Είναι πραγματικά ευτύχημα το γεγονός πως η μικρή κατηγορία έχει πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα, τα οποία πέρα από ποιοτικά και εκσυγχρονισμένα, προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις, μέσω των turbo downsized κινητήρων τους.
Δείτε ακόμα: Ποια είναι τα πιο αξιόπιστα μικρά αυτοκίνητα;
Προτερήματα που ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη δημοφιλία της μικρής κατηγορίας, σε συνδυασμό και με τις προσιτές τους τιμές. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τέσσερα μικρά μοντέλα, που με τους δυνατούς turbo κινητήρες βενζίνης των 1.0-1.2 λτ., αλλά και τον πλήρη εξοπλισμό τους, προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο αγοράς.
Citroen C3 1.2 PureTech 110 S&S
Το Citroen C3 είναι ένα από τα πλέον μοντέρνα μικρά μοντέλα που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Κομψό και δυναμικό συνάμα, αποτελεί συνολικά μια αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία. Ο 1.200άρης κινητήρας με τους 110 ίππους προσφέρεται με τιμή που ξεκινάει από τα 15.660 ευρώ, κόστος λογικό, μιας κι ο εξοπλισμός του είναι πλήρης.
Δείτε ακόμα: Όταν το Citroen DS έσωσε τον Σαρλ ντε Γκωλ (+video)
H καρδιά του γαλλικού μικρού, είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, χωρητικότητας 1.2 λίτρων, με απόδοση 110 ίππων και 205 Nm ροπής. Στην πράξη κινεί σβέλτα το όμορφο αμάξωμα, με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (προαιρετικά υπάρχει και αυτόματο 6 σχέσεων στην πλούσια έκδοση Shine, με επιπλέον κόστος 2.315 ευρώ) να διαθέτει σωστή κλιμάκωση. Το μοτέρ διακρίνεται για τη δύναμή του από το χαμηλό φάσμα στροφών, την ομαλή λειτουργία με λιγοστούς κραδασμούς και τις πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα). Τις μέρες της δοκιμής μας η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε επίσης: Citroen C5 Aircross 1.2 λτ. βενζίνη ή 1.5 λτ. ντίζελ;
Στο δρόμο τώρα, το Citroen C3 είναι ένα μοντέλο που μπορεί με άνεση να κάνει ότι ζητάει ο χρήστης του, είτε πρέπει να κινηθεί με ταχύτητα στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, ή να κάνει τις καθημερινές εργασίες εντός των τειχών της πόλης. Η ανάρτηση κατορθώνει να λειαίνει κάθε κακοτράχαλο οδόστρωμα, επιτρέποντας στο C3 να περνάει πάνω από κάθε ανωμαλία, χωρίς να ταράζει τους επιβάτες και χωρίς να παράγει ενοχλητικούς θορύβους. Παράλληλα αποπνέει και την απαιτούμενη ασφάλεια στον οδηγό μόλις ξεκινήσουν οι στροφές. Μπορεί η ανάρτηση να είναι μαλακή, αλλά εν τούτοις φροντίζει να παρέχει πάντοτε άφθονη πρόσφυση, ελέγχοντας πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος, επιτρέποντας λογικές κλίσεις, όταν θα το πιέσει αρκετά ο οδηγός σε στριφτερή διαδρομή. Ταυτόχρονα τα φρένα ενισχύουν την εμπιστοσύνη του οδηγού στο μικρό γαλλικό.
Δείτε ακόμα: Γιατί το Citroen XM είχε το 13ο παράθυρο;
Κι όλα τα παραπάνω, οδηγός κι επιβάτες τα απολαμβάνουν σε ένα ευχάριστο περιβάλλον με καλή ποιότητα. Από πλευράς χώρων, τέσσερις ενήλικοι θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, έχοντας στη διάθεσή τους ένα τετραγωνισμένο και μεγάλο (για την κατηγορία) πορτ μπαγκάζ 300 λίτρων.
Τιμή από: 15.660 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 105,8 ευρώ
Εξοπλισμός: Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.199 κ.εκ., Ισχύς: 110/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 205/1.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,4 δλ., Τελική ταχύτητα: 193 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 108 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost ST-Line 125 PS
Το Ford Fiesta δικαίως έχει κερδίσει τον τίτλο του πιο Fun to Drive μικρού, κατορθώνοντας να συνδυάσει σπιρτάδα στο δρόμο και δυναμικό παρουσιαστικό. Εξοπλίζεται με τον πολυβραβευμένο 1.000άρη EcoBoost με την ισχύ του να αγγίζει τους 125 ίππους, προσφέρεται με πλήρη εξοπλισμό, ενώ στην έκδοση ST-Line κοστίζει 16.904 ευρώ.
Δείτε ακόμα: Νέο Ford Fiesta Rally4 με 213 ίππους από 999 κυβικά!
Κόστος κτήσης που ομολογουμένως κρίνεται και είναι υψηλό, αλλά το Fiesta φροντίζει να αποζημιώσει με την εξαιρετική κι οδηγοκεντρική οδική συμπεριφορά του, ειδικά σε δρόμο με στροφές. Ο κινητήρας των 125 ίππων και των 170 Nm ροπής χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο μικρό Ford, όπου τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,9 δλ., και η τελική στα 195 χλμ./ώρα. Αλλά το φόρτε του Fiesta ST-Line είναι η σπορ οδική συμπεριφορά του, η οποία φτιάχνει αμέσως τη διάθεση του οδηγού όπου και να κινηθεί, ακόμα και σε κοντινές διαδρομές στην πόλη.
Διαβάστε επίσης: Ford Fiesta ST 1.5 λτ. EcoBoost με 235 ίππους
Οι αρετές του ξεδιπλώνονται σε διαδρομές με στροφές, όπου ο οδηγός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως την ισχύ του κινητήρα, χάρη στα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, τις μικρές κλίσεις, το πολύ καλά ζυγισμένο και στιβαρό πλαίσιο και το θετικό σε αίσθηση και άμεσο τιμόνι. Ανάλογα τις… ορέξεις του, ο οδηγός μπορεί να «παίξει» με το συμμετοχικό πίσω μέρος του Fiesta ST-Line, ή να κινηθεί με γραμμές.
Δείτε ακόμα: Πόσα άλογα βγάζει ο 1.0 λτ. EcoBoost της Ford;
Το ότι είναι σπορ, το Ford Fiesta το διατυμπανίζει και με το εσωτερικό του, το οποίο είναι συνάμα ποιοτικό και τεχνολογικά προηγμένο, χαρακτηριστικό που ενισχύεται από τη μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών.
Ποιοτικά είναι προσεγμένο και διαθέτει λεπτό αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, καλής ποιότητας σκληρά πλαστικά και φινίρισμα. Οι διαθέσιμοι χώροι βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (292 λτ.).
Τιμή από: 16.904 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 88,2 ευρώ
Εξοπλισμός: Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αυτόματος κλιματισμός, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 125/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 170/1.400 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 195 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,3 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 98 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Hyundai i20 1.0 T-GDi 120 PS
Η κορεάτικη μάρκα τα τελευταία χρόνια έχει κάνει ένα τρομερά μεγάλο άλμα σε ότι αφορά την ποιότητα και το σχεδιασμό των μοντέλων που προσφέρει. Ένα από τα μοντέλα που ξεχωρίζουμε είναι το Hyundai i20 και ειδικά με τον δυνατό 1.000άρη turbo κινητήρα των 120 ίππων. Η τιμή κτήσης του είναι άκρως δελεαστική, μιας και ξεκινάει από τα 14.890 ευρώ, έπειτα από την έκπτωση των 1.100 ευρώ.
Δείτε ακόμα: Το Hyundai Prophecy περνάει στην παραγωγή
Άξιος αναφοράς είναι ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης των 998 κ.εκ. με τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας που αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις στο μικρό Hyundai (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.). Πέρα από τα απόλυτα νούμερα, το Hyundai i20 τα πάει πολύ καλά και στο τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Κατορθώνει να συνδυάζει άνεση κατά την κύλιση, αλλά και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.
Διαβάστε επίσης: Σας λείπει το Hyundai Accent των 9.950 ευρώ;
Μεταξύ των θετικών στοιχείων του μικρού Hyundai είναι ακόμα οι πολύ καλοί χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (326 λίτρα). Επίσης, στο εσωτερικό του η εικόνα είναι σύγχρονη και η ποιότητα είναι αρκετά καλή, όπως και η εργονομία.
Τιμή από: 14.890 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 111,72 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες, air condition, ηχοσύστημα με οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 120/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 172/1.500-4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,2 δλ., Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,0 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 114 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
VW Polo 1.0 TSI 115 PS
Το VW Polo αδιαμφισβήτητα είναι ένα από τα πιο γνωστά ονόματα στον κόσμο του αυτοκινήτου, τουλάχιστον επί ευρωπαϊκού εδάφους, καθώς τέσσερις δεκαετίες και πλέον αποτελεί σταθερή αξία.
Δείτε ακόμα: VW T-Cross ή Polo στα ίδια λεφτά;
Όσον αφορά στην τιμή του με τον 1.0 TSI 115 PS κινητήρα, αυτή ξεκινά από τα 16.700 ευρώ για την πλούσια εξοπλιστική έκδοση Highline. Η έκδοση αυτή περιλαμβάνει μεταξύ άλλων φώτα ημέρας LED, αυτόνομο φρενάρισμα, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προσαρμοζόμενο cruise control, διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.
Διαβάστε επίσης: Νέο VW Passat GTE με κατανάλωση 1,7€/100 χλμ.
Ο 1.000άρης TSI κινητήρας με τους 115 ίππους και τα 200 Nm ροπής τα πάει εξαιρετικά, μιας και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις χωρίς να ζητάει πολλά σε καύσιμο. Όσον αφορά στις επιδόσεις, επιταχύνει το Polo στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Στην πράξη το μοτέρ επιταχύνει ζωηρά το αυτοκίνητο, με τη μέση πραγματική κατανάλωση να βρίσκεται στα 6,6 λτ./100 χλμ. Στο δρόμο το Polo κατορθώνει να προσφέρει οδηγικά χαρακτηριστικά που θυμίζουν μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Άνεση κι ασφάλεια είναι προτεραιότητα, ενώ όταν του ζητηθεί δεν θα φοβηθεί να «βουτήξει» στις στροφές, με την ανάρτηση να παρέχει άφθονη πρόσφυση.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW Polo 1.0 TSI 115 PS DSG
Κι όλα αυτά, με τον οδηγό να βρίσκεται εντός μιας καμπίνας που βρίθει πολυτέλειας και τεχνολογίας. Οι χώροι είναι άνετοι, όπου τέσσερις ενήλικες ακόμη και άνω του κανονικού αναστήματος θα βολευτούν. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 355 λίτρα, τιμή κορυφαία για την κατηγορία.
Τιμή από: 16.700 ευρώ, Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 148,8 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: Αυτόνομο φρενάρισμα, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες, 2ζωνικός κλιματισμός, ηχοσύστημα με οθόνη 6,5 ιντσών και ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 115/5.000 – 5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 200/2.000-3.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,5 δλ., Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 124 γρ./χλμ. (WLTP).
*εργοστασιακές μετρήσεις