Την ισχυρότερη, πιο ακραία, πιο πισταδόρικη και πλησιέστερα σε αγωνιστική Mustang παραγωγής όλων των εποχών παρουσίασε η Ford, με τη φουσκωμένη και φτερωτή παρουσία της GTD να κρύβει πάνω από 800 ίππους και να δίνει με τον πιο εμφατικό τρόπο το κλου του προσανατολισμού της.
Ουδεμία σχέση το «GTD» με το αντίστοιχο Golf και τους ντίζελ κινητήρες. Το όνομα προέρχεται από την ανάλογη κατηγορία αγωνιστικών στο πρωτάθλημα IMSA, όπου η Ford συμμετέχει με τη Mustang GT3. Πάνω σε αυτό το αυτοκίνητο βασίζεται η GTD, ενστερνιζόμενη ανθρακονήματα σε πολλά μέρη του αμαξώματος και διαθέτοντας αεροδυναμική παρμένη απευθείας από τις πίστες. Προφυλακτήρες, καπό, μαρσπιέ, οροφή, φτερά, διαχύτης, πόρτα πορτμπαγκάζ και αεροτομή κατασκευάζονται από carbon, ενώ προαιρετικά προσφέρονται ενεργά ακροπτερύγια μπροστά, επίπεδο πάτωμα (εννοείται από ανθρακονήματα) και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κλίση spoiler.
Όπως φανερώνουν οι αεραγωγοί στο καπό και τα φτερά εμπρός-πίσω, κάτω από το «πολεμικό» look στεγάζεται ένα ριζικά αναβαθμισμένο και αγωνιστικών καταβολών μηχανολογικό υπόβαθρο. Πρώτος και καλύτερος ο κινητήρας, ειδικά η τοποθέτησή του. Ο 5.2 V8 έχει μετακινηθεί προς τα πίσω, ανάμεσα στον εμπρός άξονα και τον οδηγό, καθιστώντας την Mustang GTD -τυπικά- ως κεντρομήχανη. Το ίδιο το μοτέρ τώρα, φιλοξενεί κομπρέσορα και αναβαθμίσεις σε πολλά περιφερειακά, βασιζόμενο στον Predator της προηγούμενης Shelby GT500. Ακριβές νούμερο ισχύος δεν ανακοινώνεται, ωστόσο το «Μπλε Οβάλ» δηλώνει πως βρίσκεται πάνω από τα 800 άλογα και στροφάρει άνετα στις 7.500 σ.α.λ.
Ακόμα μεγαλύτερες και εκτενείς οι αλλαγές στην ανάρτηση και τη μετάδοση. Ξεκινώντας από τη δεύτερη, το κιβώτιο έχει μετακομίσει στον πίσω άξονα για βελτιστοποίηση της κατανομής μαζών, η οποία προσεγγίζει το 50-50. Εξ ου και η παρουσία αεραγωγών στα πίσω φτερά, αλλά και των διπλών βεντιλατέρ που βλέπουμε κάτω από την αεροτομή, για την ψύξη κιβωτίου-διαφορικού και των ψυγείων τους. Ένα 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη αναλαμβάνει την τροφοδοσία των πίσω τροχών, μέσω ανθρακονημάτινου άξονα, ενώ πίσω αλλάζει εντελώς και η διάταξη της ανάρτησης. Push rod αρχιτεκτονική πλέον, κάτι που εξαφανίζει το πορτμπαγκάζ, με ταυτόχρονη παρουσία ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ και υδραυλικό σύστημα, που μπορεί να χαμηλώνει την απόσταση έως 40 χλστ.
Νέα είναι τα στάνταρ κεραμικά φρένα προέλευσης Brembo, μαζί με τις 20άρες ζάντες μαγνησίου – ίδιες με εκείνες της Mustang GT3. Τα ημισλίκ ελαστικά φτάνουν τα 325 χλστ. σε πλάτος εμπρός και τα 345 χλστ. πίσω, φροντίζοντας μαζί με την αεροδυναμική και την ανάρτηση για το «βεντουζάρισμα» της Mustang GTD στο οδόστρωμα. Αρετή κομβική για το σκοπό εξέλιξης του μοντέλου, που δεν είναι άλλος από το χρόνο στο Nurburgring. Οι Αμερικανοί θέλουν να κατέβουν από τα 7 λεπτά στο Nordschleiffe, κάτι που θα καταστήσει την GTD ένα από τα ταχύτερα «made in the USA» αυτοκίνητα παραγωγής. Από κοντά και η τιμή, που τοποθετείται στην περιοχή των 300.000 δολαρίων (275.920 ευρώ).