Η Porsche απολαμβάνει το προνόμιο του να έχει στις τάξεις της, έναν από τους καλύτερους κινητήρες της τελευταίας 20ετίας. Το γεγονός ότι είναι και ατμοσφαιρικός, απλά προσδίδει (πάρα πολλούς) έξτρα πόντους. Ο 4.0λιτρος εξακύλινδρος boxer φτάνει μέχρι τα 525 άλογα (στην 911 GT3 RS), στροφάροντας στις 9.000 σ.α.λ και διαμορφώνοντας μια τρομερή αναλογία ειδικής ισχύος, της τάξης των 131,25 ίππων ανά λίτρο – υπενθυμίζουμε, δίχως συνδρομή υπερτροφοδότησης. Cayman GT4 RS και 911 GT3 παίρνουν κίνηση από το ίδιο μοτέρ, απλά ρυθμισμένο λίγο χαμηλότερα.
Η κορυφαία Cayman, σαν μικρότερη που είναι, αξιοποιεί 500 ίππους και 450 Nm από το επίπεδο μπλοκ των 3.996 κ.εκ. Η GT3 με τη σειρά της, βρίσκεται στα 510 άλογα και τα 470 Nm. Μικρή διαφορά, η οποία στην ουσία αναπληρώνει το πλεονέκτημα 20 κιλών της GT4 RS στη ζυγαριά (1.415 αντί 1.435 kg). Πρακτικά μιλάμε για ταυτόσημη σχέση βάρους-δύναμης, με την 911 GT3 να διατηρεί ισχνό προβάδισμα (2,81 αντί 2,83 κιλά/ίππο). Αμφότερες με 6άρι χειροκίνητο ή 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη (το δεύτερο εν προκειμένω), πισωκίνητες και με «απλώστρες» στο πίσω μέρος. Οπότε μηχανικά και αεροδυναμικά παρουσιάζονται «τάλε κουάλε». Με μια ειδοποιό διαφορά, βέβαια, που εντοπίζεται στην τοποθεσία του κινητήρα.
Η Cayman GT4 RS έχει το 4.0λιτρο «πριόνι» μεταξύ οδηγού και πίσω άξονα, ενώ η 911 GT3 πάνω από τους πίσω τροχούς. Συνεπώς από στάση, η 911 θα πρέπει να έχει το πλεονέκτημα λόγω καλύτερης πρόσφυσης. Αντιστοίχως στις ρεπρίζ, η Cayman λογικά ρεφάρει. Τι λένε οι μεταξύ τους κόντρες για τα προγνωστικά; Μα, έχει σημασία; Όλη η ουσία κρύβεται στις ανηλεείς πιστονιές των κινητήρων, που παράγουν ηδονικές κραυγές στις 9.000 σ.α.λ. Για πάμε να απολαύσουμε, κι ας αφήσουμε κατά μέρος τους χρόνους στο 400άρι και λοιπά «γραφειοκρατικά».