Τα μικρομεσαία χάτσμπακ αυτοκίνητα αποτελούν επί σειρά ετών μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες, αν και τα τελευταία χρόνια η ζήτηση για αυτά έχει μειωθεί, λόγω της στροφής των αγοραστών προς τα SUV. Ωστόσο, δεν παύει να αποτελούν αξιόλογες προτάσεις αγοράς, αφού είναι σε θέση να καλύψουν τις ανάγκες του οικογενειακού κατά βάση κοινού που απευθύνονται. Πόσο μάλλον όταν συνδυάζονται με κινητήρα πετρελαίου και προσφέρουν οικονομία στις μετακινήσεις με σημαντικό όφελος, όταν διανύονται πολλά χιλιόμετρα.
Στην αγορά, τα διαθέσιμα μικρομεσαία ντίζελ είναι πολύ λιγότερα από παλαιότερα, ενώ είναι ακόμα πιο περιορισμένα αυτά που εφοδιάζονται με μικρής χωρητικότητας πετρελαιοκινητήρες. Δύο από αυτά τα ελάχιστα πλέον μοντέλα είναι το Ford Focus 1.5 λτ. EcoBlue 120 PS και το Hyundai i30 1.6 CRDi με τους 115 ίππους. Αμφότερα πωλούνται σε προσιτές τιμές, περιλαμβάνουν πλήρη στάνταρ εξοπλισμό και έχουν κινητήρες για φίλημα!
Ford Focus 1.5 λτ. EcoBlue 120 PS
Η εμπορική καριέρα του δημοφιλούς Focus ξεκίνησε το μακρινό 1998 κι έκτοτε έχει φωλιάσει για τα καλά στις καρδιές του κοινού. Τώρα στην 4η γενιά του διαθέτει το δυναμικό παρουσιαστικό που το έκανε να ξεχωρίζει από την απαρχή της κυκλοφορίας του, συνδυαστικά με την σπορτίφ οδική συμπεριφορά, αλλά και τους αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Η diesel έκδοση του Focus που εστιάζουμε στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι η 1.5 EcoBlue με τους 120 ίππους στην έκδοση Connected, με τιμή που ξεκινάει από τα 21.778 ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματα φώτα, ηλεκτρικά θερμαινόμενους κι αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αυτόνομη πέδηση, cruise control, οθόνη αφής 8 ιντσών, κ.α.
Εμφανισιακά το Focus διαθέτει ένα αρκετά δυναμικό, αλλά και κομψό παράλληλα παρουσιαστικό. Εντυπωσιάζουν τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, αλλά κι οι αιχμηρές ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Αυτό συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο έχει μεγαλώσει κατά 20 χλστ. με το συνολικό μήκος να αγγίζει τα 4.378 χλστ., ενώ και το μεταξόνιο έχει ανέβει στα 2,7 μέτρα (+52 χλστ.) με οφέλη στους χώρους των επιβατών.
Περνώντας στο εσωτερικό του Ford Focus, αυτό διακρίνεται τόσο με την λιτή αισθητική του, όσο και με το πόσο ποιοτικά κατασκευασμένο είναι. Πέρα από τα παραπάνω προτερήματα, η καμπίνα του Focus διαθέτει πολύ καλή εργονομία, μιας κι ότι χρειάζεται ο οδηγός είναι ακριβώς εκεί που τα περιμένει. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας, ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών και τα λίγα επιμέρους χειριστήρια. Σε επίπεδο χώρων, οι επιβάτες θα βολευτούν με άνεση και στο πίσω κάθισμα με τον αρκετό αέρα για τα πόδια, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 375 λτ. (με ρεζέρβα ανάγκης).
Ο κινητήρας τώρα του μικρομεσαίου Ford ικανοποιεί σε θέμα απόδοσης, αλλά και ποιότητας λειτουργίας. Η δύναμη αγγίζει τα 120 άλογα και η ροπή τα 300 Nm, ολοκληρώνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δλ., με την τελική να ανέρχεται στα 196 χλμ./ώρα. Στην πράξη, το μοτέρ αυτό έχει μιας άκρως πολιτισμένη λειτουργία, με ελάχιστους κραδασμούς και θόρυβο στην καμπίνα που δεν αποκαλύπτουν την diesel υπόστασή του. Ενθουσιασμένοι θα μείνετε όμως κι από το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που έχει ελαφρώς μακριά κλιμάκωση προς όφελος της κατανάλωσης. Σε αυτή τη «μάχη» ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τρία οδηγικά προφίλ (Normal, Eco, Sport). Στα συν προσθέστε και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, λόγω των μόλις 111 γρ./χλμ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Σε ότι αφορά τώρα την οδική συμπεριφορά, το Focus είναι ένα άκρως οδηγοκεντρικό και σπορ μοντέλο που μπορεί να αποκτήσει κανείς στην μικρομεσαία κατηγορία. Κι αυτό ο οδηγός, το αντιλαμβάνεται αμέσως, μιας κι απολαμβάνει πολύ καλή σταθερότητα, μικρές κλίσεις στις στροφές και ένα πολύ κοφτερό κι άκρως πληροφοριακό τιμόνι. Το Focus συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη δυναμική οδική συμπεριφορά με την άνεση, παραμένοντας ξεκούραστο και με χαμηλό θόρυβο, χάρη και στην ηχομόνωση.
Τιμή: από 21.778 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, αυτόματα φώτα, ηλεκτρικά θερμαινόμενους κι αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αυτόνομη πέδηση, cruise control, οθόνη αφής 8 ιντσών
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.500 κ.εκ., Ισχύς: 120/3.600 – 6.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 300/1.750 – 2.250 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10 δλ., Τελική ταχύτητα: 196 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,2 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 111 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Hyundai i30 1.6 CRDi 115 PS
Είναι γεγονός πως η Hyundai με τα μοντέλα που διαθέτει πλέον, έχει καταφέρει να «στριμώξει» τους ανταγωνιστές της, μιας και προσφέρει ολοκληρωμένα και ανταγωνιστικά αυτοκίνητα, με πλήρη γκάμα κινητήρων, πλούσιο εξοπλισμό και μάλιστα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
Ένα εξ αυτών είναι το μικρομεσαίο Hyundai i30, το οποίο στην προσφάτως ανανεωμένη 3η γενιά του ξεχωρίζει με το δυναμικό του παρουσιαστικό, όπου πέρα από hatchback αμάξωμα, μπορείτε να το αποκτήσετε κι ως Fastback. Η γκάμα των κινητήρων ικανοποιεί κάθε οδηγικό γούστο και βαλάντιο, ωστόσο εμείς θα αναφερθούμε στην diesel εκδοχή 1.6 λίτρων με τους 115 ίππους (υπάρχει και η ισχυρότερη έκδοση με τους 136 ίππους και υβριδικό σύστημα). Αμφότερες μπορούν να εξοπλιστούν με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο, αλλά και αυτόματο κιβώτιο 7 DCT.
Στην έκδοση Premium με το χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει από 20.590 ευρώ (τιμή με την έκπτωση της Hyundai). Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, συστήματα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, αυτόματη έκτακτη πέδηση, cruise control, αυτόματα φώτα, ηλεκτρικά παράθυρα μπρος πίσω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών κ.α. Το Hyundai i30 έχει μερικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ακόμα, όπως 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, 5 χρόνια δωρεάν βοήθεια και πολλές ακόμα δωρεάν after sales παροχές.
Ο θάλαμος των επιβατών του Hyundai i30 θα ικανοποιήσει με το παραπάνω τον αγοραστή που αναζητά ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο χάτσμπακ. Ο σχεδιασμός είναι σύγχρονος, η εργονομία είναι προσεγμένη, όπως και η ποιότητα κατασκευής. Στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και των θυρών έχει γίνει χρήση αφρώδους υλικού, τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή και η στιβαρή συναρμογή αποτρέπει την εμφάνιση ενοχλητικών τριγμών.
Το μοτέρ του Hyundai i30 από το ρελαντί σου αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις. Οι κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους, όπως επίσης και το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα», σε σημείο που οι επιβάτες δεν αντιλαμβάνονται ότι κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει κινητήρας πετρελαίου. Οι 115 ίπποι και τα 280 Nm ροπής μεταξύ 1.500-2.750 σ.α.λ. αποδίδονται με γραμμικό τρόπο χωρίς κενά ισχύος και επιτυγχάνουν γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ.) με το κοντέρ να τερματίζει στα 192 χλμ./ώρα.
Πέρα από την ικανότητα του κινητήρα, το Hyundai i30 διακρίνεται και για την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του, καθώς είναι άνετο, ασφαλές κι ευκολοδήγητο. Η σωστά ρυθμισμένη ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση, απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Στις ευθείες δεν θα φοβίσει τον οδηγό του μιας και είναι εξαιρετικά ευθύβολο, ενώ σε διαδρομές με στροφές, η πρόσφυση παρέχεται σε αφθονία. Το αίσθημα ασφάλειας αυξάνεται καθότι η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη, ενώ ακόμα και σε άτσαλες μεταφορές βάρους η ουρά μένει «βιδωμένη». Τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς επιβραδύνουν έγκαιρα και αποτελεσματικά το μικρομεσαίο Hyundai.
Τιμή: από 20.590 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, συστήματα προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, αυτόματη έκτακτη πέδηση, cruise control, αυτόματα φώτα, ηλεκτρικά παράθυρα μπρος πίσω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.598 κ.εκ., Ισχύς: 115/4.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 280/1.500 – 2.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 192 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 118 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.