Πολλές φορές η Κίνα ταυτίζεται συνολικά με την αγορά της Ασίας, παρότι μια από τις πολλές χώρες της ηπείρου. Λογικό αν αναλογιστεί κανείς πως μόνη της μπορεί να ξεπεράσει σε όγκο πωλήσεων την ευρωπαϊκή, αλλά και αυτή της Βορείου Αμερικής. Δεν είναι ανάγκη να δει κάποιος τι συμβαίνει σε όλη την Ασία. Απλά η Κίνα έχει τη δυνατότητα, για παράδειγμα, να εξορύξει κατά μόνας τόσα πολλά στοιχεία για τις μπαταρίες, που το ποσοστό τους ξεπερνάει πολλές φορές το 50% της συνολικής παραγωγής.
Μιλάμε για έναν γίγαντα που, αυτή τη στιγμή, έχει τη δυνατότητα να καθορίζει το μέλλον των τιμών του λιθίου, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό όλους τους κατασκευαστές που χρησιμοποιούν μπαταρίες στα εξηλεκτρισμένα τους οχήματα. Και αν όχι όλους, τους περισσότερους. Προσπαθεί, μάλιστα, με επιθετικό τρόπο να διατηρήσει την κυριαρχία της σε παγκόσμιο επίπεδο, εκμεταλλευόμενη την αυξημένη ζήτηση των υβριδικών (mild, full και plug-in) και ηλεκτρικών. Πώς; Αυξάνοντας τις τιμές στο λίθιο έως και 400% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο! Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας εκτιμά ότι η τιμή του στοιχείου θα αυξηθεί κατά 20 φορές μέχρι το 2030, κάτι που θα έχει επίπτωση στους κατασκευαστές και τους κατασκευαστές, καθώς το κόστος αναγκαστικά θα μετακυλήσει στις τιμές των αυτοκινήτων.
Η Κίνα διυλίζει το 60% του παγκόσμιου λιθίου, ελέγχει το 77% των κυψελών μπαταρίας και το 60% της κατασκευής τους. Από τα 200 mega-factories που θα κατασκευάζουν μπαταρίες το 2030, τα 148 θα βρίσκονται στην Κίνα. Τι μπορούν να κάνουν οι κατασκευαστές από τη μεριά τους; Να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις που θα είναι δικές τους και να μην στηρίζονται στις κινεζικές. Η χώρα με τον μεγαλύτερο πληθυσμό παγκοσμίως αποτελεί το εργοστάσιο της Γης, όπως λένε διάφοροι ειδικοί, και θα περάσουν αρκετά χρόνια για να την ξεπεράσουν οι άλλες αγορές.
Παρακάτω, οι τιμές του λιθίου σε δολάρια ανά τόνο από το 2012 και μετά
2022: $78.032
2021: $17.000
2020: $6.800
2019: $11.310
2018: $14.660
2017: $12.070
2016: $8.840
2015: $5.110
2014: $4.680
2013: $4.750
2012: $4.450