Η δοκιμή πλάγιας πρόσκρουσης του IIHS έχει στείλει «αδιάβαστα» πολλά SUVs, χάτσμπακ και σεντάν, αναγόμενο «παμψηφεί» ως το δυσκολότερο crash test στον κόσμο. Φήμη που ουδόλως τρόμαξε το Audi Q8, κρίνοντας από τα εξαιρετικά αποτελέσματά του στις δοκιμές των Αμερικανών.
Η ναυαρχίδα των SUV στο Ίνγκολσταντ πήρε θέση κάθετα στο διάδρομο του NHTSA, που υιοθετεί τις προδιαγραφές του IIHS, περιμένοντας την αναμέτρηση με τη μπαριέρα. Ένα πλάγιο «μπαμ» 38,5 μιλίων/ώρα (62 χλμ./ώρα), που είθισται να προκαλεί μεγάλα προβλήματα σε όποιο αυτοκίνητο δοκιμάζεται. Ελάχιστα μοντέλα έχουν καταφέρει να αποσπάσουν τη μέγιστη βαθμολογία των 5 αστέρων, καθώς η φύση του χτυπήματος είναι τέτοια που φέρνει στα όριά της τη ζώνη παραμόρφωσης όχι μόνο από πλευράς αντοχής, αλλά κυρίως από τον καταμερισμό των δυνάμεων. Τα περισσότερα μοντέλα βλέπουν τις βαθμολογίες τους να πλήττονται, λόγω ανομοιόμορφης κατανομής των φορτίων κατά την πρόσκρουση. Σε κάποια η πόρτα εισχωρεί στην καμπίνα και βρίσκεται τα πόδια του οδηγού, σε άλλα το σώμα λυγίζει και το κεφάλι χτυπάει στα κρύσταλλα (παρά την ύπαρξη αερόσακων). Τίποτα από αυτά, ωστόσο, δεν απασχόλησε το Q8.
Το πλαίσιο του γερμανικού crossover απορρόφησε σεμιναριακά το χτύπημα, ομοιόμορφα και στις δυο πόρτες. Η μεσαία κολώνα πήρε το μεγαλύτερο μέρος της πρόσκρουσης, με τους αερόσακους κουρτίνας να κάνουν εξαιρετική δουλειά στην προστασία κεφαλιού-αυχένα και τους πλευρικούς να αναλαμβάνουν την προστασία πλευρών-χεριών-ποδιών. Το Q8 είναι τόσο προσεγμένο στον τομέα (και) της ασφάλειας, ώστε συνοδεύεται από αυτοματοποιημένες λειτουργίες διευκόλυνσης των σωστικών συνεργείων. Βλέπουμε πως μετά την πρόσκρουση κατεβαίνουν ελαφρώς τα πίσω παράθυρα, την ώρα που η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανοίγει τελείως. Αμφότερες κινήσεις που γλιτώνουν χρόνο στην προσέγγιση διασωστών εντός της καμπίνας. Χρόνος που μπορεί να αποδειχθεί ζωτικής σημασίας, ακόμα και σε ένα 5άστερο αυτοκίνητο- «θωρηκτό» σαν το Q8.