αερίου γίνεται σε δύο απολύτως ασφαλείς δεξαμενές, που είναι τοποθετημένες στο πίσω μέρος και κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου, ενώ το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα 10 λίτρα.
Στην πράξη, η λειτουργία του μοτέρ είναι σχετικά ομαλή, ενώ το τράβηγμα ικανοποιεί από τις μεσαίες στροφές κυρίως και άνω όπου αποδίδεται η ροπή. Επίσης, το eco up! είναι ευέλικτο, άνετο στην οδήγηση και ασφαλές σε κάθε διαδρομή, χάρη στο συνδυασμό του στιβαρού πλαισίου, των φαρδιών μετατροχίων, του μακριού μεταξονίου και της σχετικά σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης.
Ο θάλαμος επιβατών του eco up! είναι λιτός σε σχεδίαση και ποιότητα υλικών, όπου τα σκληρά πλαστικά διακρίνονται κυρίως για τη στιβαρή του συναρμογή. Οι γυμνές μεταλλικές επιφάνειες στο χρώμα του αμαξώματος σπάνε κάπως το μουντό διάκοσμο, αν και σε κάποιους ενδέχεται να μην αρέσει η θέα του μετάλλου. Μεγάλο πλεονέκτημα του εσωτερικού του μίνι VW είναι οι άνετοι χώροι για 4 επιβάτες, παρά τα 3,6 μ. μήκους του αμαξώματός του. Το πορτ μπαγκάζ είναι λίγο μικρότερο από το αμιγώς βενζίνης των 251 λτ., καθώς στο CNG φτάνει τα 213 λτ.