Τα συστήματα πλοήγησης έχουν λύσει τα χέρια όλων, δεν τίθεται αμφιβολία επ’ αυτού. Είτε μιλάμε για αυτοκινητιστές, μεταφορείς, διανομείς ή απλούς οδηγούς το GPS αποτελεί σύμμαχο στην αναζήτηση αγνώστων οδών και περιοχών. Όλα «ρόδινα» δεν είναι, βέβαια. Φωνητικές εντολές που δίνονται τελευταία στιγμή ή στο λάθος χρόνο, μπερδέματα με την εύρεση της ιδανικής διαδρομής (χαρακτηριστικό το παράδειγμα μεταξύ απόστασης και συμφόρησης), απώλεια σήματος ή εστίασης συγκαταλέγονται στο ρεπερτόριο των εργοστασιακών navigation, αλλά και του Google Maps.
Οι περισσότεροι εξ ημών έχουμε μάθει να επαληθεύουμε τις οδηγίες που λαμβάνουμε από το εκάστοτε σύστημα, προκειμένου να μην μπούμε ανάποδα σε μονόδρομο ή να οδηγηθούμε σε αδιέξοδο. Υπάρχουν κι εκείνοι, όμως, που είτε δεν είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, είτε πιστεύουν πως δεν κάνει ποτέ λάθη. Σε κάθε περίπτωση, κάποια στιγμή θα εκτεθείς αν ακολουθείς πιστά τις οδηγίες navigation ή Χαρτών. Το κατάλαβαν πολύ καλά αυτό όχι ένας ή δύο, αλλά 20 οδηγοί σε βουνό του Όρεγκον!
Το τοπικό γραφείο του σερίφη έλαβε σήμα SOS από smartphone οδηγού, που τον έδειχνε να βρίσκεται στη μέση του πουθενά. Μέχρι να οργανωθεί ομάδα διάσωσης, τα σήματα SOS άρχισαν να πυκνώνουν. Αρχικά οι αστυνομικοί νόμιζαν πως είναι από τον ίδιο άνθρωπο, αλλά έκπληκτοι διαπίστωσαν πως αφορούσαν διαφορετικές συσκευές. Κάτι που σήμαινε ότι μαζί με το πρώτο θύμα, υπήρχαν τουλάχιστον άλλα 19 άτομα. Όπως αποδείχτηκε, οι οδηγοί των 20 αυτοκινήτων (που συνολικά είχαν αρκετούς παραπάνω από 20 ανθρώπους) ακολούθησαν τυφλά τις οδηγίες του GPS στα οχήματά τους, σε διαδρομή μειωμένης χρονικής διάρκειας. Όλα τα συστήματα (ή ένα, που ενδεχομένως να ήταν το Google Maps, αλλά δεν επιβεβαιώνεται) πρότειναν την ίδια παράκαμψη, που αφορούσε χωματόδρομους – οι οποίοι, όμως, λόγω πυκνής χιονόπτωσης ήταν απροσπέλαστοι.
Τελικά όλοι οι ταλαίπωροι οδηγοί και επιβάτες απεγκλωβίστηκαν επιτυχώς, σε μια επιχείρηση που κράτησε πάνω από 5 ώρες.