Το νέο Renault Clio αποτελεί μία από τις καλύτερες και πληρέστερες προτάσεις αγοράς στη δημοφιλέστερη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Παράλληλα διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων, όπως οι 1.0 TCe 90, 1.0 ΤCe 100 LPG, 1.5 Blue dCi 100 και 1.6 E-Tech Full Hybrid 140. Μεταξύ αυτών ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο 1.500άρης ντίζελ αφού είναι αποδοτικός, πολιτισμένος και με πολύ χαμηλή κατανάλωση. Επίσης, πρόκειται για ένα αξιόπιστο μοτέρ με πολλά χρόνια πορείας, το οποίο έχει εξελιχθεί και τοποθετηθεί σε σε διάφορες εκδόσεις ισχύος, σε αρκετά μοντέλα και μάρκες.
Diesel για «φίλημα»
Ο 1.5 Blue dCi ταιριάζει ιδανικά στο Renault Clio και το μόνο σίγουρο είναι ότι ο οδηγός θα τον λατρέψει για τα πολύ καλά συνολικά χαρακτηριστικά του. Οι 100 ίπποι είναι σε κάθε περίπτωση αρκετοί, όμως τη διαφορά κάνουν τα 260 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 1.700 σ.α.λ. Η δύναμη είναι πάντα παρούσα, ακόμα και με απαλό πάτημα του δεξιού πεντάλ, ανεξαρτήτως ταχύτητας 6άρι στο κιβώτιο. Ο πετρελαιοκινητήρας προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις εν κινήσει, ενώ στο ταξίδι τα 130 χλμ./ώρα διατηρούνται σε χαμηλές στροφές και με κατανάλωση κοντά στα 4,5 λτ./100 χλμ. Αντίστοιχα χαμηλή είναι η κατανάλωση και σε μεικτές συνθήκες, αφού δεν ξεπερνά τα 5,4 λτ./100 χλμ., δίχως τη βοήθεια ηλεκτρικής υποβοήθησης. Πρόσθετα τα 107 γρ./χλμ. CO2 εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.461 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 260/1.750-2.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,4 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 188 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 5,4 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 107 |
*Δοκιμής |
Ιδανικά «ζυγισμένο» στο δρόμο
Το Renault Clio συνδυάζει ιδανικά άνεση, ποιότητα κύλισης, αμεσότητα και κράτημα, σε όποια διαδρομή και να πατήσει. Περνάει απροβλημάτιστα πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων και διατηρεί χαμηλό θόρυβο, αφού η καμπίνα είναι επαρκέστατα απομονωμένη από θορύβους κινητήρα και αέρα. Αν και μικρό αυτοκίνητο, προσφέρει πολύ ξεκούραστα ταξίδια, ενώ η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες βρίσκεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα.
Αρτιότητα και στο εσωτερικό του
Ο θάλαμος των επιβατών του Renault Clio 1.5 Blue dCi δεν διαφοροποιείται κάπου από των υπολοίπων εκδόσεων, που σημαίνει ότι εμφανίζει αρτιότητα σε όλους τους τομείς. Καταρχήν, εντύπωση προκαλεί η ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού σε ολόκληρο το ταμπλό και σε επιμέρους επιφάνειες της καμπίνας. Στο κέντρο της κονσόλας κυριαρχεί η εύχρηστη οθόνη των 7 ιντσών, ενώ ο προσαρμόσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών στην έκδοση Techno παρέχει επιπλέον πληροφορίες. Όσον αφορά τους χώρους, είναι από τους πιο άνετους της κατηγορίας, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (391 λίτρα).
Στον εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης Evolution με τιμή από 23.120 ευρώ ανήκουν: 6 αερόσακοι • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας • Οθόνη 7 ιντσών • Πλοήγηση • Air condition • Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Επόμενη έκδοση είναι η ακριβότερη κατά 1.140 ευρώ Techno στις 24.260 ευρώ. Επιπλέον διαθέτει: Πίνακα οργάνων 7 ιντσών • Αυτόματο κλιματισμό • Κάμερα οπισθοπορείας • Ηλεκτρικό χειρόφρενο • Κάρτα Renault Hands Free • Φώτα LED • Σύστημα Renault Multi-Sense • Δίχρωμες ζάντες.