Με τη μέση τιμή της βενζίνης στα 2,077 ευρώ πανελληνίως (27/4 βάσει Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων), ό,τι δεν «καίει» είναι θησαυρός. Η προφανής λύση είναι τα ηλεκτρικά, όμως τα προαπαιτούμενα που θέτουν (αυτονομία και χρόνοι φόρτισης) δεν ανταποκρίνονται στα γούστα όλων. Η ιδανική λύση αυτή τη στιγμή, ακούει στο όνομα «plug-in υβριδικά». Ο ηλεκτροκινητήρας είναι παρών, αλλά όταν χρειάζεται έχει τον βενζινοκινητήρα να «τσοντάρει». Στις περισσότερες των καθημερινών μετακινήσεων, όμως, μπορείς να κινείσαι μόνο με το ρεύμα – άρα και δίχως στάλα αμόλυβδης. Ποιο είναι το φθηνότερο SUV με αυτά τα χαρακτηριστικά;
Για να πάρουμε την απάντηση, θα πρέπει να πάμε σε μια αντιπροσωπεία της Renault και να δούμε το Captur E-Tech. H κορυφαία έκδοση του compact crossover από το Μπουλόν-Μπιγιανκούρ ξεκινά στη χώρα μας από τις 37.660 ευρώ και αποτελεί τον πιο προσιτό τρόπο για να αποκτήσει κάποιος SUV, με δυνητικά μηδέν κατανάλωση βενζίνης. O εξοπλισμός δεν θα μπορούσε να μην είναι πάμπλουτος, περιλαμβάνοντας πληρέστατο πακέτο συστημάτων ασφαλείας (αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας κ.λπ.), 17άρες ζάντες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων και σύστημα πολυμέσων Easy Link με οθόνη αφής 7 ιντσών, μεταξύ άλλων. H Initiale Paris των 40.550 ευρώ ανεβάζει τις ζάντες στις 18 ίντσες και την οθόνη αφής στις 9,3 ίντσες, αλλά επί της ουσίας δεν προσφέρει πολλά παραπάνω από την Dynamic.
Αισθητικά δεν υπάρχουν παρά ελάχιστες διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα απλά Captur. Μόνο το σηματάκι στην πόρτα του πορτμπαγκάζ και οι δυο τάπες θα δώσουν στο μυημένο μάτι την plug-in hybrid οπτική, ενώ και στο εσωτερικό ακολουθείται η ίδια διακριτική προσέγγιση. Τα γραφήματα για τα προγράμματα λειτουργίας, τον τρόπο διαχείρισης της ισχύος και τις επιμέρους εφαρμογές των πολυμέσων στην οθόνη αφής των 9,3 ιντσών σε βάζουν στο κλίμα, ενώ έξτρα high tech απόχρωση προσδίδει το ψηφιακό καντράν των 10 ιντσών. Τα γραφικά είναι εξαιρετικά, όπως και τα πλαστικά στο ταμπλό. Στα ίδια επίπεδα η ευρυχωρία, με 4 και 5 επιβάτες να βολεύονται δίχως παραχωρήσεις σε ύψος ή γόνατα. Η μπαταρία κάτω από το πορτμπαγκάζ αναμενόμενα κόβει από τη χωρητικότητα, με το E-Tech να προσφέρει από 265 έως 375 λίτρα, αναλόγως θέσης του συρόμενου καθίσματος (από 422 έως 536 λίτρα κανονικά).
Καρδιά του plug-in hybrid Γάλλου είναι ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος 1.598 κ.εκ. 92 ίππων και 144 Nm ροπής, που κατά τα PHEV ειωθότα λειτουργεί σε κύκλο Attkinson, και δυο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας αποδίδει 66 ίππους και 205 Nm, τροφοδοτώντας απευθείας τους εμπρός τροχούς, ενώ ο άλλος είναι τύπου HSG (High-Voltage Starter Generator) με 25 ίππους και 50 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 158 ίππους, καταφέρνοντας να συνδυάζει επιδόσεις και -κυρίως- χαμηλή κατανάλωση. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,1 δλ. και το 80-120 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 6,9 δλ., ωστόσο αυτό που ενδιαφέρει περισσότερο είναι τα μέχρι 50 χλμ. που μπορεί να διανύσει το αυτοκίνητο (σε αστικό κύκλο), δίχως να τραβήξει σταγόνα από το ρεζερβουάρ η αντλία βενζίνης. Ακόμα και σε μικτές συνθήκες πάντως -όπως είχαμε διαπιστώσει στη δοκιμή του Captur E-Tech– η κατανάλωση περιορίζεται σε 4,8-4,9 λίτρα/100 χλμ.! Συνυπολογίστε, δε, πως μιλάμε για μια κατασκευή που ζυγίζει 1.625 κιλά.
Το αυξημένο βάρος (σχεδόν 400 κιλά πάνω από το 1.000άρι Captur) επέβαλλε το σφίξιμο της ανάρτησης, όμως η ηχομόνωση φροντίζει να ισοσκελίζει την ελαφρώς πιο έντονη παρουσία θορύβων και αναπηδήσεων από αμορτισέρ-ελατήρια. Το Captur E-Tech καταφέρνει να διατηρεί σεβαστό μέρος από την ποιότητα κύλισης των υπολοίπων εκδόσεων, σε συνδυασμό με λογικές κλίσεις στις στροφές και επαρκή αμεσότητα από το τιμόνι. Σημειωτέον, όλα αυτά με νούμερα συνδυαστικής αυτονομίας που μπορούν να ξεπεράσουν τα 650 χλμ. (βάσει trip computer). Για να συμβαίνει αυτό, βέβαια, θα πρέπει η μπαταρία των 9,8 kWh να είναι πλήρως φορτισμένη. Κανένα πρόβλημα, καθώς σε οικιακή πρίζα πηγαίνει από το 0 στο 100% εντός 5 ωρών, ενώ με τη χρήση Wallbox δεν απαιτούνται πάνω από 3 ώρες.