Έχουμε διαβάσει τόσες φορές τη λέξη «2035» τις τελευταίες μέρες, που μοιάζει να μιλάμε για μεθαύριο και όχι για 12 χρόνια από τώρα. Οι παλινωδίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη νομοθεσία περί νέων αυτοκινήτων, τις απαγορεύσεις των θερμικών κινητήρων και την επιβολή της ηλεκτροκίνησης προκάλεσαν θυελλώδεις αντιδράσεις από πολλά κράτη-μέλη, οδήγησαν σε διαρκείς διαπραγματεύσεις επί διαπραγματεύσεων και τελικά, κατάφεραν να δώσουν δάνειο ζωής στα μοτέρ εσωτερικής καύσης. Η αμόλυβδη βενζίνη και το ντίζελ, ωστόσο, θα πρέπει να μας αποχαιρετήσουν.
Σε μια θυελλώδη συνεδρίαση χθες στις Βρυξέλλες, με διαρκείς αντεγκλήσεις και διαρκείς εντάσεις, αποφασίστηκε τελικά η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες που καταναλώνουν αμόλυβδη και ντίζελ, πάντα με ορίζοντα το 2035 κι έπειτα. Η Γερμανία πίεσε έντονα στην αντίθετη κατεύθυνση, προβάλλοντας ως τροχοπέδη το υψηλό κόστος εξέλιξης των νέων κινητήρων, που θα καίνε αποκλειστικά e-fuels. Παρόλα αυτά, τα συνθετικά καύσιμα -και γενικότερα τα καύσιμα μηδενικών ρύπων, όπως το υδρογόνο- ήταν μονόδρομος για τη σωτηρία των Μ.Ε.Κ. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες εξάλλου, όπως οι Porsche, Lamborghini και Ferrari καλωσόριζαν την πρόταση για e-fuels, εφόσον θα τους επέτρεπε να παρουσιάζουν νέα μοντέλα στο μέλλον, δίχως να χρειάζονται υποχρεωτικά να είναι ηλεκτρικά.
Τελικά, και αρκετά αναμενόμενα, τα e-fuels είναι και επίσημα το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης, επιτρέποντάς τους να γλιτώσουν τη μέχρι πρότινος αγχόνη του 2035. Η κλασική αμόλυβδη και το πετρέλαιο κίνησης θα συνεχίσουν μέχρι τότε, όμως οι πονοκέφαλοι για τις αυτοκινητοβιομηχανίες δεν τελειώνουν. Το Euro 7 είναι προ των πυλών, απειλεί δημοφιλέστατες κατηγορίες και επιβάλλει θεμελιώδεις αναβαθμίσεις στα κινητήρια σύνολα, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στις νόρμες των εκπομπών CO2.