Τα αυτοκίνητα που βρίσκονται συνήθως ψηλά σε αξιοπιστία είναι κυρίως ιαπωνικά και κορεατικά, ενώ τα ευρωπαϊκά ακολουθούν αρκετά πιο πίσω. Ειδικά σε περιοχές όπου ο χειμώνας είναι πολύ βαρύς, οι δρόμοι είναι χειρότεροι από τους ελληνικούς και η ποιότητα του καυσίμου δεν είναι η καλύτερη δυνατή, τότε χρειάζεται ένας «αλεξίσφαιρος» κινητήρας που να αντέχει τις όποιες αντιξοότητες.
Στη Ρωσία για παράδειγμα τα αυτοκίνητα είναι εκτεθειμένα σε διάφορες δυσμενείς συνθήκες, συν του ότι πάσχουν και από συντήρηση ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές. Σύμφωνα με τοπικό περιοδικό το οποίο ανακοινώνει τακτικά τους πιο γερούς κινητήρες αυτοκινήτων, το πιο ανθεκτικό μηχανικό σύνολο βενζίνης που έχουν κατασκευάσει ποτέ οι Γερμανοί, είναι ο 1.6 MPI BSE, μπαίνοντας στην ίδια κατηγορία με τον 1.700άρη του Lada Niva!. Τοποθετούνταν σε πολλά μικρομεσαία και μεσαία μοντέλα του ομίλου Volkswagen, ενώ κατασκευάζονταν μεταξύ 2005 και 2015 σε εργοστάσια της Γερμανίας και της Ουγγαρίας.
Γερό μοτέρ γιατί ήταν και πάρα πολύ απλό σε τεχνολογία και κατασκευή, δίχως turbo και ένα σωρό αισθητήρες και σύγχρονα συστήματα «εξηλεκτρισμού». Ατμοσφαιρικός, 8βάλβιδος με μπλοκ αλουμινίου. Το βασικό μειονέκτημά του που οφείλονταν από φυσιολογική χρήση, ήταν ότι έκαιγε λάδια (συνήθως μετά τα 150.000-2000 χλμ.), λόγω φθοράς στη φλάντζα. Ωστόσο με μια καλή τυπική συντήρηση όλα δούλευαν ρολόι και μπορούσε να λειτουργεί κανονικά, ακόμα και με 500.000 χιλιόμετρα.
Για παράδειγμα, στην Octavia 5 που ήταν ένα πολύ δημοφιλές αυτοκίνητο και στην Ελλάδα στην κατηγορία του, ο απλός 1.600άρης MPI είχε ισχύ 102 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. και 148 Nm στις 3.800 σ.α.λ. Με το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 ταχυτήτων επιτάχυνε το αμάξωμα των 1,3 τόνων βάρους στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 190 χλμ./ώρα. Σήμερα στην εγχώρια αγορά των μεταχειρισμένων υπάρχουν ελάχιστες Octavia 5 με αυτό το μοτέρ, γιατί οι περισσότεροι προτιμούσαν το πιο σύγχρονης τεχνολογίας και υψηλότερης απόδοσης 1.6 FSI και μετά τους 1.2 TSI και 1.4 TSI. Το ίδιο ισχύει και με άλλα μοντέλα του ομίλου VW που φορούσαν αυτό το μοτέρ (Audi A3, VW Golf, SEAT Leon κ.λπ., αφού μετά μονοπώλησαν οι TSI.