Ήταν να μη γίνει η αρχή. Άπαξ και ξεκίνησαν να πετυχαίνουν 5άστερες διακρίσεις στα crash tests τα κινεζικά αυτοκίνητα, δεν σταματάνε (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων)! Εξαιρετική εικόνα από τα «Made in China» τετράτροχα και στον τελευταίο κύκλο δοκιμών πρόσκρουσης του Euro NCAP, με τα BYD Seal, XPENG P7 και BYD Dolphin να αποσπούν τη μέγιστη βαθμολογία.
To Seal σκόραρε 89% στην προστασία ενηλίκων, 87% στην προστασία παιδιών, 82% στους πεζούς και 76% στα επικουρικά συστήματα, σε έναν μέσο όρο που ξεπερνά κατά πολύ το 80% – κι αν δεν υπήρχε η «μουτζούρα» των συστημάτων ασφαλείας, θα ήταν ακόμα πιο πάνω. Ανάλογη εικόνα και από το XPENG, που επίσης υπερβαίνει το 80% σε όλες τις κατηγορίες πλην των τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού. To P7 σημείωσε 87% στους ενήλικες, 81% στα παιδιά, άλλο τόσο στους πεζούς και είδε τα επικουρικά να του χαλάνε καρέ των 8αριών, με 78%.
Καλύτερα όλων τα κατάφερε το Dolphin, που ισοφάρισε το Seal στα ποσοστά προστασίας ενηλίκων και παιδιών, για να το ξεπεράσει στους πεζούς και τα συστήματα ασφαλείας. Το «Δελφίνι» σημείωσε 89% και 87% στις πρώτες δυο κατηγορίες, συμπληρώνοντας με 85% στους πεζούς και 79% στα ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Ακόμα σημαντικότερα για τους Κινέζους κατασκευαστές, τόσο τα δυο BYD όσο και το XPENG έδωσαν συνέχεια σε ένα τρομερό σερί με 5άστερα κινεζικά μοντέλα, που «τρέχει» εδώ και δυο χρόνια!
Από το 2022 μέχρι τώρα, όποιο μοντέλο κινεζικής μάρκας έχει δοκιμαστεί από τις μπαριέρες και τις κούκλες του Euro NCAP έχει πάρει τα μέγιστα εύσημα! Ένα -μέχρι πριν 3 ή 4 χρόνια- ασύλληπτο 13/13 γράφουν οι NIO, Chery , Maxus, MG (τυπικά βρετανική), WEY, ORA και BYD, με μοναδική εξαίρεση το Mobilize Limo. Ένα αυτοκίνητο, όμως, που αφενός έχει εξελιχτεί από τις Renault – Jiangling Motors (άρα δεν είναι 100% κινεζικό) και αφετέρου δεν πωλείται, καθώς είναι διαθέσιμο μόνο για ενοικίαση και χρήση σε εταιρικούς στόλους επιχειρήσεων κινητικότητας.